Nyt on tontussa.....

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Nyt on tontussa.....

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kyllä nyt on suu messingillä.....tontussa on tehdas uusi automaatti
laatikko paikallaan.... :D
Kyllä muuten pykältää tosi siististi.... :lol:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Tuliko kalliiksi?
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Mistäs moinen - menikö vanha laatikko niin heikoksi, että piti uutta hankkia :?: Minua myös kiinnostais tietää paljonko laatikolle tuli hintaa. Kyllä nyt kelpaa taas ajella 8)
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

toni1976 kirjoitti:Mistäs moinen - menikö vanha laatikko niin heikoksi, että piti uutta hankkia :?: Minua myös kiinnostais tietää paljonko laatikolle tuli hintaa. Kyllä nyt kelpaa taas ajella 8)
No vanhan askin aikana hajosi neljä vetoakselia, ennenkuin tajusin että
mistä homma kiikastaa.
Vaihteistosta ulos tuleva boori akselin pätkä, boorien ryntöpinnat olivat
aivan pilalla, no vaihdoin uuden akselin pätkän, mutta olin jo laittanut
uuden vaihteiston tilaukseen, ja kun tämä laatikko tuli niin pakkohan se
oli vaihtaa.
*kyllä tuo vanhakin aski olisi toiminut ihan hyvin, mutta se on myöhäistä
pyllistellä kun se on housussa*

Lisäksi huonot moottorin kumityynyt huonontavat vaihtamistapahtumia
yllättävän paljon, nimittäin yläpuoliset gummit ovat finaalissa.
Rajummissa kiihdytyksissä pyrkii nyökkimään samalla tavalla kuin
vanhalla laatikolla.
No tehty mikä tehty, vanhalla laatikolla oli ajettu 219t.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Hienoa Hienoa Mauri :!: :!:

Kyllä nyt kelpaa :wink:

Tarttetko muuten vielä niitä kirjoja?

Myytkö vanhan laatikon mulle...?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

EOEA: Tehdasuusia automaatteja tarjouksessa SDCC:ssä ruotsissa hintaan noin 580 e
http://www.sdcc.se ja sieltä lagerrensing
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

valtteri kirjoitti:EOEA: Tehdasuusia automaatteja tarjouksessa SDCC:ssä ruotsissa hintaan noin 580 e
http://www.sdcc.se ja sieltä lagerrensing
Ei jumalauta 8O
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Noitahan oli Trollhättanissa Saab-festarien aikaan myynnissä ehkä jopa vielä edukkaammin, ongelmana ainoastaan rahdin järjestäminen tuollaiselle satakiloiselle mötikälle. Eikä osunut oman auton vuosimallin.

Henkka, mitenkäs on laatikko toiminut? Koska mennään koeajoille ja vertaillaan täyskunnostettujen laatikoiden toimintaa, mulla tosin täyskunnostuksesta on 250 tkm, mittarissa 434 tkm.

Minusta alkaa tuntua, että alaspäinvaihtamiset pikkuvaihteille ei enää ole niin teräviä kun aluksi jousien vaihdon jälkeen oli. Joko se on alkanut luistaa jostain tai sitten paikat on asettuneet paremmin kohdilleen. Öljytkin vaihdoin tässä välissä, mutta sillä tuskin on tuohon vaikutusta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

jus kirjoitti:Noitahan oli Trollhättanissa Saab-festarien aikaan myynnissä ehkä jopa vielä edukkaammin, ongelmana ainoastaan rahdin järjestäminen tuollaiselle satakiloiselle mötikälle. Eikä osunut oman auton vuosimallin.

Henkka, mitenkäs on laatikko toiminut? Koska mennään koeajoille ja vertaillaan täyskunnostettujen laatikoiden toimintaa, mulla tosin täyskunnostuksesta on 250 tkm, mittarissa 434 tkm.

Minusta alkaa tuntua, että alaspäinvaihtamiset pikkuvaihteille ei enää ole niin teräviä kun aluksi jousien vaihdon jälkeen oli. Joko se on alkanut luistaa jostain tai sitten paikat on asettuneet paremmin kohdilleen. Öljytkin vaihdoin tässä välissä, mutta sillä tuskin on tuohon vaikutusta.
No ovat kyllä tosi edukkaita askeja :idea: Kun tuolla 500€:lla ei saa laakkoselta kuin yhden uuden vapaakytkimen.... Tokkohan noissa kaikki palikat uusia ovat, mutta toimintakuntoisia ainakin, ja varmastikin kytkinpakat ja tiivisteet vaihdettu.

Laatikko on toiminut mukavasti. Alussa toisinaan hieman nykäisi 3-4 vaihtossa ilman kaasua, kickdown-vaijerin säädöllä ja ajamisella tuon sai poistettua. Muuten vaihdot sujuvat lähestulkoon täysin ilmeettä, kaikki alaspäinvaihdot ovat huomaamattomia. Voisi sanoa, että tyytyväinen pitää toimintaan olla. Ainakin riskianalyysi huomioon ottaen :D

Oliko auto sulla silloin, kun siihen tehtiin laatikkoremontti? Missä se tehtiin?

Jotenkin mulla on käsitys, että nää laatikot vaativat jonkun aikaa rauhallista "totuttamista" jonkun pienenkään säädön jälkeen, ja sitten toiminta asettuu (vrt. sun jousienvaihto). Kait se johtuu juurikin täysin hydraulisesta ohjauksesta ja mekaanisten osien hyvällä asettumisesta.
Hyvä, että vaihdot nyt sujuvat paremmin :!:

Viime potkiaiset jäivät väliin, kun jäinkin vielä vaihtamaan uudet mobilit koneeseen. Kyllä käy siististi kun vertaa edellisiin tebbanan öljyihin :!:
Katsastus myöskin painaa päälle, se pitäisi duunata tän viikon aikana... Mistäköhän löytäsi paikan, missä ei olla loppuunasti nuukia pienen öljyvuodon kanssa :roll: Sitä kun ei millään juuri nyt jaksaisi alkaa tukkimaan....
Mutta eiköhän päästä koeajelemaan viimeistään seuraavissa potkiaisissa reilun viikon päästä :lol:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No olipas halpa laatikko...?
Paljonkohan noista joutuu maksamaan tullille..? ( vai joutuuko )..?
Valmisteverot tms...?

No kuten sanoin, tehty mikä tehty.
Ja huoletonta ajoa edessä ( toivottavasti ).... :?
Nyt on moottorin yläpuoliset gummit hakusessa....tosin Rikulla niitä on
hyllyssä.. :)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

9000CD23T kirjoitti:No olipas halpa laatikko...?
Paljonkohan noista joutuu maksamaan tullille..? ( vai joutuuko )..?
Valmisteverot tms...?

No kuten sanoin, tehty mikä tehty.
Nyt on moottorin yläpuoliset gummit hakusessa....tosin Rikulla niitä on
hyllyssä.. :)
Oli kyllä halpa :idea:

Tulliahan noista ei mene (EU-sisäkauppa), mutta huonolla tuurilla ALV:t menevät Suomessa maksuun. Mutta tuohan ruotsin hinta sisältää jo sikäläisen ALV:n. Joten se pitäisi pystyä vähentämään ja länttäämään päälle Suomen mätkyt. Loppusumma tuskin juurikaan eroaisi alkuperäisestä ruotsin ALV:n tilanteesta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Pitihän se kokeilla heti, jos vaikka joskus jotain sieltä tarvitsisi:


"
Hej

Tack för din förfrågan.

Vi skicka bara delar inom Sverige.

Växellådan du söker har vi inte i lager


Med Vänlig Hälsning

Michael Arvidsson

SDCC

Saab Development Center
for Car Recycling

ANA Trollhättan AB
Grafitvägen 4
461 38 Trollhättan
Sweden

Tel: 0046-(0)520- 472609
Fax: 0046-(0)520-14710
"
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

9000CD23T kirjoitti:Nyt on moottorin yläpuoliset gummit hakusessa....tosin Rikulla niitä on
hyllyssä.. :)
Mikä on Rikun hinta noille kumeille? Vois varmaan itsekkin vaihtaa nuo joskus...
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

AP kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Nyt on moottorin yläpuoliset gummit hakusessa....tosin Rikulla niitä on
hyllyssä.. :)
Mikä on Rikun hinta noille kumeille? Vois varmaan itsekkin vaihtaa nuo joskus...
20,- euroa kappale ( tavalliset kumiset )
90,- sarja ( polyuretaaniset ) 1-sarja oli hyllyssä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin