Eli 9000CS 2.0i 16v vm.1992 karvahattuun pitäisi saada hiukan lisää puhtia. Mitäs kaikkea eroja tossa turbollisessa versiossa oikein onkaan (2.0t)? Onko samat vetarit, kytkin, männät ja jarrut?
Ei ole tarkoitus tehdä mitään ratakonetta vaan vanhuksen pientä piristystä esim. puhaltimella.
Myös tietoa muutoskatsastuksesta tarvittaisiin turbon osalta.
Kaikki tiedot tervetulleita, sekä tarjoukset osista.
Kiitokset etukäteen!
Potkua lisää tonnariin!
Aika työläs homma tuo turbottaminen, kuten on täällä aiemminkin jo todettu..
Vetarit ja jarrut ei tuota ongelmaa, kytkin on turbossa isompi. Männät menee vaihtoon, samoin kun pakosarja, suuttimet, ruiskuboxi..
Isoimman esteen kuitenkin asettaa katsastus, nimittäin vm. 1992 on jo vähäpäästöinen ja sellaisen turbottaminen vaatii päästömittauksen VTT:llä (hinta muistaakseni 1k eur luokkaa). Käytännössä siis ei kannata... Ehkäpä vähäpäästöisen turbokoneen nostaminen tilalle (jos on koneesta paperit) voisi olla helpompi ratkaisu, jos välttämättä haluaa juuri pitää kyseisen auton.
Muussa tapauksessa halvin/helpoin/paras ratkaisu jos niitä tehoja haluaa on vaihtaa koko kärry turbolliseen.
Tietysti ehkä yksi ratkaisu voisi olla 2.3i vaparikoneen nostaminen tilalle, mutta samalla vaivalla laittaisi sen turbokoneenkin jo.
Vetarit ja jarrut ei tuota ongelmaa, kytkin on turbossa isompi. Männät menee vaihtoon, samoin kun pakosarja, suuttimet, ruiskuboxi..
Isoimman esteen kuitenkin asettaa katsastus, nimittäin vm. 1992 on jo vähäpäästöinen ja sellaisen turbottaminen vaatii päästömittauksen VTT:llä (hinta muistaakseni 1k eur luokkaa). Käytännössä siis ei kannata... Ehkäpä vähäpäästöisen turbokoneen nostaminen tilalle (jos on koneesta paperit) voisi olla helpompi ratkaisu, jos välttämättä haluaa juuri pitää kyseisen auton.
Muussa tapauksessa halvin/helpoin/paras ratkaisu jos niitä tehoja haluaa on vaihtaa koko kärry turbolliseen.
Tietysti ehkä yksi ratkaisu voisi olla 2.3i vaparikoneen nostaminen tilalle, mutta samalla vaivalla laittaisi sen turbokoneenkin jo.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com