Outo juttu.....Starttimoottorilla eteenpäin..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

Outo juttu.....Starttimoottorilla eteenpäin..

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

Tontusta hajosi kytkimen pääylinteri niin jouduin ajamaan auton talliin starttimoottorin avulla.. kun en uskaltanut vauhdillakaan sinne pamauttaa.

No pääsylinterin uudet gummit ja paineletku uusiksi .. letkun metalliputkiosa moottorin puolella oli muuten aivan sökö .. ei tarttenut vähän taittaa niin poikki.. kannattaa tarkastaa muuten tuon putken kunto..

no sitten kytkimen ilmaus polkupyörän sisäkumi virityksellä..

Sitten kokeilu .. toimii paremmin kuin koko aikana kun se on minulla ollut..

Naama on näkkärillä nyt kokeilemaan ! :D

Auto käyntiin.....Per... mikä nyt .. auto prutkutkuttaa kummasti tyhjä käynnillä ..pieni lenkki ja edelleen prutkutusta...:evil:

prutkutti kokoajan kun ajoin töihinkin...

Naama ei enään näkkärillä... :cry:

MITÄ starttimoottorilla eteneminen ja monta kertaa start / stop olisi voinut rikkoa...? Onko kokemusta vastaavasta ?

-91-2.3 tonttu
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

DI-kasetti?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

ilmamassamittari?

Viesti Kirjoittaja jmt »

Onko "prutkutus" pelkästään tyhjäkäynnillä vai muillakin kierroksilla? Pukkaako mustaa savua johtuen väärästä seossuhteesta? Jos pukkaa, voi ilmamassamittari olla menossa.
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

No kone ei käynnistynyt kunnolla .. prutkutusta.. otti kyllä kierroksia ihan OK..ehkä vähän laiskempi..?

liikenne valoissa aina lähdössä prutkutusta..

pakoputkesta ei tule mustaa mutta haju on eri ..

.. ennen ko. remppaa ei ollut mitään onkelmia.

DI-boksissa 0002 leima
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Millainen haju? Makeahko bensanhaju on rikkaalla käyntiä, kitkerä taas laihalla.

No maalaillaan vähän piruja seinille, toivottavasti on joku pienempi juttu:
Katti ja lambda voivat ottaa itseensä paljosta palamattomasta bensasta putkistossa. Toisaalta DI-kasetti myöskin suorittaa sen kipinämyrskypuhdistuksen jokaisen "epäonnistuneen" starttiyrityksen jälkeen. Ainakin jenkkilänpuolella on ollut kokemuksia että kasetin ylikuormittaminen liikaa tällä tavalla voi rikkoa sen.. Helpoin varmaan olisi ehjällä kasetilla testata, jos sellainen on saatavilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Vika tilassa? Vai onko tuossa vanhemmassa sellasta? Akun kenkä irti 30min ja uusi yritys (tepsi ainakin trionikissa).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

V-M kirjoitti:Vika tilassa? Vai onko tuossa vanhemmassa sellasta? Akun kenkä irti 30min ja uusi yritys (tepsi ainakin trionikissa).

V-M
On tuossa vanhemmassakin Limp-Homea, yleensä myös Check-Enginen pitäisi silloin kyllä palaa (pl. TCS:n kettuilut).

Kannatanee silti kokeilla myös akun kengän irroitusta, pari minuuttia riittää DI/APC + LH-jet autoissa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

Akku on ollut irti

Check engine ei pala muutakuin ne vaadittavat pari sekunttia..

..Di- boksin stop burtsin ääni on kyllä vähän muuttunut.. pitäis sit varmaan kokeilla sitä DI-boksia vaihtaa muttei ole nyt hyllyllä..

Viikonloppuna pitäis vaan lähteen ajeleen ..joten ei kai auta kuin laittaa 200€ likoon .. no joutuis sen kuitenkin uusimaan jossain vaiheessa..
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Ääni DI-kasetille

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Omasta kasetista sen hajotessa pari viikkoa takaperin pistin merkillä, että tuo "jälkipoltto" kesti huomattavan kauan luokkaa 5 sekuntia, kun ehjässä noin sekunnin.

Pitänee paikkkansa, että matala jännite rikkoo kasetin. Kasetin iällä ei tässä tapauksessa liene merkitystä.

Luvattoman heikko viritys jokatapauksessa. Pakkohan oli kaivaa piirilevy esille sieltä massan sisästä. Sanoisin, että liian heppoisest toteutettua elektroniikkaa moottorin päällä kukkumaan; pääasiassa pintaliitoskomponenteilla toteutettu rakenne sisältäen muutaman operaatiovahvistimen. Ehkä naurettavinta on että esim yhden op-ampin lömpötilankestoksi antaa sen valmistaja -40 - +85 astetta. Ja kannenpäällä ei koskaan ole kuumempaa kun 85 astetta :roll:
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Vähän väärässä paikassa säästetty kyllä tuossa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin