Jubilee vs Aero

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Jubilee vs Aero

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Eli mitä eroja on 200hv automaatilla varustetuissa jubileessa ja Aerossa? Onko Jubileessa Aeron alusta vai ihan vakio? Penkit on tietty erit mutta onko muita "isoja" eroja?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

jupileen penkeissä on painettu lenskarilogo lapaluitten kohdalle. Ratissa on kaksi puuosaa. Muutenkin yleisesti puupainotteinen sisusta - en tiedä onko miten vakiokamaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

LÄhinnä kiinnostaa juri tekniikka, jarrut ja alusta yms. Onko noissa kummemmin eroja? Sisustan eroja onkin käyty läpi foorumilla aiemmin. Tekniikkapuolesta en niinkään löytänyt infoa. Mitenkäs jarrut muuten tonnareissa, onko kaikissa samat?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Jubilee vs Aero

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Rafu kirjoitti:Eli mitä eroja on 200hv automaatilla varustetuissa jubileessa ja Aerossa? Onko Jubileessa Aeron alusta vai ihan vakio? Penkit on tietty erit mutta onko muita "isoja" eroja?
Moottoripuoli on ihan sama, alustasta en mene varmuuteen. Jarrut on samat kaikissa tonnareissa sen jälkeen kun satulat vaihtuivat edessä Girlingistä ATEksi ja levyn paksuus muuttui edessä 23,5:stä 25 milliin.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Airossa on The Penkit! :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Aerossa on mitsun turbo, mutta eikös tuossa "täys"paine 2.3turbossa ole tuo Garretin T25:n :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jeps, mutta jos verrataan automaattiAeroa ja jubileeta, niin silloin kone on turboa myöten ihan sama. Garret T25. Manuaaliaerossa on se Mitsu ja 25 kaakkia enemmän tehoa.


Matti

edit: prskule, Mimmi oli nopee :lol:
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Automaattiaeron kone on B234L, kun taas manuaalin B234R.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Jope kirjoitti:Automaattiaeron kone on B234L, kun taas manuaalin B234R.
Mitäs noissa turbon lisäksi eroja?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Rafu kirjoitti:
Jope kirjoitti:Automaattiaeron kone on B234L, kun taas manuaalin B234R.
Mitäs noissa turbon lisäksi eroja?
Softa ja taitaa olla myös kytkin Airossa eri(?).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Alkaa vaikuttaa manuaali Aero koko ajan houkuttelevammalta.

Tosin automaatti on joskus kivempi ajaa, mutta viehän manuaali vähemmän polttoainetta :roll: . Manuaalin voisi jopa löytää jostain... :?

Erot tuli jo aika kattavasti, kiitokset kaikille vastauksista!
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

MuTu:a
Uskoisin, että automaatti Aeron ja 2.3TA tonnarin tekniikat ovat täysin identtisiä softaa myöten ja erot löytyvät vain istuimista, alustasta ja helmasarjasta.
Jubileessa tosin helmatkin samat kuin Aerossa.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

V.J.S kirjoitti:Softa ja taitaa olla myös kytkin Airossa eri(?).
Softa juu. Kytkin on ainakin EPC:n mukaan sama L ja R-koneissa.

Luulin, että Aerossa on myös eri suuttimet, mutta EPC väittää, jotta kaikissa turboissa olisi samat. Eipä tosin olisi eka virhe tuolla..

E-koneessa (2.3t) sen sijaan on pienempi kytkin ja eri loota, kuin L:ssä ja R:ssä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Osta Rafu se oikea Aero, kun olet sitä niin kauan jo haaveillut. Ei jää sitte harmittamaan... Jubilee on nätti, mutta kuitenkin.. :?

Ja auton etsimisessä ei kannata pitää kiirettä, jokainen viikko odotusta ja hyvän yksilön etsimistä on selvää säästöä kotiin päin! Kyllä niitä varmasti tulee jossain vaiheessa myyntiin, kun vaan jaksaa kytätä.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tai Jubilee, mihin Aeron penkit,alusta ja lätkät takaluukkuun, niin se on siinä :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin