Mitähän arvon raati siis laittaisi tuon Griffinin alle?
Uusi alusta, mutta minälainen...
-
heikki.rantalaiho
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Uusi alusta, mutta minälainen...
Rupee tuntumaan siltä että olisi iskarit pikkuhiljaa menossa vaihtoon. Ja jouset siinä samalla. Mutta onko sporttialustasta mitään iloa jos ajo on tuollaista suht normaalia, ei mitään suurempaa katukisailua...
Mitähän arvon raati siis laittaisi tuon Griffinin alle?
Mitähän arvon raati siis laittaisi tuon Griffinin alle?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
Laitetaanpas tähän samanhenkiseen topicciin tämä 
Itsekin olen harkinnut tonnarin alle uutta alustaa, mutta vähän mietityttää vielä. Takaa on luultavasti jousi menossa, koska makaa vähän liian alhaalla ja muutenkin on aika löysä koko alusta(mutta pompuissa ei silti jää heijjaamaan). Kovin jäykkää en haluaisi, kavereiden autoilla ajanu ja kyydissä ollut niin matkalla sellainen ei nyt kauhean mukava ole. Madallusta olen itse ajatellut haluavani, mutta onko sellaista joka madaltaa 10-40mm ja on silti suht pehmeä? mitä tuollainen kustantaisi?
Itsekin olen harkinnut tonnarin alle uutta alustaa, mutta vähän mietityttää vielä. Takaa on luultavasti jousi menossa, koska makaa vähän liian alhaalla ja muutenkin on aika löysä koko alusta(mutta pompuissa ei silti jää heijjaamaan). Kovin jäykkää en haluaisi, kavereiden autoilla ajanu ja kyydissä ollut niin matkalla sellainen ei nyt kauhean mukava ole. Madallusta olen itse ajatellut haluavani, mutta onko sellaista joka madaltaa 10-40mm ja on silti suht pehmeä? mitä tuollainen kustantaisi?
Alustan laitto on mielessä täälläkin..
Suunnittelin aluksi tota 10mm madaltavaa alustaa ja nyt oon päätymässä 40mm alustaan.Kyselin Procarilta hintoja niin tuoi 10mm alusta paketti maksaa 400€ clubialen kanssa ja 40mm menee sinne 800-1000€ kieppeille.. Pitää kait se tilata tuo 40mm alusta kunhan tässä kerkiää. 
Saab 9-5 2.0t XWD -11, Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Kuka mistäkin tykkää... itse en ainakaan madaltaisi, mitä sitä hienoa autoa pilaamaan. Mukavammaksi se ei ainakaan madallusjousilla muutu näissä oloissa ja nopeuksissa missä autoa täällä käytetään... mukavuuttakin on tosin niin monenlaista... makunsa kullakin sanoi moppe kun mukavansa nuoli
Omasta mielestäni Tonnarissa ollaan jotakuinkin optimissa CD/SE:n jousilla ja 16" pyörillä, talvella taas 185/65-15 renkaat ovat mainiot... mutta se on vain minun mielipiteeni.
Silloin harvoin kun ulkomailla on päässyt ajamaan niin kovaa kuin auto kulkee niin em alusta on ollut aivan toimiva... en hukkaisi normaalikäytön mukavuutta ja maavaraa käyttöominaisuuksien kannalta täysin epäolennaiseen viilaukseen.
Katu-uskottavuus ei vakiojousilla ja aeron vanteilla nouse, mutta tässä iässä kun kohta ei ole muuta jäykkää kuin käytös niin katu-uskottavuudella ei niin ole väliäkään... siis minulle itselleni
-J-
Omasta mielestäni Tonnarissa ollaan jotakuinkin optimissa CD/SE:n jousilla ja 16" pyörillä, talvella taas 185/65-15 renkaat ovat mainiot... mutta se on vain minun mielipiteeni.
Silloin harvoin kun ulkomailla on päässyt ajamaan niin kovaa kuin auto kulkee niin em alusta on ollut aivan toimiva... en hukkaisi normaalikäytön mukavuutta ja maavaraa käyttöominaisuuksien kannalta täysin epäolennaiseen viilaukseen.
Katu-uskottavuus ei vakiojousilla ja aeron vanteilla nouse, mutta tässä iässä kun kohta ei ole muuta jäykkää kuin käytös niin katu-uskottavuudella ei niin ole väliäkään... siis minulle itselleni
-J-
Jussi kirjottelet ihan asiaa.
Olin itekki ekaksi sitä mieltä ettei missään nimessä pilaamaan hyviä ajo ominaisuuksia jollain madalluksilla ja jäykistämisillä.Mut ny on mieli muuttunut kun olen kohta vuoden rullannut tolla omalla tonnarilla.Se näyttää niin traktorilta tolla alustalla.
Ja mutkaan kun kanttaa niin hyvä ettei katolleen pyörähdä.
Mut sen taas näkee mihin tässä ryhtyy.. kun olis muutakin mielessä.. 
Saab 9-5 2.0t XWD -11, Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
muistakaa että turbo on noin 15mm madallettu tehtaalta
siis 40mm madallusjouset madaltavat turboa n 25mm
-----------
mulla oli 9000 T16 kuluneet vakioiskarit ja edessä bil-helveten jouset ja takana vaunujouset
auto jousti epämukavasti ja pohjasi edestä isoissa heitoissa
pikkutien mutkiin jos laski kovaa oli meno sellaista "no metrin tarkkuudella tosta
sitten laitoin H&R -40mm (turbo -25mm) laadukkaat madallusjouset ja Koni Sport vaimennussäädettävät iskarit
auto on oikeasti mukavampi joustoltaan ja ei enää pohjaa keulastaan
pikkutiellä, ratapäivillä ja vaikka saab-clubin pujottelussa auto on hyvin hallittavissa
jäykemmät jouset vähentävät kallistelua
sopivasti jäykemmät iskarit vähentävät heilahtelua peräkkäisissä kaarteissa
ajo on paljon tarkempaa
madalletuksi autoksi (joita olen tyypännyt useita) on jopa pehmeähkö
siis 40mm madallusjouset madaltavat turboa n 25mm
-----------
mulla oli 9000 T16 kuluneet vakioiskarit ja edessä bil-helveten jouset ja takana vaunujouset
auto jousti epämukavasti ja pohjasi edestä isoissa heitoissa
pikkutien mutkiin jos laski kovaa oli meno sellaista "no metrin tarkkuudella tosta
sitten laitoin H&R -40mm (turbo -25mm) laadukkaat madallusjouset ja Koni Sport vaimennussäädettävät iskarit
auto on oikeasti mukavampi joustoltaan ja ei enää pohjaa keulastaan
pikkutiellä, ratapäivillä ja vaikka saab-clubin pujottelussa auto on hyvin hallittavissa
jäykemmät jouset vähentävät kallistelua
sopivasti jäykemmät iskarit vähentävät heilahtelua peräkkäisissä kaarteissa
ajo on paljon tarkempaa
madalletuksi autoksi (joita olen tyypännyt useita) on jopa pehmeähkö