![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
anti lock-valo
anti lock-valo
Kertokaas miten tuon valon saa sammumaan pysyvästi. Auto on '88 9000 turbo CC ja otteessa ei ole mainintaa lukkiutumattomista jarruista enkä niitä tarvitse. Onko olemassa joku liitin jonka irrottamalla anti lock loimotus häviää, vai onko ainut vaihtoehto valon polttimon irrotus? Ja miten tuohon polttimoon pääsee käsiksi purkamatta puoli autoa? Niin ja eihän tuo valon loimotus minua niinkään häiritse mutta katsastusmiestä se saattaa närästää. ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Peukalot pystyyn ettei hanskat tipu!
Konehuoneen puolella on molemmissa reunoissa abs-anturien liittimet, joten nappaat jommankumman niistä irti niin johan lakkaa valon loimutus kojetaulussa. Ja näin ollen sinun ei tarvitse aukaista kojetaulun päällistä ja poistaa polttimoa mittaristosta.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Jarrunestettä on ylärajaan saakka. Minkälainen liitin noissa abs-anturien johdoissa on? Oikealla puolella konehuonetta näkyi musta pyöreä liitin irtonaisena, ja tuon johto näytti menevän jarruputken vierestä sisäloksun läpi. Eli järjestelmä on ilmeisesti jo pidempään ollut eläkkeellä. Vielä kun tuon valon saisi katoamaan. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Peukalot pystyyn ettei hanskat tipu!
Nyt ei oikein mene jakeluun...
Miksi valo sammuisi jos otta anturin piuhan irti??
Boksihan tarkkailee että anturit (4kpl) toimii ja jos piuha on irti niin silloinhan boksi luulee anturin olevan rikki ja valo syttyy.
Korjatkaa jos olen väärässä!
Sinuna kokeilisin laittaa sen piuhan kiinni ja katsoa toimiiko abs.
Yksi vaihtoehto on ottaa liitin irti koko abs-boksista niin ei pitäisi valo enään palaa. Boksi löytyy akvaariosta ruiskuboksin vierestä kuskin puolella.
Tai vaihtoehtoisesti polttimo mittarista, jolloin irroitat kojetaulun kannen, ja mittaristo irti ja polttimo pois. Voi myös onnistua irrottamalla pelkän dcc:n tai siis sen kellomoduulin ja käsikopelolla irrottaa oikea polttimo mittariston takaa jos vain käden saa mahtumaan siitä reiästä.
Miksi valo sammuisi jos otta anturin piuhan irti??
Boksihan tarkkailee että anturit (4kpl) toimii ja jos piuha on irti niin silloinhan boksi luulee anturin olevan rikki ja valo syttyy.
Korjatkaa jos olen väärässä!
Sinuna kokeilisin laittaa sen piuhan kiinni ja katsoa toimiiko abs.
Yksi vaihtoehto on ottaa liitin irti koko abs-boksista niin ei pitäisi valo enään palaa. Boksi löytyy akvaariosta ruiskuboksin vierestä kuskin puolella.
Tai vaihtoehtoisesti polttimo mittarista, jolloin irroitat kojetaulun kannen, ja mittaristo irti ja polttimo pois. Voi myös onnistua irrottamalla pelkän dcc:n tai siis sen kellomoduulin ja käsikopelolla irrottaa oikea polttimo mittariston takaa jos vain käden saa mahtumaan siitä reiästä.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Jo sammui anti lock tuikku, vaan sammui muutama muukin valo samaan hintaan. Irrotin tuon kellopaneelin ja tungin kourani siittä reiästä mittariston taakse. Siellä oli takana käsikopelolla tutkien vain kaksi pientä irtopolttimoa, joista kummankaan poisto ei vaikuttanut tuohon anti lock valoon. Otin sitten mittariston sivusta leveän liittimen irti, joten nyt koko mittariston oikea alalaita on pimeä, mukaanlukien tuo kuuluisa anti lock. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Peukalot pystyyn ettei hanskat tipu!
joo...
kyllä se anti-lock valo on siellä irtopolttimona kuin ne muutkin, nyt vaan ei sitten esim. syty jarrunesteen varoitusvalo jos nestettä sattuu häviämään, ja varsinkin jos on manuali-loota niin loppuu kytkimen toiminta ikävästi jos nesteet häviää ja sitä ei huomaa ajoissa. Kyllähän jarrut vielä pelaa jos yksi putki pamahtaa, mutta pinta taitaa laskee alle kytkimen syöttö tason ja sitten on kivaa.
Kokeilitko liittää sen irtonaisen johdon?
EDIT:muistikatkos, eli ei olekaan irtopolttimo, tai kyllä on mutta joutuu irrottamaan mittariston että saa purettua koko sen varoitusvalopalikan ja sisäpuolelta irroittaa polttimo.
kyllä se anti-lock valo on siellä irtopolttimona kuin ne muutkin, nyt vaan ei sitten esim. syty jarrunesteen varoitusvalo jos nestettä sattuu häviämään, ja varsinkin jos on manuali-loota niin loppuu kytkimen toiminta ikävästi jos nesteet häviää ja sitä ei huomaa ajoissa. Kyllähän jarrut vielä pelaa jos yksi putki pamahtaa, mutta pinta taitaa laskee alle kytkimen syöttö tason ja sitten on kivaa.
Kokeilitko liittää sen irtonaisen johdon?
EDIT:muistikatkos, eli ei olekaan irtopolttimo, tai kyllä on mutta joutuu irrottamaan mittariston että saa purettua koko sen varoitusvalopalikan ja sisäpuolelta irroittaa polttimo.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Joo. Sori mun virhe. Siis se johto pitää laittaa nimenomaan kiinni eikä ottaa auki niin kuin virhellisesti aikaisemmin mainitsin.hasha kirjoitti:Nyt ei oikein mene jakeluun...
Miksi valo sammuisi jos otta anturin piuhan irti??
Boksihan tarkkailee että anturit (4kpl) toimii ja jos piuha on irti niin silloinhan boksi luulee anturin olevan rikki ja valo syttyy.
Korjatkaa jos olen väärässä!
Sinuna kokeilisin laittaa sen piuhan kiinni ja katsoa toimiiko abs.
Yksi vaihtoehto on ottaa liitin irti koko abs-boksista niin ei pitäisi valo enään palaa. Boksi löytyy akvaariosta ruiskuboksin vierestä kuskin puolella.
Tai vaihtoehtoisesti polttimo mittarista, jolloin irroitat kojetaulun kannen, ja mittaristo irti ja polttimo pois. Voi myös onnistua irrottamalla pelkän dcc:n tai siis sen kellomoduulin ja käsikopelolla irrottaa oikea polttimo mittariston takaa jos vain käden saa mahtumaan siitä reiästä.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Itsellä vaan piti tuo laittaa kiinni ennen katsastusta, mutta sattui jäämään tällä kertaa auki eikä ihme ja kumma katsastusmies sanonut mitään vaikka viime kerralla tuli sanomista, joten tuon takia muistin asian väärin.
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Juu tarkotus on laittaa tuo liitin takaisin heti katastuksen jälkeen, jotta saa nuo muut tuikut taas toimintaan.hasha kirjoitti:joo...
nyt vaan ei sitten esim. syty jarrunesteen varoitusvalo jos nestettä sattuu häviämään, ja varsinkin jos on manuali-loota niin loppuu kytkimen toiminta ikävästi jos nesteet häviää ja sitä ei huomaa ajoissa. Kyllähän jarrut vielä pelaa jos yksi putki pamahtaa, mutta pinta taitaa laskee alle kytkimen syöttö tason ja sitten on kivaa.
Kokeilitko liittää sen irtonaisen johdon?
En löytänyt tuolle irtonaiselle piuhalle kaveria mistään, on vissiin koko johto jäänyt jonnekin taipaleelle.
Peukalot pystyyn ettei hanskat tipu!
Siälä mittariston takaa ei saa käsikopelolla irrootettua ku bensa- ja latauksenvalon, loppujen irrootusta varten pitää ottaa se niiren valojen kohoralla oleva piirilevy oikeen ruuviista irti ja siälä on loput lamput alla piilos. Elikkä melekeen jourut ottamaan kojetaulun kannen pois ja ruuvaamaan mittarin irti.
Muista vaan laittaa ne kaks ruuvia, jokka pitää mittaria paikoillaan, paikoilleen ennen kojetaulun kannen takasi laittoa. Rämäjää välillä ärsyttävästi se mittaristo ku oikeen hyppööttää
nimim. Been there, done that, have "no-anti-lock" t-shirt
Muista vaan laittaa ne kaks ruuvia, jokka pitää mittaria paikoillaan, paikoilleen ennen kojetaulun kannen takasi laittoa. Rämäjää välillä ärsyttävästi se mittaristo ku oikeen hyppööttää
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
nimim. Been there, done that, have "no-anti-lock" t-shirt
Pientä päivitystä tapahtunut, eli löysin tuon kadoksissa olleen abs-anturin johdon oikealta puolelta akvaariota. Yhdistin piuhat ja kas kummaa anti lock-valo sammui kun käynnistin auton. Hyvä niin, mutta nyt ajossa kuuluu pientä naksutusta jarrupolkimen tienoilta ja hiljaa jarruttaessa poljin tuntuu välillä kovalta ja tuntuu tärisevän aivan kuin abs yrittäisi jotain tehdä. Onko tuo naksutus normaalia ja mistä se mahtaa tulla? Ainakin cruisen jarrupoljinkytkin on paskana, mutta ei kai se naksutus siitä johdu?
Peukalot pystyyn ettei hanskat tipu!
Mulla oli kerran muuten samanlainen tapaus, paitsi anti-lock valo paloi. Surinaa kuului, poljin tärisi, ja tuntuma oli aivan omituinen. Ei ruvennut heti kunnolla jarruttamaan poljettaissa. Vika tuli aivan yht'äkkiä. Kokeilin räpeltää kaikenlaista ja otin akun navankin irti moneksi minuutiksi. Mikään ei auttanut. Parin tunnin auton seisottamisen jälkeen rupesi taas toimimaan normaalisti, eikä ongelmia ole sen jälkeen ollut.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470