Suosituksia etukajareiksi???
Suosituksia etukajareiksi???
Tarkoitus olisi vähän parantaa tonnarin äänentoistoa (vm1994) ja nyt kaipailisin suosituksia, millainen etusarja kannattaa tällä hetkellä hommata kun en ole enää vuosikausiin seuraillut noita ko alan kirjallisuutta.
Tarkoituksena olisi hankkia hinta/laatusuhteeltaan kohtuu hyvät kajarit, mutta mitään aivan huippuja ei tarvitse olla kun asennuspaikka kuitenkin pilaa äänentoistoa jonkun verran. Alimmat taajudet leikataan etupäästä jokatapauksessa pois, mutta kohtuullisen laaja taajuusalue siine pitäisi kuitenkin jättää, jotta homman saisi jotenkin toimimaan niin, ettei bassot yms paikallistu takaata.
Olen kuitenkin päättänyt pysyä vakiopaikoilla kun suurempia muutoksia ei jaksa vanhaan autoon alkaa rakentamaan...
Tarkoituksena olisi hankkia hinta/laatusuhteeltaan kohtuu hyvät kajarit, mutta mitään aivan huippuja ei tarvitse olla kun asennuspaikka kuitenkin pilaa äänentoistoa jonkun verran. Alimmat taajudet leikataan etupäästä jokatapauksessa pois, mutta kohtuullisen laaja taajuusalue siine pitäisi kuitenkin jättää, jotta homman saisi jotenkin toimimaan niin, ettei bassot yms paikallistu takaata.
Olen kuitenkin päättänyt pysyä vakiopaikoilla kun suurempia muutoksia ei jaksa vanhaan autoon alkaa rakentamaan...
Re: Suosituksia etukajareiksi???
Itse vaihdoin alkuperäisen erillissarjan tilalle seuraavanlaisen Hertzin Hi-Energy sarjan (http://www.hertzaudiovideo.com/) paketin:TT kirjoitti:Tarkoitus olisi vähän parantaa tonnarin äänentoistoa (vm1994) ja nyt kaipailisin suosituksia, millainen etusarja kannattaa tällä hetkellä hommata kun en ole enää vuosikausiin seuraillut noita ko alan kirjallisuutta.
2 x HV100 (4" keskiääni alkup. paikoille)
2 x HT20 (20mm tweeteri alkup. paikoille)
2 x Hertzin perusjakosuodin
Takakaiuttimet pois pelistä ja soittimeksi Alpinen halvin perusmalli joka soittaa mp3:t ja tukee iPod-interfacea. Äänentoisto parani omasta mielestäni huomattavasti ja riittävästi

Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Minulla on ollut suunnitelmissa tämä erillissarja.
Onko muilla kokemuksia minkälainen tuo mahtaa olla?
Ainakin huhujen mukaan olisi hyvä.
Onko muilla kokemuksia minkälainen tuo mahtaa olla?
Ainakin huhujen mukaan olisi hyvä.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
http://www.powerset.fi/ , myy kohtuu hintaisia, LAADUKKAITA, erkkasatseja. Itse laittaisin tuollaisen, kun Focalin maahantuonti lopetettiin
. Vahvistimeksi Xetec.

ittellä audaxin 3" (tehty vanerista pieni sovitepala) sekä oli seasin diskantit (toinen otti maihin oman kämmin takia, jossain välissä pitää varmaa ostaa uudet) nyt on jotku spl audion tuotokset (ajaa asiansa kun dsp:stä sai tasot ja jaot sopiviksi). Etuoviin pitäisi kehittää 6.5" midien paikat ja kontissa sub...
Eli kyllä sinne eteen saa kaikenlaista jännää laitettua jos jaksaa säätää...
Eli kyllä sinne eteen saa kaikenlaista jännää laitettua jos jaksaa säätää...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

-
- "Viggen"
Itellä edessä vastaava viritelmä, takana SPL:n paremman mallisarjan 6,5" 2-tie erillissarja alkuperäisillä paikoilla ja kontissa pikkunen subi. Vähän menee tietenkin takapainoiseksi tuo äänentoisto, mutta kun ei viitsi reikiä pirssiin porailla.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
kyllä tuo ps4 menee ritilöiden alle, diskantti aavistuksen pullottaa. Siellä paikoilla oli joku roudarinteippi-viritys jonka päälle diskantin laitoin kun en silloin jaksanut käydä sen enempää ihmettelemään
Jakosuotimet laitoin keskikonsolin alle, ovat sen kokoiset ettei mahdu ihan sinne kajareitten sekaan järkevästi.

Jakosuotimet laitoin keskikonsolin alle, ovat sen kokoiset ettei mahdu ihan sinne kajareitten sekaan järkevästi.
Minulla myös dls:n ps4a malli. Mahtui orkkispaikoille mutta diskantit toin ulos sieltä ritilän alta, siihen tuulilasin eteen kojelaudan pinnalle koska diskantit ei oikein päässeet oikeuksiinsa siellä ritilän alla. Jakosuotimet sujautin sinne kojetaulun taakse, siellä oli sopivasti tilaa koska tässä mallissa oli suotimet jaettu kahteen erilliseen palikkaan ja olivat sen verran kapeat että mahtui pujottamaan sinne. Hyvin potkii ja noista maksoin vain 80 euroa teknisiltä vaikka ovh oli 149 euroa... lähes puoleen hintaan ilman isompia tinkauksia. Suosittelen.
# 2899
SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2