Moottorin alipaineletkut

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Moottorin alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Mahtaako kenelläkään olla kaaviota miten noiden kaikkien alipaineletkujen tilisi olla?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

87-mallisen alipaineletkut menevät näin:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... etkut1.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

ei nyt aiheeseen liity mutta mikä on ton numero 3 eli hiilisuodattimen tarkotus :?:
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Kipe_9000 kirjoitti:ei nyt aiheeseen liity mutta mikä on ton numero 3 eli hiilisuodattimen tarkotus :?:
Sitä kautta kierrätetään tankissa syntyvät höyryt koneeseen ja näin saadaan nekin palamaan pois...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

samsikki kirjoitti:
Kipe_9000 kirjoitti:ei nyt aiheeseen liity mutta mikä on ton numero 3 eli hiilisuodattimen tarkotus :?:
Sitä kautta kierrätetään tankissa syntyvät höyryt koneeseen ja näin saadaan nekin palamaan pois...
Kiitos, aina sitä oppii jotain uutta :P
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Palataanpa vanhaan aiheeseen aivan pikkuisen, tai ainakin lähes samalle suunnalle ;)

Eli, tietääkö kukaan mitä voi kytkeä mangneettiventtiililtä hukkaportin kellolle menevään linjaan? Omasta autostani joskus joku katkaissut tuon letkun ja laittanut 3-haaraisen liittimen siihen, mistä myöhemmin tulopannut yhden haaran.

Toinen ihmetystä herättävä systeemi on mittaristoon (ahtopainemittarille) tuleva alipaine letku, tai siitä ryöstetty toinen linja, joka jatkuu matkustajan puolelta konetilanpuolelle (lämppärin ilmansuodattimen kohdille) ja on tulpattuna siellä. :?

Jos jollain on pientäkään hajua mikä näiden tarkoitus on ollut, niin kertokaahan ihmeessä. Alkaa päästä tippumaan hiukset, niin paljon sitä on jo raavittu ihmetellessä noita virityksiä.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Thor| kirjoitti:Palataanpa vanhaan aiheeseen aivan pikkuisen, tai ainakin lähes samalle suunnalle ;)

Eli, tietääkö kukaan mitä voi kytkeä mangneettiventtiililtä hukkaportin kellolle menevään linjaan? Omasta autostani joskus joku katkaissut tuon letkun ja laittanut 3-haaraisen liittimen siihen, mistä myöhemmin tulopannut yhden haaran.

Toinen ihmetystä herättävä systeemi on mittaristoon (ahtopainemittarille) tuleva alipaine letku, tai siitä ryöstetty toinen linja, joka jatkuu matkustajan puolelta konetilanpuolelle (lämppärin ilmansuodattimen kohdille) ja on tulpattuna siellä. :?
Eka vois olla bleed valvelle, eli paineita on peukaloitu. Ja toinen vois olla olla erilliselle ahtopainemittarille tai jollekkin paineanturille.
Tepa turbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Tepa turbo »

jus kirjoitti:87-mallisen alipaineletkut menevät näin:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... etkut1.gif
Mikähän mahtaa olla tuon nro. 8 signaalimuuntimen tehtävä/tarkoitus :?: .

Voiko sen tulpata pois käytöstä vai onko onkelmia tiedossa jos niin tekee... :?
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
Vastaa Viestiin