9000:n Nakutuksesta...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

9000:n Nakutuksesta...

Viesti Kirjoittaja klover »

Mistä kaikesta nakuanturi voi luulla että kone käy laihalla??
Esim. jos pakosarja on halki, kansipahvi palanut...
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Ei nakuanturi tiedä seoksista mitään. Ainoastaan nakuttaako vai ei eli polttoaine syttyy sylinterissä liian aikaisin. Kansipahvin rikkoontuminen varmasti vaikuttaa nakuanturiinkin häiriönä, jos liekkirengas vuotaa. Laihalla käyminen aiheuttaa nimenomaan nakutusta, jolloin anturi toimii ihan oikein ja suojaa moottoria. Pakosarjan vuotaminen ei välttämättä aiheuta häiriötä nakuanturille. Joskus kuulin väitteen, että suuret venttiilinvälykset voivat häiritä anturia.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Venttiilinvälykset voi häiritä nakutusanturia. Anturit on yleensä mikrofoneja ja periaatteessa venttiileiden naputus voidaan tulkita nakutukseksi. Sama pätee mihin tahansa vastaaviin runkoääniin moottorissa.

Trionicit ei sekoile runkoäänien kanssa koska niissä nakutus mitataan palotilan kaasujen johtavuuden perusteella (ionisoituminen ennen autodetonaatiota).

-J-
Vastaa Viestiin