Jubilee vs Aero

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Osta Rafu se oikea Aero, kun olet sitä niin kauan jo haaveillut. Ei jää sitte harmittamaan... Jubilee on nätti, mutta kuitenkin.. :?

Ja auton etsimisessä ei kannata pitää kiirettä, jokainen viikko odotusta ja hyvän yksilön etsimistä on selvää säästöä kotiin päin! Kyllä niitä varmasti tulee jossain vaiheessa myyntiin, kun vaan jaksaa kytätä.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tai Jubilee, mihin Aeron penkit,alusta ja lätkät takaluukkuun, niin se on siinä :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mä taas luin jostain jutun että 9000 sport vm 1998 on aero mutta niillä ei enää ollut riittävästi aeron penkkejä tehtaalla, alustaltaan jne, kaiketi sama auto.
Edit: saattaa olla että esson baarissakin tuon jutun kuulin :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Joo, loppuvuosina, kun Aeron valmistus oli paperilla loppu, niin käytännössä samaa tehopakettia myytiin Turbo S tai Sport merkinnällä. Sama auto, mutta sisusta on normaali, ei lepakkojakkaroita.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

Mimmi kirjoitti:Jubileessa on "vakioalusta".
Mitenkäs tilanne 225hp B234R Jubileessa? Olen elänyt siinä uskossa, että se on tekniikaltaan (myös alusta) Aeroa vastaava. Penkit ja merkinnät tietty eroaa..
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

Mimmi kirjoitti:Jaa-a, tuollaisen olemassaoloa en ole tiennytkään olevan. :oops:
Siinä on todennäköisesti Aeron alustakin (tämän voi tarkistaa helpoiten kurkkaamalla jousien ja iskarien värikoodit).
Kerran kurkkasin... "siniset" :D
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Minkäslainen on se juben nahka/puuratti käytännössä, onko liukas? On senverta fiksun näköinen että josko sellaisen vaikka hommaisi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:
Sininen iskari on vakio Sachsin tekemä iskari.
Värikoodit ovat joko viivoja tai pisteitä.
Onkohan jossain selitystä mitä noi eriväriset pisteet tarkottaa?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Laitetaampas tähän nyt vähän tietoa sitten vaikka mua inhottaakin nuo Jubileet ja Aerot.

Iskunvaimenninsarjat:
punainen alkaen malli 1995-1998
keltainen 1995-1998 5CS; AIRBAG2 AS, EAS2, RWW,SR,SPOILER CODE=B
harmaa 1997-1998; AERO, TURBO, CODE=C

Jouset etu 1997-1998
vihreä/harmaa CODE=AA
harmaa/harmaa CODE=AB
vihreä/vihreä CODE=AC
oranssi/sininen CODE=AD
oranssi/valkoinen CODE=AE
oranssi/vihreä CODE=AF

jouset taka 1997-1998
punainen/harmaa BA
keltianen/harmaa BB
keltainen/sininen BH
keltainen/valkoinen BC
keltianen/vihreä BD

jos en väärin arvaa niin noi on jäykkyysjärjestyksessä. Ja pisteitä on tietääkseni aina kolme. jotta voidaan lukea etuperin tai takaperin sama koodi. vihreä-harmaa-vihreä = vihreä/harmaa

Toivottavasti tuosta jotain apua on.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Onko kellään tietoa, montako Aeroa/Jubileeta Suomessa on myyty :?:
9-5 2,3t -03
#2514
9000CSE_0598
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2004 21:31
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja 9000CSE_0598 »

Kah, tiijjä noista sitten.. Mulla on 5/98 rekisteröity '98 vuosikerraksi merkitty suami 9000 CSE 2.0t joka muuten kyllä täyttää kaikki Jubileen tunnusmerkit mutta nahkaratti on ilman niitä puukalikoita.. Siis jonkinsortin ylivuotinen tonnari kait..?
Oikea Saab 9-5 oli mahtava auto - nyt siitä on vain muistot jäljellä... Tekispä joku taas niitä oikeita isoja Saabeja niin ei tarttis rymistellä ruotsalaisella maatalouskoneella tieliikenteessä.
-
Kahta en silti vaihda: vaihdetta ja Turun Sinappia.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Rafu kirjoitti:Alkaa vaikuttaa manuaali Aero koko ajan houkuttelevammalta.

Tosin automaatti on joskus kivempi ajaa, mutta viehän manuaali vähemmän polttoainetta :roll: . Manuaalin voisi jopa löytää jostain... :?

Erot tuli jo aika kattavasti, kiitokset kaikille vastauksista!
Tottakai...esim täältä->http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20159 :wink: Jos nyt näin "vanha" kenellekään kelpaa! :)
Vastaa Viestiin