Ilmastointi vuotaa, vika löydetty mikä avuksi?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Mikäs nyt ilmastointia vaivaa kun kompura pyörii Auto asennossa kokoajan, ja Econ asennossa ei ollenkaan?

Auto asennossa on sama paljonko laittaa lämpötilaksi kompura pyörii kokoajan, lämmön kun laittaa 25 puhaltaa lämmintä, kompura käy silti kokoajan.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

jani03 kirjoitti:Mikäs nyt ilmastointia vaivaa kun kompura pyörii Auto asennossa kokoajan, ja Econ asennossa ei ollenkaan?

Auto asennossa on sama paljonko laittaa lämpötilaksi kompura pyörii kokoajan, lämmön kun laittaa 25 puhaltaa lämmintä, kompura käy silti kokoajan.
Se "pyörii "Auto-as koko ajan,mut ei ole "päällä" kuin tarvittaessa.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

suapas kirjoitti: Se "pyörii "Auto-as koko ajan,mut ei ole "päällä" kuin tarvittaessa.
Siis pitääkö sen kompuran pyöriä jatkuvasti?
mimmi kirjoitti: Kylmäaineet senverran vähissä, ettei paineet nouse katkaisurajalle.
AUTO-asennossa ulkoilmaa jäähdytetään kompuran avulla ja tarpeen vaatiessa lämmitetään sitten haluttuun lämpötilaan.
Ainetta laitettiin 1,1kg jonka pitäisi riittää?
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Ei ole vaihdettu. Joutuu järjestelmän täyttämään uudelleen, eikä kehtaisi 3:tta kertaa kesässä täyttää, jos ensi kesänä vaihtaisi sen kytkimen. Ottaa talveksi kompuran virtapiuhan irti niin ei pyöri turhaan.
emaijala
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 25, 2003 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja emaijala »

jani03 kirjoitti:
suapas kirjoitti: Se "pyörii "Auto-as koko ajan,mut ei ole "päällä" kuin tarvittaessa.
Siis pitääkö sen kompuran pyöriä jatkuvasti?
Ei. Siis hihnapyörä pyörii koko ja luonnollisesti riippumatta Econ/Auto-asennosta. Auto-asennossa magneettikytkin kytkee hihnapyörän kompuran akselille tarvittaessa. Kompura ei normaalisti pyöri pitkiä aikoja kerrallaan. Minultakin oli liemet vähissä jolloin alkoi käydä turhan pitkään, mutta se ainakin korjautui uusilla keitoksilla.

--Ere
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

kylmäaineet

Viesti Kirjoittaja hatami »

freon on vain tuotemerkki ei kylmäaine!!!DuPointin valmistama
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Onko painevartija epc:ssä (nro 4319984)? sama kuin täällä puhuttu painekytkin, onko niitä 2kpl? Onko saatavana tarvikeosana, onko vaihtaminen vaikea operaatio ja mitä tulisi huomioida vaihdon yhteydessä?

Kellään tietoa Joensuussa/ymp. liikkeitä jotka huoltavat r12 aineen järjestelmiä, vuototarkastuksia yms?
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Löytyykö ko. osaa motonetistä?
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Mistä puljusta mahtanee kytkin löytyä.
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Mikäs tämä täällä puhuttu kuivain on? EPC:stä en ko. nimellä ole löytänyt.
Ruveta korjauttamaan ilmastointia, Huomenna käytän tiiveyden tarkastuksessa, jos on tiivis vaihdan painekytkimen sekä kuivaimen ja täytätän järjestelmän saa nähdä lähteekö toimimaan.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jani03 kirjoitti:Mikäs tämä täällä puhuttu kuivain on? EPC:stä en ko. nimellä ole löytänyt.
EPC:ssä se on suomeksi säiliö 4074340 :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Ilmoittelen miten "projekti" edistyy
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Kuinka tiukalla painetkytkimen tulee olla kiinni kuivaimessa? Nykyinen pyörii sormilla, onko normaalia?
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Mimmi kirjoitti:Tänään käytin tontuni ilmastoinnin huollossa: Järjestelmästä tuli ulos vain 320g R134a:ta (ja 25g kompuraöljyä). Kone sitten imi järjestelmän vakuumiin (piti 20 min vakuumissa tarkistaen mahdolliset vuodot samalla), koeponnisti typellä (55bar), imi vakuumiin uudelleen (tällä kertaa 10 min), täytti ENSIN tarvittavan kompuraöljyn (35g) ja lopuksi täytti järjestelmän 950g R134a:lla.
Lopputulos: mitatessa ilmastointi hönkii nyt vajaan asteen viileämpää ilmaa (ennen 7,2´C, jälkeen 6,4´C).

Siis ilmastointi toimii vaikka vain 1/3 ainetta on enää järjestelmässä.
Eli R134a systeemin oikea kompuraöljymäärä on tuo 35g?

...en tuosta -93:sta en myöskään löydä lokarista tarraa joka kertoisi ainemäärät. Kompurankyljestä löytyy kyllä tarra, Saab Partnro: 4382743, Model SS-121DN 1, Refrigerant R134a, Lub. Oil SK-20 200cc. Vai tarkoittaako tuo että öljyä 200cc eli 2dl?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Miten onnistuu helpoiten tuon kuivaimen irroittaminen? Paisuntasäiliö irti ja sitä kautta vai?
Vastaa Viestiin