2.3i moottorin alakerrasta ääntä
2.3i moottorin alakerrasta ääntä
Onkohan 2.3i -91 kone vetelemässä viimeisiään kun alakerrasta kuuluu "kolinaa".
Onko kokemusta kuinka ko. 2.3i kone on kestänyt.. itsellä on 440 000 mittarissa.
Mistähän ääni voisi tulla, kampiakseli loppu ???
jos kone on teillä hajonnut niin mitä meni rikki..?
Vastatkaa ihmeessä jos jotain tiedätte..
Onko kokemusta kuinka ko. 2.3i kone on kestänyt.. itsellä on 440 000 mittarissa.
Mistähän ääni voisi tulla, kampiakseli loppu ???
jos kone on teillä hajonnut niin mitä meni rikki..?
Vastatkaa ihmeessä jos jotain tiedätte..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Olisko tasapainoakselit helyineen antautumaisillaan? Onko auton historiassa noille tehty remppaa milloinkaan?
Saattaahan toi kampura & runkolaakeritkin alkaa hajoilemaan...
Saattaahan toi kampura & runkolaakeritkin alkaa hajoilemaan...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Noniin, eli alkaa olla taas remontin aika kun on parisataatuhatta hilppeillä mittarissa Oikeasti, näissä 2.3koneissa vuosimalliin 1992 asti on noi tasapainoakselien rattaat aivan liian pehmyttä tavaraa Tiedä sitten, onko remppaan käytetty jo hieman parempilaatuisia hammaspyöriä...SaabAri kirjoitti:Tasapainoakseleille on tehty remppaa jossain 250 000 kohdalla.V.J.S kirjoitti:Olisko tasapainoakselit helyineen antautumaisillaan? Onko auton historiassa noille tehty remppaa milloinkaan?
.
Nylppäse koko systeemi hiiteen (eli poista ketju), ei siitä ole kun haittaa
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Nylppäse koko systeemi hiiteen (eli poista ketju), ei siitä ole kun haittaa.....
Eli öljypohja pois ja ketju ..ulompi poikki..toivottovasti oikea
mitä muuta kuin pohjan tiiviste kannattaa uusia / tsekata samalla ?
.. voiko sitä kampiakselia ..runkolaakerin kuntoa tarkistaa mitenkään ? =dummy kysymys
Eli öljypohja pois ja ketju ..ulompi poikki..toivottovasti oikea
mitä muuta kuin pohjan tiiviste kannattaa uusia / tsekata samalla ?
.. voiko sitä kampiakselia ..runkolaakerin kuntoa tarkistaa mitenkään ? =dummy kysymys
[quote="V.J.S"]Olisko tasapainoakselit helyineen antautumaisillaan? Onko auton historiassa noille tehty remppaa milloinkaan?
Saattaahan toi kampura & runkolaakeritkin alkaa hajoilemaan...[/quote
...niin tota... kuuluukos tää tasapainojutska johonkin määräaikaishuoltosydeemeihin tai jotain...
Mullakin kuuluu jotain epämääräistä "lotkotusta" hyttiin sisälle; pitäiskö huolestua vai mitä???? Autolla ajettu juurikin] 210k täyteen... Nimim.: Turhaanko tuhlaan resurssejani moiseen mietintään???
Saattaahan toi kampura & runkolaakeritkin alkaa hajoilemaan...[/quote
...niin tota... kuuluukos tää tasapainojutska johonkin määräaikaishuoltosydeemeihin tai jotain...
Mullakin kuuluu jotain epämääräistä "lotkotusta" hyttiin sisälle; pitäiskö huolestua vai mitä???? Autolla ajettu juurikin] 210k täyteen... Nimim.: Turhaanko tuhlaan resurssejani moiseen mietintään???
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei ole määräaikaishuoltoihin speksattu, mutta alkupään 2.3 litraisen tasapainoakselien hammaspyörä on karkaisematonta kamaa, tuppaa näyttämään tältä parinsadantuhannen jälkeen (kuva mun vuoden -92 2.3 turbosta):espe kirjoitti: ...niin tota... kuuluukos tää tasapainojutska johonkin määräaikaishuoltosydeemeihin tai jotain...
Mullakin kuuluu jotain epämääräistä "lotkotusta" hyttiin sisälle; pitäiskö huolestua vai mitä???? Autolla ajettu juurikin] 210k täyteen... Nimim.: Turhaanko tuhlaan resurssejani moiseen mietintään???
Oliko siis sulla vuoden -90 2.3 litrainen kone? Jos näin, niin kyllä tuo remppa tullee aika varmasti jossain vaiheessa eteen, ellei ole jo tehty Siihen en osaa sanoa, onko se "lotkotus" juuri nimenomaan tästä johtuvaa. Itselläni ei pitänyt jakopää ihmeempää ääntä (ei suurempia rohinoita tai kilinöitä), vaikka oli hammapyörä jo aika valmis. Kone vaan tuppasi täristämään jonkin verran, kun oli vissiin tasapainoakseleiden ajoitus svidurallaan (ketju hyppinyt rattaiden yli miten sattuu).
P.S: Ja kuten kuvasta näkyy, se on se ULOMPI ketju, mikä kannattaa katkaista On tuo kyllä selvästi pienempikin kuin nokkaketju, eli kohtuullisella asennuskaljan määrällä ei pitäisi olla erehtymisen vaaraa
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Miten katkaisit ??? Irroititko vain öljypohjan ???SaabAri kirjoitti:Kyllä moottori hiljeni kun katkasin ketjun pois .. onneksi vika oli vain siinä.. kiitoksia kaikille vinkeistä.
Tuosta kuvasta päätellen ketjut ovat koneen päädyssä..
Onkohan vm.-95 rattaat lujempia..
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004