Hydrauliset kumityynyt vaihdettu.. JYRISTÄÄ/täristää, APUA!!
Hydrauliset kumityynyt vaihdettu.. JYRISTÄÄ/täristää, APUA!!
Vaihdoin tänään ne kuuluisat hydrauliset kumityynyt, korjatakseni nopeissa kiihdytyksissä kuuluvan resonanssiäänen, sekä hillitsemään moottorin liikkumista. Ääni hävisi ja nyt moottorikin pysyy paikoillaan, mutta nyt tuntuu että auto muuttui suorastaan traktoriksi.. jyristää selvästi enemmän kun vanhoilla kumeilla..mitähän nyt?
Ideoita mikä meni pieleen?
Ideoita mikä meni pieleen?
Viimeksi muokannut MP, Ke Syys 28, 2005 20:52. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Hydrauliset kumityynyt vaihdettu.. JYRISTÄÄ
Eikai niissä vaan lue Volvo.MP kirjoitti:Vaihdoin tänään ne kuuluisat hydrauliset kumityynyt, korjatakseni nopeissa kiihdytyksissä kuuluvan resonanssiäänen, sekä hillitsemään moottorin liikkumista. Ääni hävisi ja nyt moottorikin pysyy paikoillaan, mutta nyt tuntuu että auto muuttui suorastaan traktoriksi.. jyristää selvästi enemmän kun vanhoilla kumeilla..mitähän nyt?
Ideoita mikä meni pieleen?
No okei mä lähen koisiin. huomenna uusi päivä.
Re: Hydrauliset kumityynyt vaihdettu.. JYRISTÄÄ
Kun lukisikin!Eikai niissä vaan lue Volvo.
Laitan tähän pienet yksityiskohdat operaatiosta jos jotakuta kiinnostaa
Aluksi vaihtotyö hieman epäilytti, koska entiset kumit oli päältäpäin ehjät. Moottori kuitenkin liikkui useamman sentin kun rautakangella väänsi, kaasutettaessa reilumminkin, sekä piti pahaa ääntä joskus kiihdyttäessä, joten hommiin.
Kumit tilasin Motonetistä. Ne oli selvästi jäykemmät ja tukevammat kun vanhat.
Vaihto sujui suhtkoht sujuvasti, nostin konetta tunkin ja laudanpätkän avulla aivan öljypohjan takaosasta. Muuta en irroittanut konehuoneesta kun momenttituen. Niin, ja jonkun maadoitusjohdon tms. joka menee koneen kyljestä siihen momenttituen juureen, se tuntui kiristyvän liikaa. Kone tuntui nousevan esteettömästi.
Välillä kuului nostettaessa jotain natinoita mutta yritin olla kuuntelematta. Myönnän että silloin tämä operaatio hetken arvelutti... Kumit sain aika mukisematta pois sekä takaisin paikoilleen, ilmeisesti nostin konetta suhtkoht tarpeeksi, sekä erilaisia makuuasentoja jouduin käyttämään että sain takatuen mutterit auki. Auto oli pukin päällä etupyörän takaanta, joten mahduin auton alle aika mukavasti. Kumit siis vaivatta paikalleen, mutterit takasin, kasaus, ja baanalle. Aikaa meni "muutama" tunti, riippuu miten laskee.. Koitin rautakangella liikuttaa konetta, nyt se pysyy paikallaan eikä liiku niin paljoa kun ennen.
Alkuperäinen ilkeä korina poistui, mutta nyt mielestäni tuntuu että kone resonoi traktorimaisesti siinä 2000 kierroksesta ylöspäin, oikeastaan koko kierrosalueella, huomattavasti enemmän kuin vanhoilla kumeilla.. Tasoittuisikohan tuo ajan myötä vai menikö jotain vikaan? Tuntuu kuin olisin vaihtanut dieseliin.. kohta vaihdan..VOLVOON!
Todella oudolta kuulostaa, tuossa tutkin noita -93:n hydraulitukia (moottorin ollessa irti) enkä keksinyt kuinka ne voisi saada asennettua väärin. Ettei tuo resonoiva ääni tule jostain muualta/voimistui nyt koneen ollessa tukevammin paikallaan?
Ymmärtääkseni noita Motonetin tyynyjä ovat monet käyttäneet?
Ymmärtääkseni noita Motonetin tyynyjä ovat monet käyttäneet?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mitenkäs ne moottorin yläpuolen kumiset tuet? Otitko irti ennen vaihtoa, ettei vaan revenneet moottoria nostaessa? noh tuskin.
Eihän jotain jäänyt öljypohjan ja apurungon väliin, niin että moottorin tärinä johtaisi suoraan runkoon?
Eihän jotain jäänyt öljypohjan ja apurungon väliin, niin että moottorin tärinä johtaisi suoraan runkoon?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Minkä ikäinen tonttu, ja millä koneella? Eli onko tasapainoakseleita? Saattaa "parhaassa" tapauksessa olla tasapainoakselien ajoitus olla sviduillaan (ketju venynyt tai loikkinut silestoneksi kuluneella rattaalla), ja koneen tärinä korostuu uusilla ja jämäkämmillä gummeilla. Toivottavasti ei näin kuitenkaan...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Normaalia kait
Vaihdoin omaani viime talvena nuo moottorin tyynyt kun yksi oli osittain revennyt ja moottori heilui ihan käsipelilläkin reilusti. Osiuksi edullista Motonet Scan-tech tavaraa ja ainakin talvella jyristi todella reilusti.
Ovat vain ilmeisesti niin paljon jäykempää materiaalia kuin alkuperäiset hydrauliset tyynyt. Muutenkin taitavat olla pelkästään kumia.
Sen pienen jyrinän kyllä kestän jos vain se pakoputken kallis jousto-osa kestää tuon jyrinän ansiosta.
Ja saattaahan nuo aikaa myöten pehmetä...
Ovat vain ilmeisesti niin paljon jäykempää materiaalia kuin alkuperäiset hydrauliset tyynyt. Muutenkin taitavat olla pelkästään kumia.
Sen pienen jyrinän kyllä kestän jos vain se pakoputken kallis jousto-osa kestää tuon jyrinän ansiosta.
Ja saattaahan nuo aikaa myöten pehmetä...
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tutki se pakoputki ettei se ota pohjaan kiinni, tai niihin lämpölevyihin.
Ja jos konetta nostaa niin että vaihdelaatikon puoleinen pää ja ylätuki on
kiinni, niin ne yläpuoliset kumit saavat kyllä siipeensä.
Ainakaan orkkis kumi ei lisännyt tärinää.
Tiedä sitten noista bilteeman jutuista..? ( en harrasta )..
Ja jos konetta nostaa niin että vaihdelaatikon puoleinen pää ja ylätuki on
kiinni, niin ne yläpuoliset kumit saavat kyllä siipeensä.
Ainakaan orkkis kumi ei lisännyt tärinää.
Tiedä sitten noista bilteeman jutuista..? ( en harrasta )..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Melko varmasti tiedän syyn: sinulla meni ne "prikat" väärinpäin mutteiden alle! Eli ne aluslevyt, joissa on se sakara (hätätapauksessa rajoittaa moottorin liikkeen). Jos ne pistää ylösalaisin, niin resonanssit ovat h*lvetinmoiset, koska ne ottavat silloin suoraan runkoon kiinni, eli sakarat ovat hieman alaspäin tällöin!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Noniin.. tutkin asiaa tänään.. ..
Vaivauduin avaamaan kuskinpuolenkin sisälokarin ja tutkin VAIHDELAATIKON TUKIKUMIA.... revennyt..
Olisiko tuossa syytä? Mielestäni se täörisee ja ääntää juuri sieltä kuskin nenän edstä.. soitin merkkiliikkeeseen, vaihtotyö+kumi olisi n. 100 euroa.. lienee hyvä diili sensijaan että alkaisi itse räpeltämään?
Vaivauduin avaamaan kuskinpuolenkin sisälokarin ja tutkin VAIHDELAATIKON TUKIKUMIA.... revennyt..
Olisiko tuossa syytä? Mielestäni se täörisee ja ääntää juuri sieltä kuskin nenän edstä.. soitin merkkiliikkeeseen, vaihtotyö+kumi olisi n. 100 euroa.. lienee hyvä diili sensijaan että alkaisi itse räpeltämään?
Re: Normaalia kait
kyllä nuo Motonetissä ihan HYDRAULISINA myydään..mike kirjoitti:Vaihdoin omaani viime talvena nuo moottorin tyynyt kun yksi oli osittain revennyt ja moottori heilui ihan käsipelilläkin reilusti. Osiuksi edullista Motonet Scan-tech tavaraa ja ainakin talvella jyristi todella reilusti.
Ovat vain ilmeisesti niin paljon jäykempää materiaalia kuin alkuperäiset hydrauliset tyynyt. Muutenkin taitavat olla pelkästään kumia.
Sen pienen jyrinän kyllä kestän jos vain se pakoputken kallis jousto-osa kestää tuon jyrinän ansiosta.
Ja saattaahan nuo aikaa myöten pehmetä...
Mielestäni (tietenkin omasta mielestä) laiton oikeinpäin mutta pitääpä tarkistaa jos ei asia vaihelaatikon kumin vaihdolla onnistuLR kirjoitti:Melko varmasti tiedän syyn: sinulla meni ne "prikat" väärinpäin mutteiden alle! Eli ne aluslevyt, joissa on se sakara (hätätapauksessa rajoittaa moottorin liikkeen). Jos ne pistää ylösalaisin, niin resonanssit ovat h*lvetinmoiset, koska ne ottavat silloin suoraan runkoon kiinni, eli sakarat ovat hieman alaspäin tällöin!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
- Paikkakunta: Tampere
vaihdelaatikon päästä:
itsellä vaihtoon meni noin 2 tuntia josta suurin osa aikaa saada vanha kumi pois... rautasahaksi taitaa olla kaikilla tuo vaihto mennyt.
tuossa vanha tuttu ohje vaihtoon kuvineen
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html
itsellä vaihtoon meni noin 2 tuntia josta suurin osa aikaa saada vanha kumi pois... rautasahaksi taitaa olla kaikilla tuo vaihto mennyt.
tuossa vanha tuttu ohje vaihtoon kuvineen
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
Jeps. Mietiskelin tässä, Onko tuossa se uretaanipusla vai mikä mitä ihmiset täällä sanovat vaihdelleensa..? Kommenttien perusteella se lisää tärinää (ei hyvä).. luulisi että tuolla merkkihuollossa laittavat alkuperäisen.. AInakin se maksaayli 40 euroa!9000tfor4ever kirjoitti:vaihdelaatikon päästä:
itsellä vaihtoon meni noin 2 tuntia josta suurin osa aikaa saada vanha kumi pois... rautasahaksi taitaa olla kaikilla tuo vaihto mennyt.
tuossa vanha tuttu ohje vaihtoon kuvineen
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html