TECH ei kommunikoi?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"

TECH ei kommunikoi?

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tänään oli tonnari (CS, -98 ) TECHin perässä ja ei saanut laite yhteyttä millään lailla autoon.

Onkos moinen kovin yleistä? Vielä viime vuonna pelasi, mutta voisiko tuo Maptunin softa olla syynä vai mitä tuossa tarkistelisi?
pevi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja pevi »

Kyllä johonkin purkkiin täytyy saada yhteys. Monet purkit ovat toisistaan täysin riippumattomia. Ehkä TECH:n sähkönsyöttö ei ollut kunnossa, mutta epäilen kyllä kokematonta käyttäjää. Lähetin sinulle kuvan TECH-liitännästä.
tevisu
"Hölösuu"

Käyttäjä ei ollut kokematon, sen voin vakuuttaa. Kokeili - pikaisesti tosin - montakin kertaa ja liitinkin tarkistettiin pariin otteeseen. Hyvin oli töpseli kiinni.
Syy, miksi olin TECH-hoidossa oli omatoiminen veden lämpötila-anturin vaihto tuossa liikkeen parkkipaikalla. Kun hain vettä jäähdyttimeen, tutuu asentaja kertoi, että viallinen anturi saattaa jättää vikakoodin. Sitä oltaisiin katsottu. Yritettiin myös ohjelmoida hälyä, mutta ei sinnekään saatu yhteyttä. Homma oli melko pikainen kun ei mitään maksanutkaan eikä sen kummemmin alettu sitä selvittämään.

Tuli mieleen, että kun sitten laitoin autoa käyntiin, oli käynnistyksen esto päällä eli TECH oli kiinni kun käynnistyksenesto oli aktiivinen. Ei kai voisi olla syynä toimimattomuuteen...?

EDIT: Ja kiitos "pevi" postista, nyt ei oikein jaksa paneutua.
pevi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja pevi »

Käynnistykseneston tila ei vaikuta TECH:n toimintaan. Anturi saattaa jättää vika koodin, jos se kokonaan skaalan ulkopuolella ( katkos/oikosulku).

Itselläni on tällähetkellä ISAT lainassa vm 95 Aeroon ja olen huomannut ettei esim. TCS keskustele jos auto on käynnissä , muuten pelittää aivan erinomaisesti. Sain jopa TCS:n nollattua ja ohjelmoitua sille perusasetukset. Ei ollut ihan helppo rasti :oops:
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mulla kävi niin että laitoin kuitenkin se siihen väärään liittimeen ensin ja ihmettelin jotta ei synny yhteyttä :-)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tevisu
"Hölösuu"

Mimmi kirjoitti:Olihan autossa virrat päällä, mutta auto ei käynnissä :?:
Ainakin minulla saa TECH:llä yhteyden vain em. ehtojen täyttyessä.
Juu, virrat päällä muttei käynnissä... outoa...
Vastaa Viestiin