Tuontiautojen osia/vaurioarvio

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

ng900aero kirjoitti:Totanoin, hypotettinen kysymys:
jos tuollainen kolhaistu auto olisi myynnissä esimerkiksi autoliikkeessä ns. normaalihinnalla (ja auto olisi muuten ihan ok.kunnossa), niin kuinka paljon vaatisitte alennusta tuollaisen vaurion johdosta?
Tuollainen asetelmahan olisi mahdollinen jos autolikkeen kaupittelemaa autoa olisi vaikkapa koeajon yhteydessä kolautettu eikä liike ole vielä ehtinyt hinnoittelemaan ajoneuvoa uudelleen?

Mikäli Tulli noudattaisi lainsäädäntöä niin sen kuuluisi alentaa mielestäni tuon auton vertailuarvoa tuntuvasti, koska vastaavan (yhtä lailla kolhitun) suomalaisen auton arvo ei voi olla lähellekään sama kuin ehjän.
Tässä jo valmistelen verovalitusta ennenkuin olen edes palauttanut autoveroilmoitusta :lol:
Täsmälleen sama tilanne ;)
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olisko suoralla käteiskaupalla 25% alennus asiallinen? Vaikka tulli perusteleekin täysin järjettömästi että kolaroidun auton on saanut ulkomailta muka edullisemmin (eikä senvuoksi veroa tarvitse alentaa), se suoranaisesti rikkoo lakia kantamalla täyden veron huonokuntoisesta autosta, tai antamalla se hemmetin 3%:n alennuksen.
Mistä sekin on muka tempaistu, senhän tulisi olla defaulttina 30% alennusta jokaisesta autosta, ja pienimmällä mahdollisella veroprosentilla kerran eivät voi selvittää autojen tarkkoja veroprosentteja, ettei keneltäkään vaan vahingossakaan kanneta liikaa veroa. :evil: :evil: :evil: :evil:

No nyt alkoi jo mennä maahantuonti-osaston höpinäksi mutta sapettaa koko kirotun instanssin toiminta vietävästi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Tullille EI tarvitse kertoa auton ostohintaa.
Itse peitin kauppahinnan tullille toimitetusta paperista. Tullissa virkanainen rupesi änkyttämään ostohintaa. Minä totesin siihen, että kirjaa sinne 1€ ostohinnaksi, jos siellä ylipäätänsä pitää olla hinta näkyvissä. Noin 30 min päästä virkanainen (soitettuaan mm. herra isoherra tulliylitarkastajattarelle (nainen) joutui tyytymään minun ilmoittamaani 1€:n ostohintaan.
Tuo oli hyvä neuvo, kiitos!

Pitäisi käydä hakemassa tonnariin se 3kk:n ajolupa, olisi tarkoitus kuitenkin palauttaa autoveroilmoitus vasta ensi maanantaina (että kerkeän hankkimaan lisäselvitykset esim. tuon kolarivaurion kustannusarviosta ym kohdista jotka vaativat ehostusta :wink: ).
Autoveroilmoitus tulee jättää 5 päivän kuluessa siitä kun on saanut 3kk:n luvan, mutta muistan lukeneeni jos 5. päivä osuu viikonlopulle, sai sen veroilmoituksen jättää seuraavana arkipäivänä..en löytänyt tuota juttua enää Tullin sivuilta, muistaakos kukaan kuinka tuo menikään, eli haenko 3kk:n luvan tänään vaiko vasta huomenna jotta ehdin palauttaa veroilmoituksen vasta maanantaina?

Pahoittelen epäselvää sanamuotoani, ja sitä etttä tämä meni maahantuontijutuksi, en viitsi aloittaa uutta keskustelua eri oisiossa yhden kysymyksen takia :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vielä tuosta väristä, onko tuo metallimusta 248 kuinka yleinen väri, en muista tuollaista tonnarissa nähneeni tai sitten olen puusilmä? :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
sakkep
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 19:49

tullin 5 vrk

Viesti Kirjoittaja sakkep »

ei käy seuraava arkipäivä vaan jos 5 vrk täyttyy sunnuntaina pitää tehdä perjantaina.mutta kaikkia papereita ei tarvitse toimittaa samalla vaan jätä auki vaikka kahdeksi viikoksi,niin minä tein.

sp
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: tullin 5 vrk

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

sakkep kirjoitti:ei käy seuraava arkipäivä vaan jos 5 vrk täyttyy sunnuntaina pitää tehdä perjantaina.mutta kaikkia papereita ei tarvitse toimittaa samalla vaan jätä auki vaikka kahdeksi viikoksi,niin minä tein.

sp
No hittokun ne eivät tiedä omiakaan sääntöjään, joskus aiemmin oli vuorenvarmasti tuollaiset ohjeet tullin nettisivuilla, ja sompasaaren tullissa neuvoivat noin, eivät vaan muistaneet koskiko lauantaita vaiko pelkästään sunnuntaita.

Täytyy selvittää asia, pyytää vaikka ohjeet kirjallisena tullipäälliköltä tms.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin