Outo juttu.....Starttimoottorilla eteenpäin..
Outo juttu.....Starttimoottorilla eteenpäin..
Tontusta hajosi kytkimen pääylinteri niin jouduin ajamaan auton talliin starttimoottorin avulla.. kun en uskaltanut vauhdillakaan sinne pamauttaa.
No pääsylinterin uudet gummit ja paineletku uusiksi .. letkun metalliputkiosa moottorin puolella oli muuten aivan sökö .. ei tarttenut vähän taittaa niin poikki.. kannattaa tarkastaa muuten tuon putken kunto..
no sitten kytkimen ilmaus polkupyörän sisäkumi virityksellä..
Sitten kokeilu .. toimii paremmin kuin koko aikana kun se on minulla ollut..
Naama on näkkärillä nyt kokeilemaan !
Auto käyntiin.....Per... mikä nyt .. auto prutkutkuttaa kummasti tyhjä käynnillä ..pieni lenkki ja edelleen prutkutusta...
prutkutti kokoajan kun ajoin töihinkin...
Naama ei enään näkkärillä...
MITÄ starttimoottorilla eteneminen ja monta kertaa start / stop olisi voinut rikkoa...? Onko kokemusta vastaavasta ?
-91-2.3 tonttu
No pääsylinterin uudet gummit ja paineletku uusiksi .. letkun metalliputkiosa moottorin puolella oli muuten aivan sökö .. ei tarttenut vähän taittaa niin poikki.. kannattaa tarkastaa muuten tuon putken kunto..
no sitten kytkimen ilmaus polkupyörän sisäkumi virityksellä..
Sitten kokeilu .. toimii paremmin kuin koko aikana kun se on minulla ollut..
Naama on näkkärillä nyt kokeilemaan !
Auto käyntiin.....Per... mikä nyt .. auto prutkutkuttaa kummasti tyhjä käynnillä ..pieni lenkki ja edelleen prutkutusta...
prutkutti kokoajan kun ajoin töihinkin...
Naama ei enään näkkärillä...
MITÄ starttimoottorilla eteneminen ja monta kertaa start / stop olisi voinut rikkoa...? Onko kokemusta vastaavasta ?
-91-2.3 tonttu
ilmamassamittari?
Onko "prutkutus" pelkästään tyhjäkäynnillä vai muillakin kierroksilla? Pukkaako mustaa savua johtuen väärästä seossuhteesta? Jos pukkaa, voi ilmamassamittari olla menossa.
Millainen haju? Makeahko bensanhaju on rikkaalla käyntiä, kitkerä taas laihalla.
No maalaillaan vähän piruja seinille, toivottavasti on joku pienempi juttu:
Katti ja lambda voivat ottaa itseensä paljosta palamattomasta bensasta putkistossa. Toisaalta DI-kasetti myöskin suorittaa sen kipinämyrskypuhdistuksen jokaisen "epäonnistuneen" starttiyrityksen jälkeen. Ainakin jenkkilänpuolella on ollut kokemuksia että kasetin ylikuormittaminen liikaa tällä tavalla voi rikkoa sen.. Helpoin varmaan olisi ehjällä kasetilla testata, jos sellainen on saatavilla.
No maalaillaan vähän piruja seinille, toivottavasti on joku pienempi juttu:
Katti ja lambda voivat ottaa itseensä paljosta palamattomasta bensasta putkistossa. Toisaalta DI-kasetti myöskin suorittaa sen kipinämyrskypuhdistuksen jokaisen "epäonnistuneen" starttiyrityksen jälkeen. Ainakin jenkkilänpuolella on ollut kokemuksia että kasetin ylikuormittaminen liikaa tällä tavalla voi rikkoa sen.. Helpoin varmaan olisi ehjällä kasetilla testata, jos sellainen on saatavilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
On tuossa vanhemmassakin Limp-Homea, yleensä myös Check-Enginen pitäisi silloin kyllä palaa (pl. TCS:n kettuilut).V-M kirjoitti:Vika tilassa? Vai onko tuossa vanhemmassa sellasta? Akun kenkä irti 30min ja uusi yritys (tepsi ainakin trionikissa).
V-M
Kannatanee silti kokeilla myös akun kengän irroitusta, pari minuuttia riittää DI/APC + LH-jet autoissa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Akku on ollut irti
Check engine ei pala muutakuin ne vaadittavat pari sekunttia..
..Di- boksin stop burtsin ääni on kyllä vähän muuttunut.. pitäis sit varmaan kokeilla sitä DI-boksia vaihtaa muttei ole nyt hyllyllä..
Viikonloppuna pitäis vaan lähteen ajeleen ..joten ei kai auta kuin laittaa 200€ likoon .. no joutuis sen kuitenkin uusimaan jossain vaiheessa..
Check engine ei pala muutakuin ne vaadittavat pari sekunttia..
..Di- boksin stop burtsin ääni on kyllä vähän muuttunut.. pitäis sit varmaan kokeilla sitä DI-boksia vaihtaa muttei ole nyt hyllyllä..
Viikonloppuna pitäis vaan lähteen ajeleen ..joten ei kai auta kuin laittaa 200€ likoon .. no joutuis sen kuitenkin uusimaan jossain vaiheessa..
Ääni DI-kasetille
Omasta kasetista sen hajotessa pari viikkoa takaperin pistin merkillä, että tuo "jälkipoltto" kesti huomattavan kauan luokkaa 5 sekuntia, kun ehjässä noin sekunnin.
Pitänee paikkkansa, että matala jännite rikkoo kasetin. Kasetin iällä ei tässä tapauksessa liene merkitystä.
Luvattoman heikko viritys jokatapauksessa. Pakkohan oli kaivaa piirilevy esille sieltä massan sisästä. Sanoisin, että liian heppoisest toteutettua elektroniikkaa moottorin päällä kukkumaan; pääasiassa pintaliitoskomponenteilla toteutettu rakenne sisältäen muutaman operaatiovahvistimen. Ehkä naurettavinta on että esim yhden op-ampin lömpötilankestoksi antaa sen valmistaja -40 - +85 astetta. Ja kannenpäällä ei koskaan ole kuumempaa kun 85 astetta
Pitänee paikkkansa, että matala jännite rikkoo kasetin. Kasetin iällä ei tässä tapauksessa liene merkitystä.
Luvattoman heikko viritys jokatapauksessa. Pakkohan oli kaivaa piirilevy esille sieltä massan sisästä. Sanoisin, että liian heppoisest toteutettua elektroniikkaa moottorin päällä kukkumaan; pääasiassa pintaliitoskomponenteilla toteutettu rakenne sisältäen muutaman operaatiovahvistimen. Ehkä naurettavinta on että esim yhden op-ampin lömpötilankestoksi antaa sen valmistaja -40 - +85 astetta. Ja kannenpäällä ei koskaan ole kuumempaa kun 85 astetta