tehotietoa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
volvo
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 18:11
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja volvo »

kiitos vastauksista täytyy menna varmaan koeajamaan se ja kattoo tuleeko kauppoja,kun on akuutti auto pula.lisä kysymys onko 9000 vika herkkä auto.ainakaan en ole kuullut et olis
E39 525tds touring - 99
Volvo S 40 T4-98 se toinen Ruotsalais auto
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tai vaikka olisikin vikoja, niin täältä foorumilta löytyy neuvot kaikenlaisiin tilanteisiin :-) Eiköhän ne tyypillisimmät pulmat ala olla jo kaikki täällä moneen kertaan käsitelty.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

jus kirjoitti:Tai vaikka olisikin vikoja, niin täältä foorumilta löytyy neuvot kaikenlaisiin tilanteisiin :-) Eiköhän ne tyypillisimmät pulmat ala olla jo kaikki täällä moneen kertaan käsitelty.
Jep! Kyllä tuo "haku" on mainio toiminto. Lähes mihin tahansa löytyy tietoa ja lisäksi vielä nopeasti hätätilanteita varten...
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Juza-
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 18:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Juza- »

kuinkaha helpolla tommosesta 175hv mallista saa yli200hv? :)
tuli nimittäin varattuu yks tonnari, maanantaina meen tekemää lopulliset kaupat.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Juza- kirjoitti:kuinkaha helpolla tommosesta 175hv mallista saa yli200hv? :)
tuli nimittäin varattuu yks tonnari, maanantaina meen tekemää lopulliset kaupat.
Kaks-sataa-hp:stä en tiiä, mutta huomattavaa pirteyttä saa lisäämällä Saabin alkuperäinen punainen "viriboxi". Niitä voi olla vaikea löytää, uutena kun ei enää saa...
Itellä on tuo punainen di/apc boxi, auto tuntuu aikalailla pirteeltä.

Mikä sulla on hommauksessa? Onko kat:ia? DI:tä? Vuosimalli?

Myös speedpartsin sivuilta löytyy viriä vanhempaan tonnariin, http://www.speedparts.se ,sieltä "produkter" ja sieltä "uppgradering - chiptrim".
Jos on automaattivaihteinen niinkuin mulla, virien kanssa kannattaa olla maltillinen.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Juza-
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 18:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Juza- »

se on 89mallinen 2.0 turbo ilman kattia.
aika halvalla näköjään luvataa 40hummaa tuolla speedpartsilla.
mites, voiko ton vakion by-pas venan vaihtaa dumpvalveen jos haluu kuunnella suhinaa? :D
volvo
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 18:11
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja volvo »

kannattako edes harkita tuommoista mistä mä kysyin alkuperäisesti tehotietoja.sillä on ajettu 427 000km
E39 525tds touring - 99
Volvo S 40 T4-98 se toinen Ruotsalais auto
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Juza- kirjoitti:se on 89mallinen 2.0 turbo ilman kattia.
aika halvalla näköjään luvataa 40hummaa tuolla speedpartsilla.
mites, voiko ton vakion by-pas venan vaihtaa dumpvalveen jos haluu kuunnella suhinaa? :D
Joo, speedpartsilla ei paljoa kustanna :idea: Sen sarjan mukana tulevan vapaavirtaussuodattimen jättäisin ainakin itse asentamatta. Se ei taida suorituskykyä juuri lisätä, sen huoltaminen on melko vaikeaa ja sen aiheuttamat ongelmat pirullisia. Näin olen käsittänyt ja lisää löytyy haulla.

Toi by-pass:in vaihto dumpvalveen käsittääkseni onnistuu helposti, täällä oli siitä vähän aikaa sitten juttuakin. Ainakin tuon by-passin tapauksessa kannattaa varmistua sen ehjyydestä. Mulla oli se rikki ja jonkun aikaa ihmettelin auton sammumista risteyksiin tms, kunnes osa meni vaihtoon.

Ainakin tän oman "punasen boxin" tapauksessa tehon/väännön lisäys ei ole mitenkään huimaa, mutta käytännössä potkii ihan eri tavalla, koska ahtopainemittaria seuraamalla boxi pitää paineet korkeemmalla pitempään orkkiskamoihin verrattuna. Ja nimenomaan saadut tehot/väännöt per kierrosluku ratkasevat 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

volvo kirjoitti:kannattako edes harkita tuommoista mistä mä kysyin alkuperäisesti tehotietoja.sillä on ajettu 427 000km
Mun mielipide on, että kannattaa harkita.
Nää käy ja kukkuu maailman tappiin sopivalla tuurilla ja varsinkin oikealla huollolla. En noita kilometrejä vielä pelkäis. Kannaattaa varmistua, mitä autoon on vaihdettu ja kuinka huollot suoritettu. Aika paljon taitaa kertoa jo perus koeajo, jos potkua riittää, ei pahemmin savuta/pölläyttele ja kulkee kolisematta niin aika pitkälti on varmaan kunnossa.

Faijalla oli aikoinaan -87 turbotonnari automaatilla, lähti meiltä vaihtoon kun mittari näytti 420000. Koneeseen oli tehty kansipahviremontti ja kuluvia osia vaihdettu. Automaattilaatikko oli alkuperäinen ja koskematon 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
volvo
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 18:11
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja volvo »

taas kysymyksiä tonnarista onks siin hihna vai ketju :?:
E39 525tds touring - 99
Volvo S 40 T4-98 se toinen Ruotsalais auto
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tonnarissa on ketju tai ketjut.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
volvo
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 18:11
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja volvo »

9000CD23T kirjoitti:Tonnarissa on ketju tai ketjut.
no se onkin hyvä lukea eiks joku pösö ukkeli sano jossain tuulilasisa va tm:ssa et hihna kuuluu vain ompelukoneisiin :D
E39 525tds touring - 99
Volvo S 40 T4-98 se toinen Ruotsalais auto
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

volvo kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Tonnarissa on ketju tai ketjut.
no se onkin hyvä lukea eiks joku pösö ukkeli sano jossain tuulilasisa va tm:ssa et hihna kuuluu vain ompelukoneisiin :D
Totta puhut....
Kuulemma TOYxxA on siirtynyt myös ketjuun.
Ja BxW kokeili hihnaa tunnetuin seurauksin, nykyään käytössä ketju.
OxxL miehiltä voi kysellä hihnan kestävyydestä... 8O
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin