tehotietoa
Jep! Kyllä tuo "haku" on mainio toiminto. Lähes mihin tahansa löytyy tietoa ja lisäksi vielä nopeasti hätätilanteita varten...jus kirjoitti:Tai vaikka olisikin vikoja, niin täältä foorumilta löytyy neuvot kaikenlaisiin tilanteisiin Eiköhän ne tyypillisimmät pulmat ala olla jo kaikki täällä moneen kertaan käsitelty.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kaks-sataa-hp:stä en tiiä, mutta huomattavaa pirteyttä saa lisäämällä Saabin alkuperäinen punainen "viriboxi". Niitä voi olla vaikea löytää, uutena kun ei enää saa...Juza- kirjoitti:kuinkaha helpolla tommosesta 175hv mallista saa yli200hv?
tuli nimittäin varattuu yks tonnari, maanantaina meen tekemää lopulliset kaupat.
Itellä on tuo punainen di/apc boxi, auto tuntuu aikalailla pirteeltä.
Mikä sulla on hommauksessa? Onko kat:ia? DI:tä? Vuosimalli?
Myös speedpartsin sivuilta löytyy viriä vanhempaan tonnariin, http://www.speedparts.se ,sieltä "produkter" ja sieltä "uppgradering - chiptrim".
Jos on automaattivaihteinen niinkuin mulla, virien kanssa kannattaa olla maltillinen.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, speedpartsilla ei paljoa kustanna Sen sarjan mukana tulevan vapaavirtaussuodattimen jättäisin ainakin itse asentamatta. Se ei taida suorituskykyä juuri lisätä, sen huoltaminen on melko vaikeaa ja sen aiheuttamat ongelmat pirullisia. Näin olen käsittänyt ja lisää löytyy haulla.Juza- kirjoitti:se on 89mallinen 2.0 turbo ilman kattia.
aika halvalla näköjään luvataa 40hummaa tuolla speedpartsilla.
mites, voiko ton vakion by-pas venan vaihtaa dumpvalveen jos haluu kuunnella suhinaa?
Toi by-pass:in vaihto dumpvalveen käsittääkseni onnistuu helposti, täällä oli siitä vähän aikaa sitten juttuakin. Ainakin tuon by-passin tapauksessa kannattaa varmistua sen ehjyydestä. Mulla oli se rikki ja jonkun aikaa ihmettelin auton sammumista risteyksiin tms, kunnes osa meni vaihtoon.
Ainakin tän oman "punasen boxin" tapauksessa tehon/väännön lisäys ei ole mitenkään huimaa, mutta käytännössä potkii ihan eri tavalla, koska ahtopainemittaria seuraamalla boxi pitää paineet korkeemmalla pitempään orkkiskamoihin verrattuna. Ja nimenomaan saadut tehot/väännöt per kierrosluku ratkasevat
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Mun mielipide on, että kannattaa harkita.volvo kirjoitti:kannattako edes harkita tuommoista mistä mä kysyin alkuperäisesti tehotietoja.sillä on ajettu 427 000km
Nää käy ja kukkuu maailman tappiin sopivalla tuurilla ja varsinkin oikealla huollolla. En noita kilometrejä vielä pelkäis. Kannaattaa varmistua, mitä autoon on vaihdettu ja kuinka huollot suoritettu. Aika paljon taitaa kertoa jo perus koeajo, jos potkua riittää, ei pahemmin savuta/pölläyttele ja kulkee kolisematta niin aika pitkälti on varmaan kunnossa.
Faijalla oli aikoinaan -87 turbotonnari automaatilla, lähti meiltä vaihtoon kun mittari näytti 420000. Koneeseen oli tehty kansipahviremontti ja kuluvia osia vaihdettu. Automaattilaatikko oli alkuperäinen ja koskematon
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Totta puhut....volvo kirjoitti:no se onkin hyvä lukea eiks joku pösö ukkeli sano jossain tuulilasisa va tm:ssa et hihna kuuluu vain ompelukoneisiin9000CD23T kirjoitti:Tonnarissa on ketju tai ketjut.
Kuulemma TOYxxA on siirtynyt myös ketjuun.
Ja BxW kokeili hihnaa tunnetuin seurauksin, nykyään käytössä ketju.
OxxL miehiltä voi kysellä hihnan kestävyydestä...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#