TCS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

TCS

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

TCS:ää korjattu pari kertaa Metro-Autossa. Vieläkin aina täysin sattumanvaraisesti paukahtaa päälle. Eilen taas pari kertaa. Sitten kun auto seisoo vähän aikaa, vika poistuu. Voi mennä viikkoja ettei kiusaa. Onko kellään neuvoja. Nimim: ruuvari keskellä kämmentä
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Onko akku kunnossa ja latausta tarpeeksi. Vaihdoin omaani akun toissapäivänä, kun alkoi taas TCS pikkuhiljaa herjailemaan. Sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Mittaat akun ja latauksen. Lataus pitänee olla 13,7-13,8 volttia ja akun lepojännite jotain 12,3-12,4 volttia. Ja kannattaa laittaa mahd. tehokas akku, ei mitään halvimpia räpsyjä jotka ovat myötäänsä hajalla. Niissä ei ole niin tasainen se virran ulostulo kuin tarvis olla.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

akun napojen ja kenkien säänöllinen huolto (putsaus,voitelu) myös tärkeää kyseiselle järjestelmälle!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Kiitos palautteesta. Täytyypä katsoa. Kyllä lataus näyttää 13-14 olevan. Viikko sitten huomasin että akku oli melkein kuiva - tosin ei silloin ollut luistoneston kanssa trupelia.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Minkä vuotinen sun tonnaris on?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

1992 Griffin. Ostin Hampurista lokakuussa 2002, jolloin mittarissa 102000
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Vuosimallista päättelisin, että kaasuläpän potikka. Hintaa vaivaset 1300 euroa. Jenkeissä n. 800 taalaa. Halpaa kuin tupakka :evil:

Saitko Metroautosta ISAT/TECH:n vikakoodit mukaasi, joista selviäisi mahdollinen syy?

Jollet saanut koodeja ja kyseessä oli Turun Metroauto, niin viivana tänne. Minulla on vielä juhannukseen saakka käytössä ISAT, täällä Turun kupeessa :lol:
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Yhdyn pevin mielipiteeseen. Kaasuläppäkotelo todennäköisesti, kun -92 laitettiin surkeita koteloita jotka eivät kestä. Varsinkin, kun ongelma ilmenee satunnaisesti... mulla oli just noin ja korjaantu kaasuläppäkotelon vaihdolla.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

------
Viimeksi muokannut Rafu, Ma Kesä 27, 2005 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
louhelai
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

TCS:n ongelmia

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Ostaisin ensin Saabilta rintapellissä olevan venttiilin (4301669) ja vaihtaisin sen (hinta n. 30 €). Aiheutti juuri samanlaisia oireita, mutta oireet tuli aina lämpöisenä.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Ruotsin foorumilta lueskelin jossain vaiheessa että kaasuläpän potikan pystyy vaihtamaan itse. Potikka taitaa maksaa alle euron, ja on peruskamaa elektroniikkaputiikissa.

Tosin onhan siinä vähän näpertämistä, mutta jos uusi kaasuläppä maksaa 1300 ja käytettyä ei löydä ja haluaa tutustua kaasuläpän mekaniikkaan niin se on mahdollista.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Peter Finn:n autossa syynä todennäköisesti oli vanha akku. Herjasi nimittäin varmuusventtiilin liian pienestä virrasta. Tietenkin jokin huono kontakti tai katkos ko. virtapiirissä saattaa antaa saman ilmoituksen. Akun vaihdolla on kuitenkin varminta aloittaa, kuten täällä palstalla aiemminkin uumoiltiin.

Tuo potikka juttu vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Olisiko mahdollista löytää linkki ko. keskusteluun.
Itsekin voisin potikka asiaa selvittää jos joku lainaisi/myisi tosi edukkaasti viallisen läpän. Itselläni olisi siihen kyllä erinomaiset mahdollisuudet.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mä voin kyllä lainata vanhaa viallista läppäkoteloa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Yritän etsiä jos sattuisi löytymään se keskustelu.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Vastaa Viestiin