Uutta turboa..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Uutta turboa..

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

eli savupilvestä ja öljyisistä ahtoputkista päätellen on aika tullut vaihtaa ahdinta !! Eli minkälaista sinne nyt sitte kannattas laittaa..vakio kokosta en laita! Eli varmaanki T3/4, mitsun Td04 vai mikä? Ja onkohan toi garretin gt28r mimmoinen?

Kauheita tehoja ei tosta ole tarkoitus kutitella mut semmonen pitäs saaja ettei jalkoihin jää :twisted: !! Heittäkääpä mielipiteitä asiaan ja mielellään myös noita arvoja noille a/r hommille et osaa sitten oikeanlaisen tilailla mikäli se nyt ajankohtasta on..

-Hannu-
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Ei muuta ko polkupyörä alle ja sillä lähdetään dynoon?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

ei mennä dynoon ennen ahtimen vaihtoa...mikäli se ny sit siellä se vika on...?! Saattaa se sullekki se pyöräreissu tosin koittaa sen kytkimes kans :D
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Hane_81 kirjoitti:ei mennä dynoon ennen ahtimen vaihtoa...mikäli se ny sit siellä se vika on...?! Saattaa se sullekki se pyöräreissu tosin koittaa sen kytkimes kans :D
Pyh. Nyt kun tuon lastun vielä sain paikalle viimein, niin eihän se kytkin vielä saa hajota, vai saako? :wink:
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

samsikki kirjoitti:
Hane_81 kirjoitti:ei mennä dynoon ennen ahtimen vaihtoa...mikäli se ny sit siellä se vika on...?! Saattaa se sullekki se pyöräreissu tosin koittaa sen kytkimes kans :D
Pyh. Nyt kun tuon lastun vielä sain paikalle viimein, niin eihän se kytkin vielä saa hajota, vai saako? :wink:
Jahas,millaista lastua sitä on saabiin "höylätty" :?:
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Heittäkääs joo kommenttia tästä asiasta. Itsellä sama homma eli ahdin kaput ja vakiota ei tilalle tule!
9000 CS 2.3t
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Millasta ahdinta ja mistä? Mahdollisimman edullisesti tosin pitäisi päästä kun pitäisi muitakin paikkoja päivittää ku pelkkä ahdin :(
Tällä hetkellä hyllyssä on Mitsun TD04-hl 15t (kait 6 pakopesällä, koska ainoa numero pakopesästä löyty oli 6).

2 vaihtoehtoa:
-Voisiko joku ystävällisesti kertoa paikan jossa tuon mitsun saisi omaan autooni kiinni, itse en osaa eikä ole tarvittavia vehkeitä

-Ostan jonkun Garretin nykyisen garretin tilalle, vai onko järkevämpää alkaa remppaamaan nykyistä (mielestäni se ei ole terve kun sitä katsoo, eli en uskalla 100% varmasti sanoa et pelkillä laakereiden uusimisella saisi parsittua hyväksi).
, eli mikä garretti ja mistä? T25? T25/28?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Kukaan osaisi auttaa?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Vakio T25:sta en laittaisi. Kun kerran turboa vaihtaa, niin laittaa samalla vähän paremman. Mitsun TDO4 on varmasti hyvä, saa vähän lisäpotkua eikä varmasti kovin paljon T25:sta kalliimpi ole :roll: .
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

AP kirjoitti:Vakio T25:sta en laittaisi. Kun kerran turboa vaihtaa, niin laittaa samalla vähän paremman. Mitsun TDO4 on varmasti hyvä, saa vähän lisäpotkua eikä varmasti kovin paljon T25:sta kalliimpi ole :roll: .
No tuossa hyllyssä on just tollane td04... tänää tosin sitä pyöriteltiin ni mahdollisesti saiskin kiinni suht pienellä vaivalla.... Pitää vaa miettiä et miten saan ne hemmetin öljy ja vesi putket menemään (muutamia neuvoja on tullut, mutten siltikään ihan hokaa tota)... Muuten se näyttäs pyörittelemällä menevän paikoilleen... Kait se on sitte se laitettava (vaikka kaverin aero onkin mielestäni hieman alaväännöiltään puhditon verrattuna omaani, itsellä tuo garretti ja kaverilla mitsu)..
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Boiga kirjoitti:
AP kirjoitti:Vakio T25:sta en laittaisi. Kun kerran turboa vaihtaa, niin laittaa samalla vähän paremman. Mitsun TDO4 on varmasti hyvä, saa vähän lisäpotkua eikä varmasti kovin paljon T25:sta kalliimpi ole :roll: .
No tuossa hyllyssä on just tollane td04... tänää tosin sitä pyöriteltiin ni mahdollisesti saiskin kiinni suht pienellä vaivalla.... Pitää vaa miettiä et miten saan ne hemmetin öljy ja vesi putket menemään (muutamia neuvoja on tullut, mutten siltikään ihan hokaa tota)... Muuten se näyttäs pyörittelemällä menevän paikoilleen... Kait se on sitte se laitettava (vaikka kaverin aero onkin mielestäni hieman alaväännöiltään puhditon verrattuna omaani, itsellä tuo garretti ja kaverilla mitsu)..
Löytyisköhän romikselta aeron tai 2.3T:n letkut?
#1730
500whp.net member
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Vigge kirjoitti:Löytyisköhän romikselta aeron tai 2.3T:n letkut?
Mäntykorvelta noita vois kysellä, luulisin että löytyy. Siinä uskossa olen itsekkin ollut, että tuo TDO4 on lähes bolt-on kamaa.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

AP kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Löytyisköhän romikselta aeron tai 2.3T:n letkut?
Mäntykorvelta noita vois kysellä, luulisin että löytyy. Siinä uskossa olen itsekkin ollut, että tuo TDO4 on lähes bolt-on kamaa.
mikäs tämä mäntykorpi on? pietarsaaresta (vai uuttakaarlepyytäkö se on) olevalta autoromuttamolta kysyin ni ne myy kaiken pakettina, eli putkia ei ollu saatavilla ja suoraan uutena noi putket maksaa vissii 120-140eur?

Sattuuko joku tietämään mistä mahdollisesti saisi ja mihin hintaan valmiina noi putket?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Boiga kirjoitti:mikäs tämä mäntykorpi on?
Saabin/Volvon purkaamo Kokkolassa, Veljekset Mäntykorpi.
Vastaa Viestiin