Tonnarin koneen vaihto
Tonnarin koneen vaihto
Vaihdatin hajonneen 2,3i moottorin tilalle vastaavan koneen jonka hankin Osina Oy:sta lohjalta. Palvelu oli hyvää, toimitukset pk-seudulle toimivat. Jos jostain pitää valittaa niin kaupanteko vaiheessa sanoivat että koneessa on muut osat paikoillaan mutta poistavat startin ja laturin. Loppujen lopuksi kaikki irtilähtevä oli otettu pois.
Kone oli siis saksan tuontia. Helsingissä moottorin asensi ei merkkiliike joka peri työstä 1100 euroa sisältäen öljyt ja tiivisteet ja muut. Auton toiminnassa on nyt kaksi onkelmaa; bensiinin kulutus on seka-ajossa 15.5 litraa sadalla ja tyhjäkäynti ei toimi. Tyhjäkäynnillä ei kylmänä pysy käynnissä ja lämpimänäkin kone meinaa "tukehtua" kun nostaa jalan kaasulta nopeasti. Asennus firman mukaan joutuivat säätämään tyhjäkäynnin kaasuläppäkotelosta koska heillä ei ollut laitteita joilla lukea koneen softaa. ProCar-servicen poijaat totesivat puhelimessa että tämmöinen säätö ei ole edes mahdollista kun kyseisessä autossa tyhjäkäyntimoottori ja elektroniikka säätävät tyhjäkäynnin itsestään.
Osaako joku sanoa ovat nämä ongelmat mahdollisesti sidoksissa toisiinsa? Voiko kädettömänä kotikonstein tehdä jotain tai yrittää selvittää missä vika? Voiko esim tyhjäkäyntimoottorin rikkoutuminen vaikuttaa bensiinin kulutukseen?
Ai niin ja auto on mallia 9000 CD vm 1990/1991
Kone oli siis saksan tuontia. Helsingissä moottorin asensi ei merkkiliike joka peri työstä 1100 euroa sisältäen öljyt ja tiivisteet ja muut. Auton toiminnassa on nyt kaksi onkelmaa; bensiinin kulutus on seka-ajossa 15.5 litraa sadalla ja tyhjäkäynti ei toimi. Tyhjäkäynnillä ei kylmänä pysy käynnissä ja lämpimänäkin kone meinaa "tukehtua" kun nostaa jalan kaasulta nopeasti. Asennus firman mukaan joutuivat säätämään tyhjäkäynnin kaasuläppäkotelosta koska heillä ei ollut laitteita joilla lukea koneen softaa. ProCar-servicen poijaat totesivat puhelimessa että tämmöinen säätö ei ole edes mahdollista kun kyseisessä autossa tyhjäkäyntimoottori ja elektroniikka säätävät tyhjäkäynnin itsestään.
Osaako joku sanoa ovat nämä ongelmat mahdollisesti sidoksissa toisiinsa? Voiko kädettömänä kotikonstein tehdä jotain tai yrittää selvittää missä vika? Voiko esim tyhjäkäyntimoottorin rikkoutuminen vaikuttaa bensiinin kulutukseen?
Ai niin ja auto on mallia 9000 CD vm 1990/1991
Olen menossa jkylään vaihdattamaan speedpartsin sport alustasarjan autooni. Katsastus on tulossa ja ilman uusia iskareita ei toivoakaan läpäisystä. Länsiauto antoi toimenpiteestä hövelin tarjouksen 1100-1200 euroa osat ja työt. Jkylässä 600 sadalla koko setti paikoilleen asennettuna.Mimmi kirjoitti:Tyhjäkäyntimoottorin (lisäilmaluistin) rikkoontuminen ei vaikuta ajonaikaiseen polttoaineenkulutukseen lainkaan. Tuntuisi olevan seokset rikkahalla, eikä lambdasäädöistä tietoakaan (olettaen kattipeliksi). Palaako check engine mittaristossa?
Minä ajaisin huoltoon "narun jatkoksi", jolloin saadaan paljon selville.
Ja samalla pyydän tekemään katsastustarkastuksen jonka yhteydessä voitaneen noita seoksia tarkastella.
Toivottavasti saan auton kuntoon jotta ei tartte vaihtaa autoa ja merkkiä....
Niin ja osaisiko joku kertoa millä kriteereillä katsastuksessa arvioidaan tuulilasia? Autoni tuulilasissa on kaksi "säröä" eli poikittaista halkeamaa jota lähetevät vänkärin puolelta ja yltävät lasin puoliväliin saakka. Toinen halkeamista oli jo vuosi sitten eikä silloin huomauttaneet asiasta. Vanhempi särö on pysäytetty poraamalla reikä lasiin mutta nyt talevn tultua särö lähetenyt etenemään uudelleen. Ja lisäksi siis tullut toinen särö lasin alaosaan.
Joudunkohan vaihtamaan lasin? Jos joudun niin länsiautolla on tarjous voimassa reilut 400 euroa, saako jostain halvemmmalla?
Joudunkohan vaihtamaan lasin? Jos joudun niin länsiautolla on tarjous voimassa reilut 400 euroa, saako jostain halvemmmalla?
Minun mielestä katsastuksessa katsotaan tuulilasin säröjä kahdellakin eri kriteerillä eli:
- haittaako näkökenttää
- heikentääkö rakennetta
Jälkimmäinen sen takia että uudet liimalasit ovat osa auton jäykistävää/kantavaa rakennetta, toisissa autoissa tosin enemmän kuin toisissa (Saabissa ei kuulemma juurikaan, katsastusmies ei vaan tätä tiedä/halua tietää).
- haittaako näkökenttää
- heikentääkö rakennetta
Jälkimmäinen sen takia että uudet liimalasit ovat osa auton jäykistävää/kantavaa rakennetta, toisissa autoissa tosin enemmän kuin toisissa (Saabissa ei kuulemma juurikaan, katsastusmies ei vaan tätä tiedä/halua tietää).
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
Rimuli kirjoitti:Ota keltaisetsivut tai viikonlopun hesari, katso niistä firmoja, jotka ilmoittavat tuulilasin vaihtoa, esim. Turun tuulilasimyynti 220€.
Ja tonnariin ei taida olla edes kuin tuota yhdenlaista, eli vihreäyläreunaista lasia.
Jos vaihdatan tuulilasin muualla kuin merkkiliikkeessä, vaihtuuko tiivisteet samalla? Jos ei niin saako esim tarvikeliikkeestä tiivisteet? Kesällä huomasin et vesisateella tulee kabiiniin vettä.
Mulla ainakin meni haljennut lasi läpi katsastuksessa, ei edes huomauttanut, ei kyllä ole näkökentässä lainkaan. Isäukolla taas hieman ylempää ja laidasta laitaan (mulla n 5cm ennen toista reunaa kääntyy alaspäin ja loppuu alareunaan) halki ollut lasi piti vaihtaa.9kTA kirjoitti:Minun mielestä katsastuksessa katsotaan tuulilasin säröjä kahdellakin eri kriteerillä eli:
- haittaako näkökenttää
- heikentääkö rakennetta
Jälkimmäinen sen takia että uudet liimalasit ovat osa auton jäykistävää/kantavaa rakennetta, toisissa autoissa tosin enemmän kuin toisissa (Saabissa ei kuulemma juurikaan, katsastusmies ei vaan tätä tiedä/halua tietää).
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Jossain yhteydessä olen kuullut että jos autossa on ACC niin tuulilasi pitää olla jotenkin spesiaali. Firgesin tarjoamasta numerosta (Uudenmaan autolasipojat) tarjotiin vain yhdenlaista 2 väristä lasia. Asentajan mukaan ACC oelmassaololla ei ole merkitystä. Kirkas lasi olisi siis kalliimpi.
Onko tietoo ACCn ja tuulilasin oikeasta kombinaatiosta? Kiitokset Firgesille numerosta. Tuli halvin tarjous 188 euroa ja jos tiivisteet lisäksi niin 62 ekee päälle. Kallein oli ALT-lasi jossa 370 ekee plus mahdollisesti tiivisteet.
Suuren hintahaitarin jodosta herää kysymys, onko laseissa eroa?
Onko tietoo ACCn ja tuulilasin oikeasta kombinaatiosta? Kiitokset Firgesille numerosta. Tuli halvin tarjous 188 euroa ja jos tiivisteet lisäksi niin 62 ekee päälle. Kallein oli ALT-lasi jossa 370 ekee plus mahdollisesti tiivisteet.
Suuren hintahaitarin jodosta herää kysymys, onko laseissa eroa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Muistelisin viime vuoden puolella saaneeni Länsi-Autolta tarjouskuponkeja, joissa mm. "Alkuperäinen, lämpöä absorboiva lasi" tonnariin oli vaihdettuna puoli-ilmaiset 400+€En usko että tonnariin löytyy lämpöä absorvoivia laseja
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84