Miksi tonnari savuuttaa?
Miksi tonnari savuuttaa?
Mistähän mahtaa johtua että mun ysitonninen savuuttelee välillä??
Putken päästä tuleva höyry on ihan normaalia, mutta välillä putkesta tulee sinertävää savua ja hajusta päätellen öljyä palaa aika reilusti. Savuttamista esiintyy vain silloin kun auto käy pitkään tyhjäkäyntiä paikoillaan, tai risteyksessä esim valoissa. Käynnistäessä ei savua eikä kylmänä, mutta normaali lämmöillä kyllä. Vuodenajalla ei ole merkitystä, savuaa sekä talvella että kesällä. Öljyjen vaihto hillitsee savuamista, mutta silti välillä kone polttaa öljyä. En tiedä liittyykö samaan vaivaan, mutta turbon keskiosaan tihkuu jostain vähän öljyä kun rankemmin polkee. 9000 -86 360tkm
Putken päästä tuleva höyry on ihan normaalia, mutta välillä putkesta tulee sinertävää savua ja hajusta päätellen öljyä palaa aika reilusti. Savuttamista esiintyy vain silloin kun auto käy pitkään tyhjäkäyntiä paikoillaan, tai risteyksessä esim valoissa. Käynnistäessä ei savua eikä kylmänä, mutta normaali lämmöillä kyllä. Vuodenajalla ei ole merkitystä, savuaa sekä talvella että kesällä. Öljyjen vaihto hillitsee savuamista, mutta silti välillä kone polttaa öljyä. En tiedä liittyykö samaan vaivaan, mutta turbon keskiosaan tihkuu jostain vähän öljyä kun rankemmin polkee. 9000 -86 360tkm
Turbo remontti edessä. Varmaan koneestä öljyt vähenee?? Ahtimen kun korjaat, todennäköisesti loppuu sekin. Mulla CS vei öljyä ennen ahtimen vaihtoa. Ahtimen vaihdon jälkee, öljyvaihto välillä ei ole tarvinut lisätä öljyä yhtään.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Miksi tonnari savuuttaa?
No ei se oikeestaan niin merkittävästi syö öljyä, mutta vähän kylläkin. Onko saabin koneessa mitään muuta paikkaa mistä öljy vois tulla läpi, esim. venttiilin varren kumit ym.?
Laitoitko omaasi korjaussarjan vai vaihdoitko koko turbon?
Noita korjaussarjojahan saa kyllä hankittua että sehän onnistuis korjata vaikka kotikonstein?
Ite oon laittanut yhteen volvon Garrett T3:seen korjaussarjan ja autolla ajettu sen jälkeen jo ainakin 50tkm, eikä oo ollu mitään vikaa.
Laitoitko omaasi korjaussarjan vai vaihdoitko koko turbon?
Noita korjaussarjojahan saa kyllä hankittua että sehän onnistuis korjata vaikka kotikonstein?
Ite oon laittanut yhteen volvon Garrett T3:seen korjaussarjan ja autolla ajettu sen jälkeen jo ainakin 50tkm, eikä oo ollu mitään vikaa.
mulla se oli semmoista että noin 0.5-1l meni 10tkm öljyä.
Ja tuo savutus ilmaantui yleensä tyhjäkäynnillä, ja pidemmissä kiihdytyksissä., eli esim paikaltaan 100km/h. kaupungissa esim valoissa oli ikävä kun oli sininen pilvi perässä
Itse ostin kokonaan uuden ahtimen, vaihdoin garretin t25:n mitsu td04:seen.
Kyllähän tuo korjaaminen varmaan kotikonsteinkin onnistuu, niinkuin taidat itse jo tietääkin
Ja tuo savutus ilmaantui yleensä tyhjäkäynnillä, ja pidemmissä kiihdytyksissä., eli esim paikaltaan 100km/h. kaupungissa esim valoissa oli ikävä kun oli sininen pilvi perässä
Itse ostin kokonaan uuden ahtimen, vaihdoin garretin t25:n mitsu td04:seen.
Kyllähän tuo korjaaminen varmaan kotikonsteinkin onnistuu, niinkuin taidat itse jo tietääkin
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Miksi tonnari savuuttaa?
Kerran joku sanoi siitä volvon garretista ettei se tule kestämään, kun ei sitä ole tasapainotettu. Mulla on kuitenkin sellanen käsitys siitä ettei siinä ole mitään tasapainotettavaa, jos pelkät puslat ja tiivisteet vaihtaa ja laittaa pyörän samaan asentoon akselille kuin se oli ennenkin. Sit on tietysti eri asia jos siitä pyörästä on lähteny palasia tai jotain muuta kosketusta ollut rungon kanssa.
Jos joku muu on laittanu ite noita korjaussarjoja niin vois kertoo kokemuksia??
Jos joku muu on laittanu ite noita korjaussarjoja niin vois kertoo kokemuksia??
Veikkaisin kanssa turboa
Mikäli auton imuputkistoissa on öljyä, niin melko varmasti turbo menossa. Korjaus ei maksa ihan mansikoita korjaajillakaan, jos aihio on ehjä n.2000mk ja työlle saa monesta paikkaa vuoden takuun.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Miksi tonnari savuuttaa?
No itellä oli tuossa keväällä -86 tonnari, missä oli yli 400tkm mittarissa ja perästä tuli tajuton sininen tuprakka, nimeenomaan liikennevaloista lähtiessä ja pidempään vapaalla lasketellessa..laitoin auton palasiksi ja ainakin turbo oli ihan ok. Tehotkin oli tallella. Kantta en purkanut, mutta luultavasti ne venavarren kumet oli aikansa eläneet. Turbo ei ollut vuotanut öljyä, samoin ahtoputket oli puhtaat.Mikes9000 kirjoitti:Mistähän mahtaa johtua että mun ysitonninen savuuttelee välillä??
Putken päästä tuleva höyry on ihan normaalia, mutta välillä putkesta tulee sinertävää savua ja hajusta päätellen öljyä palaa aika reilusti. Savuttamista esiintyy vain silloin kun auto käy pitkään tyhjäkäyntiä paikoillaan, tai risteyksessä esim valoissa. Käynnistäessä ei savua eikä kylmänä, mutta normaali lämmöillä kyllä. Vuodenajalla ei ole merkitystä, savuaa sekä talvella että kesällä. Öljyjen vaihto hillitsee savuamista, mutta silti välillä kone polttaa öljyä. En tiedä liittyykö samaan vaivaan, mutta turbon keskiosaan tihkuu jostain vähän öljyä kun rankemmin polkee. 9000 -86 360tkm
Foxbody turbo
Miksi tonnari savuuttaa?
Ajattelin kans kesällä ottaa projektiksi selvittää mistä se johtuu. Joskus kun oon käyttänyt sen kumimutkan siitä läppäkotelosta irti niin siinä on ollu vähän öljyä kellumassa, mutta ei paljoa.
No itellä oli tuossa keväällä -86 tonnari, missä oli yli 400tkm mittarissa ja perästä tuli tajuton sininen tuprakka, nimeenomaan liikennevaloista lähtiessä ja pidempään vapaalla lasketellessa..laitoin auton palasiksi ja ainakin turbo oli ihan ok. Tehotkin oli tallella. Kantta en purkanut, mutta luultavasti ne venavarren kumet oli aikansa eläneet. Turbo ei ollut vuotanut öljyä, samoin ahtoputket oli puhtaat.
t04 on noin 90% varmuudella oikeassa että ohjurin kumit on menny.
t04 on noin 90% varmuudella oikeassa että ohjurin kumit on menny.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Mulla taas oli samoilla oireilla turbo vikana..Kapaleino kirjoitti: t04 on noin 90% varmuudella oikeassa että ohjurin kumit on menny.
Eikä ollut kuin vähän öljyä putkissa, onneksi tuli muista syistä tarkistettua se turbo ennen niitä kumeja..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Miksi tonnari savuuttaa?
Tarkasta aluksi huohotinletku. Itselläni oli tukossa ja tästä johtuen savutti pirusti lämpimänä.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629