Tonnarin takaluukun saranat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Tonnarin takaluukun saranat

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Moi!
Minkähän kokoset reiät on saranoiden tapinreissä? Vois varata valmiiksi oikeankokoset hilut reikiin enneko poraa vanhan väljän tapin poikke. Nostattaa yllättävän paljon luukku vaikkei oo paljon väljää, uus sarana 103 €uroo huhhuh
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kysymykseen en osaa vastata mutta onko tuo 103€ yhden vai kahden saranan hinta ja mistä kysyit?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
volmari
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 11:28
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja volmari »

Haza kirjoitti:Kysymykseen en osaa vastata mutta onko tuo 103€ yhden vai kahden saranan hinta ja mistä kysyit?
Tuo hinta riippu hiukan varmaan mallista?
Itselläni on 9000i CC vm.1988. Ja yhden hinta oli tuota luokkaa, kun laakkoselta ja parista muusta puljusta kyselin. Sain hommattua romuttamolta "melkein" uuden veroiset saranat, maksoivat muistaakseni 80€ rahteineen. Eli ei nekään mitkään ilmaiset olleet, mutta kun tarve oli suuri ja hätä kova niin sieltä tilasin mistä ensimmäisenä vastaan tulivat.
No sitten kun irroitin saranat totesin, että kuskin puoleinen sarana oli aivan loppu ja että repsikan puolen sarana oli kuin uusi. Eli nyt mulla on yksi romuttamolta hommattu varaosa sarana repsikan puolelle hyllyssä...
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Mulla on työn alla juuri vanhojen saranoiden uudelleen tapittaminen. Porasin vanhat reiät ylikokoon ja uudet tapit teetin 0,05 mm pienemmiksi. Tulee tiukka sovite mutta uskoisin kestävän sen ajan mitä tarvii.
(Vaikka tuleekin rauta rautaa vasten)


Uskoisin pienemmän reiän olevan alkujaan 6 mm ja isomman 10 mm.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

volmari kirjoitti: Tuo hinta riippu hiukan varmaan mallista?
Varmasti juu, mutta cs:n ja cd:n saranat onkin kunnollisia rakenteeltaan joten en jaksa uskoa että niitä kenenkään tarvitsisi uusia vielä vuosiin ;)

Mulla kävi niin että kun yritettiin saada yläpäätä tiiviimmäksi säätämällä luukkua niin se jäi hieman vinoon ja pari viikkoa myöhemmin yksi tappi sanoi naps.. Pikakorjaus ensimmäisellä sopivankokoisella pultilla on kestänyt nyt toista kuukautta, mutta pitää kaiketi alkaa itsekin korjailemaan noita saranoita kun on kahdet löysät ja toinen auto ei niitä tarvitse kun on muutenkin osina..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Jatketaanpa tätä vielä hieman..

Cs:n saranoita en ole koskaan nähnyt, joten osaako joku sanoa onko mahdollista istuuttaa cc:hen ?

Oma korjaus ei kestänyt, johtuen ilmeisesti aavistuksen vinoon poratusta reiästä. Siitä oli seurauksena suhinan jatkuminen ja tapin katkeaminen.

Tarjotkaapa uuden veroisia saranoita. Yhdet olen jo ostanut mutta olivat huonommat kuin omani. Joten väljiä turha tarjota.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Haza kirjoitti:
volmari kirjoitti: Tuo hinta riippu hiukan varmaan mallista?
Varmasti juu, mutta cs:n ja cd:n saranat onkin kunnollisia rakenteeltaan joten en jaksa uskoa että niitä kenenkään tarvitsisi uusia vielä vuosiin ;)

Mulla kävi niin että kun yritettiin saada yläpäätä tiiviimmäksi säätämällä luukkua niin se jäi hieman vinoon ja pari viikkoa myöhemmin yksi tappi sanoi naps.. Pikakorjaus ensimmäisellä sopivankokoisella pultilla on kestänyt nyt toista kuukautta, mutta pitää kaiketi alkaa itsekin korjailemaan noita saranoita kun on kahdet löysät ja toinen auto ei niitä tarvitse kun on muutenkin osina..
Taitaa CC:ssä painaa takaluukku jonkin verran enemmän kuin CS:ssä ja CD:ssä. :?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

uudet

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

saranat, vähän käytetyt sain romikselta 10€ kipale. Nyt luukku istuu kuin tauti, eikä kohise
Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Freddie »

Eikös cc:ssäkin muutu saranat jossain välissä? Ittellä -89 ja saranat on vielä sivuilla mutta ainakin turboruuvin vekheessä (-91?) ne oli yläreunassa luukkua.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Freddie kirjoitti:Eikös cc:ssäkin muutu saranat jossain välissä? Ittellä -89 ja saranat on vielä sivuilla mutta ainakin turboruuvin vekheessä (-91?) ne oli yläreunassa luukkua.
juu, isän -90:ssä on jo erilaiset. Ei nekään mitään ikuisia tunnu olevan, mutta selvästi parempia kuin vanhemmat.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin