9000:seen räjäytyskuvia
9000:seen räjäytyskuvia
-Jep eli mistäköhän saisin tai onko kellään vaihdelaatikosta / vetopuolesta kuvia.
-mulle sattui niin että auto lakkas liikkumasta yhtäkkiä... eli kun laitan vaihteen päälle ei auto liiku ....eikä kuulu mitään ääntä.
-vaihdelaatikko ainakin toimii koska nopeusmittari toimii kyllä kun autolla kaasuttelee vaihde päällä
-vetoakselin otin äsken pois ja näytti olevan ihan ok.....
-se kolmionmallinen kuppi mihin sisempi vetari tulee kiinni (jossa kolme laakeria) kuulostaa kyllä siltä että sieltä ois joku laakeri menny ....eli kahisee kun sitä käsin pyörittelee.
-APUA .....KIITOKSIA KAIKILLE VASTANNEILLE toivottavasti saa selvää tekstistä
ps:auto on 2.3 T
-mulle sattui niin että auto lakkas liikkumasta yhtäkkiä... eli kun laitan vaihteen päälle ei auto liiku ....eikä kuulu mitään ääntä.
-vaihdelaatikko ainakin toimii koska nopeusmittari toimii kyllä kun autolla kaasuttelee vaihde päällä
-vetoakselin otin äsken pois ja näytti olevan ihan ok.....
-se kolmionmallinen kuppi mihin sisempi vetari tulee kiinni (jossa kolme laakeria) kuulostaa kyllä siltä että sieltä ois joku laakeri menny ....eli kahisee kun sitä käsin pyörittelee.
-APUA .....KIITOKSIA KAIKILLE VASTANNEILLE toivottavasti saa selvää tekstistä
ps:auto on 2.3 T
Koska nopeusmittari heiluu vaihde päällä mutta auto ei liiku niin tasauspyörästö kyllä pyörii ja vaihteisto toimii. Kuulostaapi siis siltä että jommmasta kummasta tasauspyörästöstä lähtevästä akselista on boorit kadonnut. Vasempi on suoraan kiinni vetarin maljassa ja oikea menee lyhyen akselin välityksellä väliakseliin. Ja voihan ne boorit olla lähtenyt myös tuosta väliakselista.
Jos väliakselin boorit on kadonnut niin pääset kohtuu helpolla vaihtamalla akselin. Jos vika puolestaan on tasauspyörästössä niin se tarkoittaa vaihteiston remppaa.
Tuo ylläoleva teksti pätee automaattiin ja manuskaan. Kumpi muuten oli kyseessä?
Jos väliakselin boorit on kadonnut niin pääset kohtuu helpolla vaihtamalla akselin. Jos vika puolestaan on tasauspyörästössä niin se tarkoittaa vaihteiston remppaa.
Tuo ylläoleva teksti pätee automaattiin ja manuskaan. Kumpi muuten oli kyseessä?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tuota tuota...minulle sattui tässä aikoinaan niin että, apukuskin puolelta
korkkasi vetoakselista ( sellainen putken pätkä ) boorit, no vaihteen ollessa
D tai missä tahansa muussa asennossa auto ei liikkunut mihinkään suuntaan.
mutta jos ne boorit sieltä ovat menneet niin kyllä sen kuulee...
lähti nimittäin kauhea ääni sieltä vetoakselista....
"aiemmin kirjoitin"
..eräänä kauniina aamuna olin matkalla töihin uudella SAABilla, pysähdyin
liikennevaloihin ja odottelin valon vaihtumista vihreäksi, no niin vaihtuihan
se jalka pois jarrullta ja D pykälään, kaasua...mitä mitä mikä ääni tuo on..( todella kova rytinä ja tärinä kuului konehuoneesta ) ja auto ei liiku mihinkään.
Ja jono perässä kasvaa..ei kun hyppäsin ulos autosta ja rupesin yksin työntämään autoa pois risteyksestä ( ja torvet huusivat takana ) onneksi yksi jenkki pakun kuljettaja tajusi tulla auttamaan työntämisessä.
Vika diagnoosi. Apukuljettajan puoleinen vetoakselin pätkä, toisen pään boorit oli antaneet periksi, vika korjattu uudella akselilla.
Onneksi boorit olivat menneet akselista eikä esim vaihdelaatikon päästä.
_________________
korkkasi vetoakselista ( sellainen putken pätkä ) boorit, no vaihteen ollessa
D tai missä tahansa muussa asennossa auto ei liikkunut mihinkään suuntaan.
mutta jos ne boorit sieltä ovat menneet niin kyllä sen kuulee...
lähti nimittäin kauhea ääni sieltä vetoakselista....
"aiemmin kirjoitin"
..eräänä kauniina aamuna olin matkalla töihin uudella SAABilla, pysähdyin
liikennevaloihin ja odottelin valon vaihtumista vihreäksi, no niin vaihtuihan
se jalka pois jarrullta ja D pykälään, kaasua...mitä mitä mikä ääni tuo on..( todella kova rytinä ja tärinä kuului konehuoneesta ) ja auto ei liiku mihinkään.
Ja jono perässä kasvaa..ei kun hyppäsin ulos autosta ja rupesin yksin työntämään autoa pois risteyksestä ( ja torvet huusivat takana ) onneksi yksi jenkki pakun kuljettaja tajusi tulla auttamaan työntämisessä.
Vika diagnoosi. Apukuljettajan puoleinen vetoakselin pätkä, toisen pään boorit oli antaneet periksi, vika korjattu uudella akselilla.
Onneksi boorit olivat menneet akselista eikä esim vaihdelaatikon päästä.
_________________
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Eipä taida olla noilla kuvatuilla oireilla.Olisiko kytkinlevy kappaleina? Siis se keskiöosa irti levystä? Mulla hajosi levy aiemmasta mercedeksestä juuri samoin oirein, eli veto vaan lakkasi yht´äkkiä...
Jos nopeusmittari heiluu vaihde päällä niin se vika löytyy luultavammin tasauspyörästön lähtevien akselien ja vetareiden maljojen välistä. Voihan sieltä olla joku noista akseleista napsahtanut poikkikin tai tasauspyörästön rattaat rikki (nopeusmittarin anturia pyörittää tasauspyörästön rungossa kiinni oleva ratas) mutta boorit tuntuis todennäköisemmältä selitykseltä.
Tuossa nyt alkuun vanhoista viesteistä hakutoiminnolla etsimällä:
http://www.students.oamk.fi/~t3spja00/l ... /sivu4.bmp
EPC:n kuva printattu, rasvattu ja skannattu.
http://www.students.oamk.fi/~t3spja00/l ... /sivu4.bmp
EPC:n kuva printattu, rasvattu ja skannattu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00