Uusi alusta, mutta minälainen...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Uusi alusta, mutta minälainen...

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Rupee tuntumaan siltä että olisi iskarit pikkuhiljaa menossa vaihtoon. Ja jouset siinä samalla. Mutta onko sporttialustasta mitään iloa jos ajo on tuollaista suht normaalia, ei mitään suurempaa katukisailua...

Mitähän arvon raati siis laittaisi tuon Griffinin alle? :roll:
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Laitetaanpas tähän samanhenkiseen topicciin tämä :D
Itsekin olen harkinnut tonnarin alle uutta alustaa, mutta vähän mietityttää vielä. Takaa on luultavasti jousi menossa, koska makaa vähän liian alhaalla ja muutenkin on aika löysä koko alusta(mutta pompuissa ei silti jää heijjaamaan). Kovin jäykkää en haluaisi, kavereiden autoilla ajanu ja kyydissä ollut niin matkalla sellainen ei nyt kauhean mukava ole. Madallusta olen itse ajatellut haluavani, mutta onko sellaista joka madaltaa 10-40mm ja on silti suht pehmeä? mitä tuollainen kustantaisi?
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Alustan laitto on mielessä täälläkin.. :roll: Suunnittelin aluksi tota 10mm madaltavaa alustaa ja nyt oon päätymässä 40mm alustaan.Kyselin Procarilta hintoja niin tuoi 10mm alusta paketti maksaa 400€ clubialen kanssa ja 40mm menee sinne 800-1000€ kieppeille.. Pitää kait se tilata tuo 40mm alusta kunhan tässä kerkiää. :lol:
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kuka mistäkin tykkää... itse en ainakaan madaltaisi, mitä sitä hienoa autoa pilaamaan. Mukavammaksi se ei ainakaan madallusjousilla muutu näissä oloissa ja nopeuksissa missä autoa täällä käytetään... mukavuuttakin on tosin niin monenlaista... makunsa kullakin sanoi moppe kun mukavansa nuoli :D

Omasta mielestäni Tonnarissa ollaan jotakuinkin optimissa CD/SE:n jousilla ja 16" pyörillä, talvella taas 185/65-15 renkaat ovat mainiot... mutta se on vain minun mielipiteeni.

Silloin harvoin kun ulkomailla on päässyt ajamaan niin kovaa kuin auto kulkee niin em alusta on ollut aivan toimiva... en hukkaisi normaalikäytön mukavuutta ja maavaraa käyttöominaisuuksien kannalta täysin epäolennaiseen viilaukseen.

Katu-uskottavuus ei vakiojousilla ja aeron vanteilla nouse, mutta tässä iässä kun kohta ei ole muuta jäykkää kuin käytös niin katu-uskottavuudella ei niin ole väliäkään... siis minulle itselleni :D

-J-
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jussi kirjottelet ihan asiaa. :) Olin itekki ekaksi sitä mieltä ettei missään nimessä pilaamaan hyviä ajo ominaisuuksia jollain madalluksilla ja jäykistämisillä.Mut ny on mieli muuttunut kun olen kohta vuoden rullannut tolla omalla tonnarilla.Se näyttää niin traktorilta tolla alustalla. :lol: 8O Ja mutkaan kun kanttaa niin hyvä ettei katolleen pyörähdä. :lol: Mut sen taas näkee mihin tässä ryhtyy.. kun olis muutakin mielessä.. :wink:
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

muistakaa että turbo on noin 15mm madallettu tehtaalta

siis 40mm madallusjouset madaltavat turboa n 25mm

-----------

mulla oli 9000 T16 kuluneet vakioiskarit ja edessä bil-helveten jouset ja takana vaunujouset

auto jousti epämukavasti ja pohjasi edestä isoissa heitoissa

pikkutien mutkiin jos laski kovaa oli meno sellaista "no metrin tarkkuudella tosta

sitten laitoin H&R -40mm (turbo -25mm) laadukkaat madallusjouset ja Koni Sport vaimennussäädettävät iskarit

auto on oikeasti mukavampi joustoltaan ja ei enää pohjaa keulastaan

pikkutiellä, ratapäivillä ja vaikka saab-clubin pujottelussa auto on hyvin hallittavissa
jäykemmät jouset vähentävät kallistelua
sopivasti jäykemmät iskarit vähentävät heilahtelua peräkkäisissä kaarteissa
ajo on paljon tarkempaa

madalletuksi autoksi (joita olen tyypännyt useita) on jopa pehmeähkö
Vastaa Viestiin