Kysymyksiä (-95-98) tonnareista
Kysymyksiä (-95-98) tonnareista
Nyt kun kerran ok-talo haaveet romuttuivat ainakin 4 vuodeksi ja joudun tyytymään rivariin, niin taidampa ottaa samalla tonnari-rahat ja luopua sitten rakkaasta ässästä. Kauhukseni kuitenkin huomasin, että enhän mä tiedä tarpeeksi tonnareista Joten, tässä joitakin kysymyksiä, koskien nimenomaan vm.95-98 autoja:
1) tuliko tonnareihin sinkitty kori -95?
2) Onko 2 litraisia turbokoneissa vain 150hv? (etsin kyllä 2,3T:tä, ettei tarvi heti virittää)
3) Kuinka kestäviä automaattilootat on tonnareissa? Onko niitä paljonkin hajonnut porukalla?
4) Entäs ne trionicit vai mitä ne on? Onko ne samoja noissa vuosimalleissa? Eroja?
5) Ahtimet? Mitä ja missä?
6) matalapaine ja täyspaineturboissa joitakin eroja, esim. alustassa, jarruissa tms??
7) Onko CSE-malleissa automaatti-ilmastointi vakiona?
Mitä niille jakoketjujen ongelmille voi/kannatttaa tehdä?
9) 2,0T vs. 2,3T kulutuserot?
Tuossa nyt joitakin näin alkuun. Haulla olisi varmasti löytynyt ainakin puoliin vastaus, mutta äkkiäkös joku tonnari-expertti noihin vastailee.
10) 2,0T:n virityspotentiaali +200hv:aan? Kestääkö paikat?
Ykkös vaihtoehto tulee varmaan olemaan CSE 2,3T, niistä kun on tälläkin hetkellä kohtuullisesti tarjontaa Suomessa, mutta ulkomaatkaan ei ole poissuljettu vaihtoehto. Suomessa on tällähetkellä ihmeen paljon hyviltä näyttäviä tonnareita myynnissä. Esim. pelkästään nettiautossa on 4-6kpl varteenotettavia vaihtoehtoja minkä voisi ostaa.
Sana on toki vapaa, että mielipiteitä ja kokemuksia vain kehiin, mutta kiva olisi jos joku vastailisi myös kysymyksiin. Ja tänne ei kannata laittaa myynti-ilmoja! Tuskin vielä 2kk:teen pystyn sitä hommaamaan.
1) tuliko tonnareihin sinkitty kori -95?
2) Onko 2 litraisia turbokoneissa vain 150hv? (etsin kyllä 2,3T:tä, ettei tarvi heti virittää)
3) Kuinka kestäviä automaattilootat on tonnareissa? Onko niitä paljonkin hajonnut porukalla?
4) Entäs ne trionicit vai mitä ne on? Onko ne samoja noissa vuosimalleissa? Eroja?
5) Ahtimet? Mitä ja missä?
6) matalapaine ja täyspaineturboissa joitakin eroja, esim. alustassa, jarruissa tms??
7) Onko CSE-malleissa automaatti-ilmastointi vakiona?
Mitä niille jakoketjujen ongelmille voi/kannatttaa tehdä?
9) 2,0T vs. 2,3T kulutuserot?
Tuossa nyt joitakin näin alkuun. Haulla olisi varmasti löytynyt ainakin puoliin vastaus, mutta äkkiäkös joku tonnari-expertti noihin vastailee.
10) 2,0T:n virityspotentiaali +200hv:aan? Kestääkö paikat?
Ykkös vaihtoehto tulee varmaan olemaan CSE 2,3T, niistä kun on tälläkin hetkellä kohtuullisesti tarjontaa Suomessa, mutta ulkomaatkaan ei ole poissuljettu vaihtoehto. Suomessa on tällähetkellä ihmeen paljon hyviltä näyttäviä tonnareita myynnissä. Esim. pelkästään nettiautossa on 4-6kpl varteenotettavia vaihtoehtoja minkä voisi ostaa.
Sana on toki vapaa, että mielipiteitä ja kokemuksia vain kehiin, mutta kiva olisi jos joku vastailisi myös kysymyksiin. Ja tänne ei kannata laittaa myynti-ilmoja! Tuskin vielä 2kk:teen pystyn sitä hommaamaan.
9-5 2,3t Wagon `06
ml 350000 tiedä monesko miljoona menossa -88 turbo16 tomaatti kerran loota vaihdettu ehkä ei olis tarvinnu vaihtaa jos edellinen omistaja olis korjanne kikdoun vaijerin kiinityksen laatikkoon "muovirunko poikki" latikossa oli hiekkaa ym ym ym..ei se vielä ole sen laatikon loppu aina voi korjata kyllä se kestää jotakin jos viitti huoltaa
2.0
Ei välttämättä kannata katsoa sitä koneen kokoa. Viestien perusteella B204:ssa on ollut vähemmän ongelmia kuin B234:ssa.
Itsellä on ollut 2.0t(SP steg1 ja Steg 3) viritettynä n.90tkm ja mitään kestävyys ongelmia koneen puolesta ei ole ollut. Kytkin on alimitoitettu noille teholle, mutta on toistaiseksi toiminut 80tkm, vaikka velipoka poltti kytkimen muutto touhuissa jo 150tkm kohdalla(peruutti kärryä kuten automaatilla ja nyt 210tkm).
Seuraavaksi on ohjelmassa 9000 aeron kytkin ja todennäköisesti 9-5 aeron turbo + jonkun valmistajan tehokkaampi boksi(+250hv, toivottavasti 290hv jos Maptun ystävällisesti suostuu vastaamaan).
Tuntuu aika ihmeelliseltä tutkiessa 2.0 ja 2.3 teho eroja viribokseilla, koska monesti 2.0 tarjoaa enemmän tehoja (esim 9-5 malli).
Itsellä on ollut 2.0t(SP steg1 ja Steg 3) viritettynä n.90tkm ja mitään kestävyys ongelmia koneen puolesta ei ole ollut. Kytkin on alimitoitettu noille teholle, mutta on toistaiseksi toiminut 80tkm, vaikka velipoka poltti kytkimen muutto touhuissa jo 150tkm kohdalla(peruutti kärryä kuten automaatilla ja nyt 210tkm).
Seuraavaksi on ohjelmassa 9000 aeron kytkin ja todennäköisesti 9-5 aeron turbo + jonkun valmistajan tehokkaampi boksi(+250hv, toivottavasti 290hv jos Maptun ystävällisesti suostuu vastaamaan).
Tuntuu aika ihmeelliseltä tutkiessa 2.0 ja 2.3 teho eroja viribokseilla, koska monesti 2.0 tarjoaa enemmän tehoja (esim 9-5 malli).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30
Oletko harkinnut 9-5:sta? Itse olen myös viime aikoina miettinyt mitä autorintamalla oikein tekisi. Vertailtuani tietysti myös Saabien hintoja totesin, että ensimmäisissä 9-5 malleissa -98 ja viimeisissä tonnareissa -97 ei ole juurikaan hintaeroa. Halvimmat 9-5 mallit alkavat jostain 12000...13000€:sta ja saman verran helposti pyydetään uusimmista tonnareistakin. Ja ainakin omasta mielestäni 9-5 on näistä kahdesta huomattavasti modernimman, jos ei muuta, niin ainakin näköinen.
Viimeksi muokannut winorloose, To Heinä 14, 2005 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kysymyksiä (-95-98) tonnareista
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=23539900S kirjoitti:Nyt kun kerran ok-talo haaveet romuttuivat ainakin 4 vuodeksi ja joudun tyytymään rivariin, niin taidampa ottaa samalla tonnari-rahat ja luopua sitten rakkaasta ässästä. Kauhukseni kuitenkin huomasin, että enhän mä tiedä tarpeeksi tonnareista Joten, tässä joitakin kysymyksiä, koskien nimenomaan vm.95-98 autoja:
1) tuliko tonnareihin sinkitty kori -95?
2) Onko 2 litraisia turbokoneissa vain 150hv? (etsin kyllä 2,3T:tä, ettei tarvi heti virittää)
3) Kuinka kestäviä automaattilootat on tonnareissa? Onko niitä paljonkin hajonnut porukalla?
4) Entäs ne trionicit vai mitä ne on? Onko ne samoja noissa vuosimalleissa? Eroja?
5) Ahtimet? Mitä ja missä?
6) matalapaine ja täyspaineturboissa joitakin eroja, esim. alustassa, jarruissa tms??
7) Onko CSE-malleissa automaatti-ilmastointi vakiona?
Mitä niille jakoketjujen ongelmille voi/kannatttaa tehdä?
9) 2,0T vs. 2,3T kulutuserot?
Tuossa nyt joitakin näin alkuun. Haulla olisi varmasti löytynyt ainakin puoliin vastaus, mutta äkkiäkös joku tonnari-expertti noihin vastailee.
10) 2,0T:n virityspotentiaali +200hv:aan? Kestääkö paikat?
Ykkös vaihtoehto tulee varmaan olemaan CSE 2,3T, niistä kun on tälläkin hetkellä kohtuullisesti tarjontaa Suomessa, mutta ulkomaatkaan ei ole poissuljettu vaihtoehto. Suomessa on tällähetkellä ihmeen paljon hyviltä näyttäviä tonnareita myynnissä. Esim. pelkästään nettiautossa on 4-6kpl varteenotettavia vaihtoehtoja minkä voisi ostaa.
Sana on toki vapaa, että mielipiteitä ja kokemuksia vain kehiin, mutta kiva olisi jos joku vastailisi myös kysymyksiin. Ja tänne ei kannata laittaa myynti-ilmoja! Tuskin vielä 2kk:teen pystyn sitä hommaamaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kysymyksiä (-95-98) tonnareista
Palataan asiaan jokusen kuukauden päästä9000CD23T kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=23539900S kirjoitti: Ja tänne ei kannata laittaa myynti-ilmoja! Tuskin vielä 2kk:teen pystyn sitä hommaamaan.
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Kysymyksiä (-95-98) tonnareista
1) tuliko tonnareihin sinkitty kori -95?
-taisi tulla 93-94
2) Onko 2 litraisia turbokoneissa vain 150hv? (etsin kyllä 2,3T:tä, ettei tarvi heti virittää)
-on, jokatapauksessa kannattaa lastuttaa hommasit minkä hyvänsä, suosittelen 2.3t (t=matalapaineturbo)
3) Kuinka kestäviä automaattilootat on tonnareissa? Onko niitä paljonkin hajonnut porukalla?
-Ei pitäisi hajota jos huoletii öljynvaihdot ajallaan, jonkin verran on ollut tyyppivikoja, kuten keskipakosääätäjän tiivisterenkaat
4) Entäs ne trionicit vai mitä ne on? Onko ne samoja noissa vuosimalleissa? Eroja?
DI/APC löytyy muistaakseni joistakin malleista vielä -93 mutta trionic5 tuli keviin 92/93 jos oikein muistan ekassa aerossa sitten lopuksi muihinkin
5) Ahtimet? Mitä ja missä?
-T25 Garrettia ja TE05-12B (vanhoissa tonnareissa <90) ja aeroissa TD04-15 mitsun ahtimia
6) matalapaine ja täyspaineturboissa joitakin eroja, esim. alustassa, jarruissa tms??
-ei ole, jarrut,alusta ja turbot samat (aerossa eri turbo ja alusta)
7) Onko CSE-malleissa automaatti-ilmastointi vakiona?
-on, CS valinnainen varuste
Mitä niille jakoketjujen ongelmille voi/kannatttaa tehdä?
-poistattaa ketju (esim pro-carservice jkl)
9) 2,0T vs. 2,3T kulutuserot?
-eroja on, voit lukea niistä haku toiminnolla foorumilta
10) 2,0T:n virityspotentiaali +200hv:aan? Kestääkö paikat?
-itsellä 2.0t automaatti, stage 1 paikoilaan ja (230hv/350nm) hyvin on kestänyt jo 20tkm
ps. voit laittaa yksityisviestiä jos on kysyttävää...
-taisi tulla 93-94
2) Onko 2 litraisia turbokoneissa vain 150hv? (etsin kyllä 2,3T:tä, ettei tarvi heti virittää)
-on, jokatapauksessa kannattaa lastuttaa hommasit minkä hyvänsä, suosittelen 2.3t (t=matalapaineturbo)
3) Kuinka kestäviä automaattilootat on tonnareissa? Onko niitä paljonkin hajonnut porukalla?
-Ei pitäisi hajota jos huoletii öljynvaihdot ajallaan, jonkin verran on ollut tyyppivikoja, kuten keskipakosääätäjän tiivisterenkaat
4) Entäs ne trionicit vai mitä ne on? Onko ne samoja noissa vuosimalleissa? Eroja?
DI/APC löytyy muistaakseni joistakin malleista vielä -93 mutta trionic5 tuli keviin 92/93 jos oikein muistan ekassa aerossa sitten lopuksi muihinkin
5) Ahtimet? Mitä ja missä?
-T25 Garrettia ja TE05-12B (vanhoissa tonnareissa <90) ja aeroissa TD04-15 mitsun ahtimia
6) matalapaine ja täyspaineturboissa joitakin eroja, esim. alustassa, jarruissa tms??
-ei ole, jarrut,alusta ja turbot samat (aerossa eri turbo ja alusta)
7) Onko CSE-malleissa automaatti-ilmastointi vakiona?
-on, CS valinnainen varuste
Mitä niille jakoketjujen ongelmille voi/kannatttaa tehdä?
-poistattaa ketju (esim pro-carservice jkl)
9) 2,0T vs. 2,3T kulutuserot?
-eroja on, voit lukea niistä haku toiminnolla foorumilta
10) 2,0T:n virityspotentiaali +200hv:aan? Kestääkö paikat?
-itsellä 2.0t automaatti, stage 1 paikoilaan ja (230hv/350nm) hyvin on kestänyt jo 20tkm
ps. voit laittaa yksityisviestiä jos on kysyttävää...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Kysymyksiä (-95-98) tonnareista
CC ei ikinä9000cst kirjoitti:1) tuliko tonnareihin sinkitty kori -95?
-taisi tulla 93-94
CS 1992 (alusta lähtien)
CD 1994
Matalakeula == sinkitty, ellei sitten joku uuttera ole vaihtanut korkeakeulaiseen matalia palikoita jälkikäteen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)