Mistä kaikesta nakuanturi voi luulla että kone käy laihalla??
Esim. jos pakosarja on halki, kansipahvi palanut...
9000:n Nakutuksesta...
Ei nakuanturi tiedä seoksista mitään. Ainoastaan nakuttaako vai ei eli polttoaine syttyy sylinterissä liian aikaisin. Kansipahvin rikkoontuminen varmasti vaikuttaa nakuanturiinkin häiriönä, jos liekkirengas vuotaa. Laihalla käyminen aiheuttaa nimenomaan nakutusta, jolloin anturi toimii ihan oikein ja suojaa moottoria. Pakosarjan vuotaminen ei välttämättä aiheuta häiriötä nakuanturille. Joskus kuulin väitteen, että suuret venttiilinvälykset voivat häiritä anturia.
Venttiilinvälykset voi häiritä nakutusanturia. Anturit on yleensä mikrofoneja ja periaatteessa venttiileiden naputus voidaan tulkita nakutukseksi. Sama pätee mihin tahansa vastaaviin runkoääniin moottorissa.
Trionicit ei sekoile runkoäänien kanssa koska niissä nakutus mitataan palotilan kaasujen johtavuuden perusteella (ionisoituminen ennen autodetonaatiota).
-J-
Trionicit ei sekoile runkoäänien kanssa koska niissä nakutus mitataan palotilan kaasujen johtavuuden perusteella (ionisoituminen ennen autodetonaatiota).
-J-