Taas saatiin tonnari pihaan.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

AnttiR kirjoitti:Itselleni tokkää silmään noi eu -kilvet ton ikäisessä autossa
Omasta mielestäni taas CS-tonnari on niin nykyaikaisen näköinen auto, että siihen nimenomaan sopii EU-kilvet.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ja hyvin niihin on silmä tottunut. Noita nimittäin on aika runsaasti EU-kilvillä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Kiitos make vinkeistä.. Tossa ois pari kuvaa lisää tosta mun tonnarin konetilasta, jos jotain kiinnostaa..

Konetila kuvat.

Ehkä siinä pientä sanomista on..?

Niin ja käytin auton tänään PCS:llä tarkastuksessa, muuta sanomista eivät keksineet kun;
- Noi pikku kumirullat vaihtoon
- Sit jotain puslii pitäis vaihtaa silikoonisiin
- Se hihna vaihtoon, koska on rispaantunut ja samalla ne rullat
- etujarrulevyt vaihtoon

No kunhan saa noi ruosteet ensin pois päiväjärjestyksestä, niin pitää sit hakee rikulta osia ja viedä auto pikkuveljen pajalle..

Niin ja ton sähköantennin kanssa oon tapellu nyt pari päivää, eikä toimi vielläkään kunnolla. Taidan kohta vaihtaa sen tavalliseen piiskaan..

No jahka ton auton joku päivä sais mieleiseen kuntoon.. Viribokseja kin täyty jo tänään kysellä tuolta tampereen suunnalta, ku tuntuu niin laiskalta toi auto ton ison T:n jälkeen..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

hakuba2 kirjoitti:Niin ja käytin auton tänään PCS:llä tarkastuksessa, muuta sanomista eivät keksineet kun;
- Noi pikku kumirullat vaihtoon
- Sit jotain puslii pitäis vaihtaa silikoonisiin
- Se hihna vaihtoon, koska on rispaantunut ja samalla ne rullat
- etujarrulevyt vaihtoon
Varmaankin uretaanisiin pusliin kuitenkin :D, silikoni antas ehkä pikkusen vetelän ajotuntuman :lol:

Moniurahihnan rullat ja hihna kannattaa hommata laadukkaat. Mulla on just kokeeksi vaihdettu Motonetista hommattu Scan-Tech paketin ohjainrulla ja varmuudeksi lisäsin siihen laakeriin laatuvaseliinia, koska sitä ei tuntunut olevan liikaa. Katsotaan miten kauan kestää.

Ja jos kiinnostaa, niin mulla on myöskin vasta sisäänajetut Motonetin jarrulevyt. Saivat väistyä purkamolta löytyneiden Zimmermannien tieltä. Voin tuoda mukanani kesäpäiville, jos olet sinne tulossa. Tarpeen vaatiessa työkalusatsi on mukana ja vaihto onnistuu paikan päällä :D.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

G-mies kirjoitti:Varmaankin uretaanisiin pusliin kuitenkin :D, silikoni antas ehkä pikkusen vetelän ajotuntuman :lol:
Juu uretaani.. Mulla on niin saatanan huono muisti. Kaikki pitää kirjoittaa lapulle tai muuten en muista. Ja toi vikalappu on autossa joten ei pystynyt lunttaan..

Ja kyl ne kuvat ainakin mulla näkyy..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Eipä kestä :)

Jarrulevyt- ja palat, moniurahihnan, ilmanputsarin ja raitisilmasuodattimen saa mielestäni kohtuu hintaan Motonetistä (http://www.motonet.fi). Tulpiksi kandee laittaa NGK:n tulpat, koska ne toipii turbo tonnarissa hyvin.

Lisäksi suosittelen vaihteiston öljyn vaihtoa 50tkm/2v, vaikka saabin huolto-ohjelmassa tuollaista ei olekaan (tästä ei kannata säästää:). Tällä foorumilla löydät hakutoiminnolla sopivan öljyvinkin. Itse olen vinkeistä huolimatta käyttänyt Mobil Super M 10W/40:stä (viimeiset 50tkm) ja ihan hyvin on tuolla toiminut. Vaihteistonlaakereissa lienee jokin teflon pinnoite(?), joiden kestoa silmällä pitäen olen tuota Mobilia käyttänyt.

Moottorin öljyjä olen itse 10tkm välein vaihdellut (Mobil Synt S 5W/40 (talvi) ja kesä Mobil Super S 10w/40 puolisynteettinen (kesä)).

Unohdin viime infosta mainita, että kannattaa myös asentaa eteen saabin alkuperäiset roiskeläpät, niin ovien/vast. maalaukset pysyvät paremmin paikallaan. Asennuksen jälkeen myös huomaat, että autosi kyljet eivät enää likaannu niin paljoa. Itse asensin vuosi sitten pidemmät eturoiskeläpät (myynnissä lyhyempää ja pidempää, hinta Laakkosella Helsingissä n. 100-110 eur/pari kaikkine kiinnikkeineen). Myös käytettyjä tuntuu ajoittain löytyvän saablubin foorumin myydään tarvikkeita osiossa.

Suositten sen sähköantennin vaihtamista mekaaniseen, niin loppuu surinat ja antenni ongelmat. Jos löydät jostakin sellaisen käsin kasaan painettavan (teleskooppi vai mikä se onkaan), niin uskoisin tuollaisen käytössä olevan näppärä (ainakin jos joskus käytät autoa konepesussa).

btw: Tuulilasin reunojen kunnostuksen yhteydessä tuulilasisikin menee sitten uusiksi.

Tsemppiä "kunnostus projektiin" :-)

-Make
ps. myös konepellin ja takaluukun ruostesuojaaminen ovat hyödyllisiä toimenpiteitä, etenkin kaikkien saumojen osalta
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

hakuba2 kirjoitti:Ja kyl ne kuvat ainakin mulla näkyy..
Ensiyrittämällä ei näkyny, vaan se herjas jotain sisäänkirjautumisesta, mutta nyt näkyy kyllä.

Niitä roiskeläppiä ei vissiin saa enää lyhyttä mallia, näin minulle on eräs henkilö kertonut. Pitkät on kuitenkin hyvät ja PCS:llä hintaa jotain klubilaisen alennuksilla n. 80€ setti(en nyt muista tarkkaan). Menee suorastaan heittämällä paikalleen, suosittelen lämpimästi.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Juu roiskeläpät on kans ostoslistalla, samoin kuin vaihteisto öljyjen vaihto. Moottori öljyt (5W/40 castrol) vaihdettiin eilen.. Tuulilasi on myös tilattu sillä pakkohan se on vaihtaa, kun noi ruostee fiksaa.

Niin ja kaikki osat ja tarvikkeethan ostetaan PCS:ltä, harmivaan ku pojat jää kohta kesälomalle..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kun tonnaria vielä tehtiin ei eu-kilpiä jaettu.Itse en halua mainostaa ajavani (oma)tuontiautolla. Se ,että eu-kilpiä näkee paljon tonnareidenkin keulilla johtunee tietämättömyydestä(?). Katastuskonttori jakaa AINA eu-kilvet (AKE:n ohjeiden mukaisesti ) ,jos ei erikseen pyydä muuta. Eu-tunnuksettomista kilvistä ei veloiteta lisähintaa. Kilpiä ei saa leikellä eikä muutenkaan muotoilla.Ne ovat kiinnitettävä käyttäen porattuja (jos ovat valmiina) reikiä käyttäen.Kinnittämiseen on käytettävä kilven pohjanväristä ruuveja tai ruuvit ovat peitettävä pohjanvärisellä hatulla.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Itse en laittaisi vanhanmallisia kilpiä kuin ehkä johonkin museoautoon, eivät nuo suomalaiset eu-kilvet kylläkään kovin nätit ole mutta ovat vaan nykyaikaisemmat kuin vanhat. Moni on vaihtanut eu-kilpiin ihan muutenvaan, ei merkitse automaattisesti että on tuontipeli.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ng900aero kirjoitti:Itse en laittaisi vanhanmallisia kilpiä kuin ehkä johonkin museoautoon, eivät nuo suomalaiset eu-kilvet kylläkään kovin nätit ole mutta ovat vaan nykyaikaisemmat kuin vanhat. Moni on vaihtanut eu-kilpiin ihan muutenvaan, ei merkitse automaattisesti että on tuontipeli.
Joo, ja eikös oo niin että jos ei oo EU-kilpiä ja lähtee ulkomaille ajeleen pitää liimata se supermääly FIN tarra perään?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Taitaa olla noin, en kyllä muutenkaan haluaisi että ulkomailla kilvet sekoitetaan johonkin ukrainalaisiin tai monte-negrolaisiin :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei sitä FIN tarraa tarvi liimata välttämättä sen voi laittaa vaikka takaikkunaan sisäpuolelle, niin ei tarvi autoo sotkee. Jos nyt sitten sattuu rajan yli ajeleen.

nm. ei kiitos eu kilpi!
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Tossa taas pari kuvaa, kun otettiin tuulilasi irti.. Näky oli pahempi, kun mitä kuvittelin..

Tuulilasin karmit
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Aika ilkeän näköistä akkunanpieltä.

Ja kyllä ne EU kilvet autossa olla pitää. Vanhat on niin.. vanhan näköiset.
Vastaa Viestiin