Tasapainoketjuremppa pk-seudulla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Niin ja tämä "raottaminen" tietty edellyttää ettei öljypohja ole liimalla kiinni ja ettei sen tiiviste murru. Öljypohjan irrotus/takaisinlaitto on piece of cake.
Eli pelkkä ketju vaan hus hiiteen alakautta, tai sitten sekä öljypohja että jakokoppa pois jolloin pääsee vaihtamaan vaikka kaikki tasapainoakselien rattaat, laahaimet ja ketjun sekä jakopään vastaavat osat + alakerran laakerit. Tietty tämä ei auta jos kampiakselin kaulat ovat jo surkeat, mutta silloin koneen pitäisi pitää melkoista metakkaa koska tällöin ne laakerit ovat olleet jo murusina.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

onnistuu myös "yläkautta" käyttämälla kantta pois! 8O silloin pystyy nappaan ketjun ja ylälaahaimen nätisti poikki ja ketjun pois! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kukas ketjunpoiston speksaamiseen osallistuneista menee ja tekee nyt sitten tekee tuon homman Veskun kaverille? :lol:

Eli se korjaamo taitaa olla vielä hakusessa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onnistuu, joskin nyt on muita kiireitä, ketjunpoistopaketti 200 euroa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ng900aero kirjoitti:Onnistuu, joskin nyt on muita kiireitä, ketjunpoistopaketti 200 euroa :D
Samat sanat, hinta huomattavasti alempi, 195€ (incl. VAT), sisältää pullakahvit ja komean maalaismaiseman remontin ajaksi :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Hmm. Olettekos kattonu sitä tasapainoakselin öljyuraa? Se näyttää siltä että akseli pyöriessään päästää öljyn kanavasta läpi, hieman joka kierroksella. Jos tuon nyt jättää sinne tukkimaan öljykanavan niin onko siellä kierrossa mitään voideltavaa sen jälkeen?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hoidetaan toimenpide Viron puolella, paikallisen verotuskäytännön mukaisesti :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

ng900aero kirjoitti:Hoidetaan toimenpide Viron puolella, paikallisen verotuskäytännön mukaisesti :D
Täälläkin on ollut juttua merkkihuoltojen teettämisestä Eestissä, mietnkähän näiden isompien "standardihommien" suhteen, onko kokemuksia ja vertailukohteita Suomen hinnoitteluun verraten ?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mimmi kirjoitti:Kummaltas saan sen VATillisen kuitin :idea: :lol:
Mää voin kirjottaa sulle kuittiin ihan mitä vaan haluat :lol:

Niin, ja tuosta Viron hinnoittelusta...Käytännön kokemusta en omaa, mutta kovasti noilla autolautoilla mainostivat, että "Talsingin" edullisimmat huoltohinnat volkkarille on tuolla Tallinnassa...Kyllä siinä ainakin työn osuudessa säästänee, mutta osissa ei ilmeisesti ole juurikaan eroja.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin