Omasta mielestäni taas CS-tonnari on niin nykyaikaisen näköinen auto, että siihen nimenomaan sopii EU-kilvet.AnttiR kirjoitti:Itselleni tokkää silmään noi eu -kilvet ton ikäisessä autossa
Taas saatiin tonnari pihaan.
Kiitos make vinkeistä.. Tossa ois pari kuvaa lisää tosta mun tonnarin konetilasta, jos jotain kiinnostaa..
Konetila kuvat.
Ehkä siinä pientä sanomista on..?
Niin ja käytin auton tänään PCS:llä tarkastuksessa, muuta sanomista eivät keksineet kun;
- Noi pikku kumirullat vaihtoon
- Sit jotain puslii pitäis vaihtaa silikoonisiin
- Se hihna vaihtoon, koska on rispaantunut ja samalla ne rullat
- etujarrulevyt vaihtoon
No kunhan saa noi ruosteet ensin pois päiväjärjestyksestä, niin pitää sit hakee rikulta osia ja viedä auto pikkuveljen pajalle..
Niin ja ton sähköantennin kanssa oon tapellu nyt pari päivää, eikä toimi vielläkään kunnolla. Taidan kohta vaihtaa sen tavalliseen piiskaan..
No jahka ton auton joku päivä sais mieleiseen kuntoon.. Viribokseja kin täyty jo tänään kysellä tuolta tampereen suunnalta, ku tuntuu niin laiskalta toi auto ton ison T:n jälkeen..
Konetila kuvat.
Ehkä siinä pientä sanomista on..?
Niin ja käytin auton tänään PCS:llä tarkastuksessa, muuta sanomista eivät keksineet kun;
- Noi pikku kumirullat vaihtoon
- Sit jotain puslii pitäis vaihtaa silikoonisiin
- Se hihna vaihtoon, koska on rispaantunut ja samalla ne rullat
- etujarrulevyt vaihtoon
No kunhan saa noi ruosteet ensin pois päiväjärjestyksestä, niin pitää sit hakee rikulta osia ja viedä auto pikkuveljen pajalle..
Niin ja ton sähköantennin kanssa oon tapellu nyt pari päivää, eikä toimi vielläkään kunnolla. Taidan kohta vaihtaa sen tavalliseen piiskaan..
No jahka ton auton joku päivä sais mieleiseen kuntoon.. Viribokseja kin täyty jo tänään kysellä tuolta tampereen suunnalta, ku tuntuu niin laiskalta toi auto ton ison T:n jälkeen..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Varmaankin uretaanisiin pusliin kuitenkin , silikoni antas ehkä pikkusen vetelän ajotuntumanhakuba2 kirjoitti:Niin ja käytin auton tänään PCS:llä tarkastuksessa, muuta sanomista eivät keksineet kun;
- Noi pikku kumirullat vaihtoon
- Sit jotain puslii pitäis vaihtaa silikoonisiin
- Se hihna vaihtoon, koska on rispaantunut ja samalla ne rullat
- etujarrulevyt vaihtoon
Moniurahihnan rullat ja hihna kannattaa hommata laadukkaat. Mulla on just kokeeksi vaihdettu Motonetista hommattu Scan-Tech paketin ohjainrulla ja varmuudeksi lisäsin siihen laakeriin laatuvaseliinia, koska sitä ei tuntunut olevan liikaa. Katsotaan miten kauan kestää.
Ja jos kiinnostaa, niin mulla on myöskin vasta sisäänajetut Motonetin jarrulevyt. Saivat väistyä purkamolta löytyneiden Zimmermannien tieltä. Voin tuoda mukanani kesäpäiville, jos olet sinne tulossa. Tarpeen vaatiessa työkalusatsi on mukana ja vaihto onnistuu paikan päällä .
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Juu uretaani.. Mulla on niin saatanan huono muisti. Kaikki pitää kirjoittaa lapulle tai muuten en muista. Ja toi vikalappu on autossa joten ei pystynyt lunttaan..G-mies kirjoitti:Varmaankin uretaanisiin pusliin kuitenkin , silikoni antas ehkä pikkusen vetelän ajotuntuman
Ja kyl ne kuvat ainakin mulla näkyy..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Moi,
Eipä kestä
Jarrulevyt- ja palat, moniurahihnan, ilmanputsarin ja raitisilmasuodattimen saa mielestäni kohtuu hintaan Motonetistä (http://www.motonet.fi). Tulpiksi kandee laittaa NGK:n tulpat, koska ne toipii turbo tonnarissa hyvin.
Lisäksi suosittelen vaihteiston öljyn vaihtoa 50tkm/2v, vaikka saabin huolto-ohjelmassa tuollaista ei olekaan (tästä ei kannata säästää:). Tällä foorumilla löydät hakutoiminnolla sopivan öljyvinkin. Itse olen vinkeistä huolimatta käyttänyt Mobil Super M 10W/40:stä (viimeiset 50tkm) ja ihan hyvin on tuolla toiminut. Vaihteistonlaakereissa lienee jokin teflon pinnoite(?), joiden kestoa silmällä pitäen olen tuota Mobilia käyttänyt.
Moottorin öljyjä olen itse 10tkm välein vaihdellut (Mobil Synt S 5W/40 (talvi) ja kesä Mobil Super S 10w/40 puolisynteettinen (kesä)).
Unohdin viime infosta mainita, että kannattaa myös asentaa eteen saabin alkuperäiset roiskeläpät, niin ovien/vast. maalaukset pysyvät paremmin paikallaan. Asennuksen jälkeen myös huomaat, että autosi kyljet eivät enää likaannu niin paljoa. Itse asensin vuosi sitten pidemmät eturoiskeläpät (myynnissä lyhyempää ja pidempää, hinta Laakkosella Helsingissä n. 100-110 eur/pari kaikkine kiinnikkeineen). Myös käytettyjä tuntuu ajoittain löytyvän saablubin foorumin myydään tarvikkeita osiossa.
Suositten sen sähköantennin vaihtamista mekaaniseen, niin loppuu surinat ja antenni ongelmat. Jos löydät jostakin sellaisen käsin kasaan painettavan (teleskooppi vai mikä se onkaan), niin uskoisin tuollaisen käytössä olevan näppärä (ainakin jos joskus käytät autoa konepesussa).
btw: Tuulilasin reunojen kunnostuksen yhteydessä tuulilasisikin menee sitten uusiksi.
Tsemppiä "kunnostus projektiin"
-Make
ps. myös konepellin ja takaluukun ruostesuojaaminen ovat hyödyllisiä toimenpiteitä, etenkin kaikkien saumojen osalta
Eipä kestä
Jarrulevyt- ja palat, moniurahihnan, ilmanputsarin ja raitisilmasuodattimen saa mielestäni kohtuu hintaan Motonetistä (http://www.motonet.fi). Tulpiksi kandee laittaa NGK:n tulpat, koska ne toipii turbo tonnarissa hyvin.
Lisäksi suosittelen vaihteiston öljyn vaihtoa 50tkm/2v, vaikka saabin huolto-ohjelmassa tuollaista ei olekaan (tästä ei kannata säästää:). Tällä foorumilla löydät hakutoiminnolla sopivan öljyvinkin. Itse olen vinkeistä huolimatta käyttänyt Mobil Super M 10W/40:stä (viimeiset 50tkm) ja ihan hyvin on tuolla toiminut. Vaihteistonlaakereissa lienee jokin teflon pinnoite(?), joiden kestoa silmällä pitäen olen tuota Mobilia käyttänyt.
Moottorin öljyjä olen itse 10tkm välein vaihdellut (Mobil Synt S 5W/40 (talvi) ja kesä Mobil Super S 10w/40 puolisynteettinen (kesä)).
Unohdin viime infosta mainita, että kannattaa myös asentaa eteen saabin alkuperäiset roiskeläpät, niin ovien/vast. maalaukset pysyvät paremmin paikallaan. Asennuksen jälkeen myös huomaat, että autosi kyljet eivät enää likaannu niin paljoa. Itse asensin vuosi sitten pidemmät eturoiskeläpät (myynnissä lyhyempää ja pidempää, hinta Laakkosella Helsingissä n. 100-110 eur/pari kaikkine kiinnikkeineen). Myös käytettyjä tuntuu ajoittain löytyvän saablubin foorumin myydään tarvikkeita osiossa.
Suositten sen sähköantennin vaihtamista mekaaniseen, niin loppuu surinat ja antenni ongelmat. Jos löydät jostakin sellaisen käsin kasaan painettavan (teleskooppi vai mikä se onkaan), niin uskoisin tuollaisen käytössä olevan näppärä (ainakin jos joskus käytät autoa konepesussa).
btw: Tuulilasin reunojen kunnostuksen yhteydessä tuulilasisikin menee sitten uusiksi.
Tsemppiä "kunnostus projektiin"
-Make
ps. myös konepellin ja takaluukun ruostesuojaaminen ovat hyödyllisiä toimenpiteitä, etenkin kaikkien saumojen osalta
Ensiyrittämällä ei näkyny, vaan se herjas jotain sisäänkirjautumisesta, mutta nyt näkyy kyllä.hakuba2 kirjoitti:Ja kyl ne kuvat ainakin mulla näkyy..
Niitä roiskeläppiä ei vissiin saa enää lyhyttä mallia, näin minulle on eräs henkilö kertonut. Pitkät on kuitenkin hyvät ja PCS:llä hintaa jotain klubilaisen alennuksilla n. 80€ setti(en nyt muista tarkkaan). Menee suorastaan heittämällä paikalleen, suosittelen lämpimästi.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Juu roiskeläpät on kans ostoslistalla, samoin kuin vaihteisto öljyjen vaihto. Moottori öljyt (5W/40 castrol) vaihdettiin eilen.. Tuulilasi on myös tilattu sillä pakkohan se on vaihtaa, kun noi ruostee fiksaa.
Niin ja kaikki osat ja tarvikkeethan ostetaan PCS:ltä, harmivaan ku pojat jää kohta kesälomalle..
Niin ja kaikki osat ja tarvikkeethan ostetaan PCS:ltä, harmivaan ku pojat jää kohta kesälomalle..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Kun tonnaria vielä tehtiin ei eu-kilpiä jaettu.Itse en halua mainostaa ajavani (oma)tuontiautolla. Se ,että eu-kilpiä näkee paljon tonnareidenkin keulilla johtunee tietämättömyydestä(?). Katastuskonttori jakaa AINA eu-kilvet (AKE:n ohjeiden mukaisesti ) ,jos ei erikseen pyydä muuta. Eu-tunnuksettomista kilvistä ei veloiteta lisähintaa. Kilpiä ei saa leikellä eikä muutenkaan muotoilla.Ne ovat kiinnitettävä käyttäen porattuja (jos ovat valmiina) reikiä käyttäen.Kinnittämiseen on käytettävä kilven pohjanväristä ruuveja tai ruuvit ovat peitettävä pohjanvärisellä hatulla.
Itse en laittaisi vanhanmallisia kilpiä kuin ehkä johonkin museoautoon, eivät nuo suomalaiset eu-kilvet kylläkään kovin nätit ole mutta ovat vaan nykyaikaisemmat kuin vanhat. Moni on vaihtanut eu-kilpiin ihan muutenvaan, ei merkitse automaattisesti että on tuontipeli.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joo, ja eikös oo niin että jos ei oo EU-kilpiä ja lähtee ulkomaille ajeleen pitää liimata se supermääly FIN tarra perään?ng900aero kirjoitti:Itse en laittaisi vanhanmallisia kilpiä kuin ehkä johonkin museoautoon, eivät nuo suomalaiset eu-kilvet kylläkään kovin nätit ole mutta ovat vaan nykyaikaisemmat kuin vanhat. Moni on vaihtanut eu-kilpiin ihan muutenvaan, ei merkitse automaattisesti että on tuontipeli.
Ei sitä FIN tarraa tarvi liimata välttämättä sen voi laittaa vaikka takaikkunaan sisäpuolelle, niin ei tarvi autoo sotkee. Jos nyt sitten sattuu rajan yli ajeleen.
nm. ei kiitos eu kilpi!
nm. ei kiitos eu kilpi!
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tossa taas pari kuvaa, kun otettiin tuulilasi irti.. Näky oli pahempi, kun mitä kuvittelin..
Tuulilasin karmit
Tuulilasin karmit
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951