9000 sammui kerralla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

9000 sammui kerralla

Viesti Kirjoittaja Haikara »

CS -92, vapari sammui, vaikka perjantai on vasta näin aikaisessa vaiheessa :(

80:n nopeudesta kerralla pimeäksi, ei lupaa. En ehtinyt tutkia kunnolla mahdollista bensapumpun toimintaa, mutta kaikki sulakkeet ovat ehjiä (vaihdettu varmuuden vuoksi), bensaa on ja moottoritilan liittimet käyty alustavasti läpi.

Hakua käyttämällä paikallistin vian sytytyksen pääteasteeseen.

Mitä oireita ilmamäärämittarin hajoaminen tekee? Kuinka sen toimivuuden voisi tarkistaa?

Mitä muuta häikkää voisi olla kyseessä? Aion huomenn a hakea Motonetistä sytkän pääteasteen ja samalla tulisi myös jotain todennäköistä hilpuketta siinä samalla...
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Mihinäs se bensapumpun rele sijaitseekaan?
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

1 Niin onko sitä kipinää. :?: (ei taida olla DI laite kun pääteastetta olit ostamassa).
2 Onko jakotukissa bensanpainetta noin 2,5-3bar. :?:
3 Jos molemmat OK on hiukan isompi probleema.
Veikkaisin kyllä vian läytyvän kahdesta ensimmäisestä.
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Jaahas. En osaa sanoa kipinästä, enkä bensanpaineista, koska auto jäi tuonne jonkun matkan päähän, enkä nyt ehtinyt enempää asiaa tutkimaan , onneksi sain rullattua tutun pihaan auton yönajaksi...

DI-kasettia ei ole, mutta muutama samanmoinen tapaus löytyi haku-toiminnolla, jotka sopi tuohon perusmalliin, joten ajattelin vaihtaa pääteasteen ja vaikka polttoainepumpun releen. Ne kun ei maksa ihmeitä...
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Releet ovat hanskalokeron yläpuolella sulaketaulun yhteydessä.
Hankalaa ja ikävää vaihtaa releitä vaan varmuuden vuoksi, kun bensapumpun saa pakotettua pyrimään sulaketaulusta hyppylangallakin.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 297#159297

Relehyllystä kuva:
http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/Sa ... aintr2.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

OK. Kokeilen huomenna bensapumpun käynnistystä hyppylangalla.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vaihda silti niitä sytytyskamppeita ensin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Kyllä. Aamusella haen pääteasteen ja laitan kiinni. Ellei pelitä, niin sitten jatketaan muilla konsteilla.
Ruuvaan vielä pääteasteen taskuun, jotta varmasti tulisi kerralla oikea nippeli matkaan...
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onk 92:ssa vielä jakaja syttyjä- :?:
Jos näin on niin eihän tuo nyt pahahomma ole tutkia onko kipinää. (kokeilee vaikka puolan johdosta).
Ja ei tuo bensanpaineiden toteaminen mitään hi-teck mittalaitteita tarvi jos kyse on tuleeko soppaa vai ei (avaa vaikka paluuputken liitos paineensäätäjältä ja totea käynnistysyrityksissä lentääkö bensaa vai ei). (paa joku letku ja pullo siihen paineensäätäjän paluulinjaan niin ei mene bensat maahan).
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Hommaa jostain sytkän ajoituslamppu. Kytke johonkin sytkäjohtoon ja katso startatessa vilkkuuko.

Mulla ei vilkkunut, pääteaste sökö.
vaihdon jälkeen vilkkui ja kävi
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Kurko kirjoitti:Onk 92:ssa vielä jakaja syttyjä- :?:
Jos näin on niin eihän tuo nyt pahahomma ole tutkia onko kipinää. (kokeilee vaikka puolan johdosta).
Ja ei tuo bensanpaineiden toteaminen mitään hi-teck mittalaitteita tarvi jos kyse on tuleeko soppaa vai ei (avaa vaikka paluuputken liitos paineensäätäjältä ja totea käynnistysyrityksissä lentääkö bensaa vai ei). (paa joku letku ja pullo siihen paineensäätäjän paluulinjaan niin ei mene bensat maahan).
Löytyy vuosimallista 92 vielä virranjakaja, jos ei tjurbo.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Vastaa Viestiin