Ilmastointi vuotaa, vika löydetty mikä avuksi?
Se "pyörii "Auto-as koko ajan,mut ei ole "päällä" kuin tarvittaessa.jani03 kirjoitti:Mikäs nyt ilmastointia vaivaa kun kompura pyörii Auto asennossa kokoajan, ja Econ asennossa ei ollenkaan?
Auto asennossa on sama paljonko laittaa lämpötilaksi kompura pyörii kokoajan, lämmön kun laittaa 25 puhaltaa lämmintä, kompura käy silti kokoajan.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Siis pitääkö sen kompuran pyöriä jatkuvasti?suapas kirjoitti: Se "pyörii "Auto-as koko ajan,mut ei ole "päällä" kuin tarvittaessa.
Ainetta laitettiin 1,1kg jonka pitäisi riittää?mimmi kirjoitti: Kylmäaineet senverran vähissä, ettei paineet nouse katkaisurajalle.
AUTO-asennossa ulkoilmaa jäähdytetään kompuran avulla ja tarpeen vaatiessa lämmitetään sitten haluttuun lämpötilaan.
Ei. Siis hihnapyörä pyörii koko ja luonnollisesti riippumatta Econ/Auto-asennosta. Auto-asennossa magneettikytkin kytkee hihnapyörän kompuran akselille tarvittaessa. Kompura ei normaalisti pyöri pitkiä aikoja kerrallaan. Minultakin oli liemet vähissä jolloin alkoi käydä turhan pitkään, mutta se ainakin korjautui uusilla keitoksilla.jani03 kirjoitti:Siis pitääkö sen kompuran pyöriä jatkuvasti?suapas kirjoitti: Se "pyörii "Auto-as koko ajan,mut ei ole "päällä" kuin tarvittaessa.
--Ere
kylmäaineet
freon on vain tuotemerkki ei kylmäaine!!!DuPointin valmistama
Onko painevartija epc:ssä (nro 4319984)? sama kuin täällä puhuttu painekytkin, onko niitä 2kpl? Onko saatavana tarvikeosana, onko vaihtaminen vaikea operaatio ja mitä tulisi huomioida vaihdon yhteydessä?
Kellään tietoa Joensuussa/ymp. liikkeitä jotka huoltavat r12 aineen järjestelmiä, vuototarkastuksia yms?
Kellään tietoa Joensuussa/ymp. liikkeitä jotka huoltavat r12 aineen järjestelmiä, vuototarkastuksia yms?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Eli R134a systeemin oikea kompuraöljymäärä on tuo 35g?Mimmi kirjoitti:Tänään käytin tontuni ilmastoinnin huollossa: Järjestelmästä tuli ulos vain 320g R134a:ta (ja 25g kompuraöljyä). Kone sitten imi järjestelmän vakuumiin (piti 20 min vakuumissa tarkistaen mahdolliset vuodot samalla), koeponnisti typellä (55bar), imi vakuumiin uudelleen (tällä kertaa 10 min), täytti ENSIN tarvittavan kompuraöljyn (35g) ja lopuksi täytti järjestelmän 950g R134a:lla.
Lopputulos: mitatessa ilmastointi hönkii nyt vajaan asteen viileämpää ilmaa (ennen 7,2´C, jälkeen 6,4´C).
Siis ilmastointi toimii vaikka vain 1/3 ainetta on enää järjestelmässä.
...en tuosta -93:sta en myöskään löydä lokarista tarraa joka kertoisi ainemäärät. Kompurankyljestä löytyy kyllä tarra, Saab Partnro: 4382743, Model SS-121DN 1, Refrigerant R134a, Lub. Oil SK-20 200cc. Vai tarkoittaako tuo että öljyä 200cc eli 2dl?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77