Taas saatiin tonnari pihaan.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Taas saatiin tonnari pihaan.

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Eli kahden ja puolen viikon piina astralla ja corollalla on nyt ohi. Eilen hain pihaan seisoon tollasen ruotsin tuonti tonnarin. Ja hyvältä on tuntunut ainakin näin ekan viidensadan kilometrin jälkeen. Tekniikka toimii hyvin, mut ulkokuoressa on vähän sanomista. No saa nähän miten mun ja auton käy..?

Kuva

Pari muuta kuvaa tonnarista.


Ja sit niitä pieniä naarmuja ja lommoja.
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Onnittelut ja tervetuoloa meidän Ruotsista hakeneiden suhteellisesti harvalukuisten joukkoon.Mikä vm /kilometri.
Itselleni tokkää silmään noi eu -kilvet ton ikäisessä autossa --sorry en voinut olla mainitsematta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tervetuloo taas saabikantaan. Taas kelpaa körötellä.

Lukiko myynti-ilmoituksessa "naisen käytöstä" kun tossa noita lommoja noin on? :) Toi a-pilari vähän erikoinen... No varmasti hintakin oli sopiva.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Onnittelut, kyllähän tuosta pienelä fiksillä saa upean menopelin.
Karsu
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Marras 23, 2004 17:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Karsu »

Onnea uuden tonnarin johdosta!

Voitit sitten huutokaupan, itsekin meinasin osallistua :)
Saab 9-3 2.0t Vector SC ´06
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mihis se aero teksti jäi :D
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Karsu kirjoitti: Voitit sitten huutokaupan, itsekin meinasin osallistua :)
No niin voitti! 300€ enemmän kuin mitä itse tarjosin *sniif*
Toivottavasti on hintansa väärti!
9-5 2,3t Wagon `06
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kiesus että on komea peli....!!!!
Kun vielä olisi MUSTA... :lol:

Onnea vaan tonnarille "siitä se alkaa"
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

AnttiR kirjoitti: Itselleni tokkää silmään noi eu -kilvet ton ikäisessä autossa --sorry en voinut olla mainitsematta
OT: itel on 89vuoden tonnaris eu kilvet :D...oli vanhat niin lommoilla ja p*skaset et päätin ostaa uudet ja oli muutaman euron ero eu kilpiin
BMW 525iA Touring Executive
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Juu kiitos vaan kaikille tasapuoleisesti.

Juu eli auto on vuosimallia 1995, kilometrejä on kertynyt mittariin 240000km ja koneena on 2.3t.

Ja auto on ollut naisen käytössä.

Viron homma kaatui siihen, kun anders lopetti yhteyden pidon (ei vastaa enää puheluihin), joten jäi aero viellä toistaseks vaan haaveeks.. No saahan niitä aero-lätkiä laakkoselta.

Ja eukilvet vaihdan normaaleihin heti, kun kerkeen.. Saako noita kilpiä muuten leikellä..?

No toivottavasti vastasin nyt kaikkien kyselyihin..

Niin ja auto on menossa parin viikon päästä fiksaukseen noiden ruosteiden osalta..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

päivitä sigus... :wink:

Komee pelihän se on, pikkuluhmut kuntoon ja kovaa ajoa.. :D
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

hakuba2 kirjoitti:Ja eukilvet vaihdan normaaleihin heti, kun kerkeen.. Saako noita kilpiä muuten leikellä..?
Tietääkseni kilpeen ei saa tehdä mitään muutosta. Ei leikata, ei liimata, ei mitään.
Joku vuosi sitten myytiin niitä irtonaisia eu-lätkiä, jotka sai muistaakseni liimattua kilpeen, mutta sekin oli kiellettyä.

Uudet kilvet saa tilattua ilman eu-tunnusta ja ilman kiinnitysreikiä (ainakin tonnin erikoiskilvet, mutta kai tuo sama tilaussysteemi toimii tavallisiinkin kilpiin)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

6e/kilpi hintaan saa muistaakseni vaihdettua EU-kilvet vanhemmanmallisiin ja päinvastoin. Samoin rekisteröidessä voi pyytää ei-EU kilvet halutessaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

:cry: Mulla oli se edellinen tarjous autosta mutta viime minuutilla ku en
enää ollu valppaana ehdit tehdä paremman. Myyjä ehti jo lähettää mulle
sähköpostia että myy hintaan 5199 e vaikka hv oli tonnin enemmän. Kyllä siinä varmasti on autoa tuohon hintaan vaikka jotain fixaakin.
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Jos maalautat tonnariasi jossakin pajalla, niin muista pyytää heiltä samalla maalia. Eli kun maalari sekoittaa maalia, niin hänelle ei liene suuri vaiva sekoittaa sinulle 2-3dl paikkamaalausmaalia metalliseen purkkiin.

Suosittelen ottamaan muoviset kynnyskoteloiden suojamuovit (pitkät muovit, jotka suojaavat helmaa kiveniskemiltä) pois ja korjaamaan samalla mahdolliset nirhaumat muovien alta. Samaan syssyyn on helppo tehdä kynnyskoteloiden ruostesuojaus. Myöskin ovi verhoiden irrottamista ja vedenpoistoreikien avausta/tutkailua suosittelisin. Ovet kannattaa"uittaa" eli ruiskuttaa ruostesuojamömmöissä. Dinitronilla ainakin on myytävänä ihan näppärä 1L purkki, jossa on suojausletku mukana, jonka voi liittää ilmakompressoriin. Purkki ja suojausletku eivät ole kertakäyttö kamaa, vaan niitä voi hyödyntää useammissakin suojauksissa.
Lisäksi ehdottaisin, että avaat takakontin takakulmien verhoilun ja ruostesuojaat takakontin kulmat (erityisesti laitimmaisten takavalojen yläpuolella olevat koriosat (tyypillinen CS:n ruostepaikka).

Itse pyysin viime vuonna ovien alaosien maalauksen yhteydessä purnukkaan maalia ja toive toteutettiin (0 eur maksoi maalikin vielä eli aika reilua:). Reilu kuukausi takaperin paikkamaalasin cs:n ja maali toimi vuoden purkissaolonkin jälkeen hyvin. Maalin päälle laitoin lakkaa 30min maalauksen jälkeen (lakkaan lisättiin erillinen kovete).

Itselläni oli löytyi alustan ruostesuojauksen yhteydessä -96 cs:stä muutamia hiertymiä maalipinnasta helmamuovien alta, jotka korjasin. Koteloiden ruostesuojauksen yhteydessä hiekkapuhalsin ja hion tunkinkiinnityspisteistä ruosteet pois. Nyt pohjaan on vedetty ruostesuojamöämmöä (Tectyl) ja kiveniskumassaa (Motonetistä: GP) melkein koko pohjan osalta. Loput vedän samalla kun vaihdan takaiskarit.

-Make
Vastaa Viestiin