antakaa uudelle saabistille vinkkejä kiitos.......
antakaa uudelle saabistille vinkkejä kiitos.......
tulipa ostettua männä viikolla tollanen 9000 saabi..... pikkuvikainen ja halpa tientenkin... No niistä vioista:
1. Automaattiloota... eli kylmänä ei tykkää mennä pykälä silmään sitte kun menee niin toimii hyvin. Vaihtaa nätisti, ei nyi eikä pätki. Öljyt olen kertaalleen vaihtanu ja suunnitelmissa vaihtaa kohta uudestaan. Kick down 4->3 ei pelaa. Kolmoselta kakkoselle toimii kuitenkin kuin ajatus. Paikallisesta saabin huollosta kyselin mutta ukko vaan levitteli käsiään... ei tainnu muutenkaa olla tällä planeetalla.
2. Ilmastointi .... kylmäaine loppu (tietenkin), mutta ongelmana missä on se yksikkö joka säätää puhaltaako se lattialle tuulilasiin tai kojetaulun aukoista.. mielestäni se ei muutu millään lailla vaikka painelis miten niitä namikoita ja puhallustehokaan ei kyllä ole kaksinen.
Kokeilin hakea voorumeilta, vikoja ja hyviä selostuksia löysin kyllä, mutta en just noihin oireisiin.
Iso käsi jo etukäteen vastauksista
1. Automaattiloota... eli kylmänä ei tykkää mennä pykälä silmään sitte kun menee niin toimii hyvin. Vaihtaa nätisti, ei nyi eikä pätki. Öljyt olen kertaalleen vaihtanu ja suunnitelmissa vaihtaa kohta uudestaan. Kick down 4->3 ei pelaa. Kolmoselta kakkoselle toimii kuitenkin kuin ajatus. Paikallisesta saabin huollosta kyselin mutta ukko vaan levitteli käsiään... ei tainnu muutenkaa olla tällä planeetalla.
2. Ilmastointi .... kylmäaine loppu (tietenkin), mutta ongelmana missä on se yksikkö joka säätää puhaltaako se lattialle tuulilasiin tai kojetaulun aukoista.. mielestäni se ei muutu millään lailla vaikka painelis miten niitä namikoita ja puhallustehokaan ei kyllä ole kaksinen.
Kokeilin hakea voorumeilta, vikoja ja hyviä selostuksia löysin kyllä, mutta en just noihin oireisiin.
Iso käsi jo etukäteen vastauksista
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
D:n päälle kytkeytymisen viiveeseen vaikuttavat kai ne matolaatikon jouset...
Katsopa tuolta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14852
Katsopa tuolta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14852
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Ilmastoinnista:
Paina Auto ja VENT samanaikaisesti ja odottele, että 88 lakkaa vilkkumasta.
Jos tulee 0, kaikki hyvin ja voit painaa Auto-nappia, mutta jos tulee joku muu numero, niin VENT-nappia painelemalla saat vikakoodit esiin. (paina ja kirjaa ylös niin monta kertaa, kuin mitä ACC sanoi vikojen määräksi.)
Luultavasti sulta on tuo suunnanvalitsinservo jumissa tai sen kalibrointi on pielessä ja sen takia ACC ei osaa pyörittää ilmaboksin läppiä oikeaan asentoon.
Paina Auto ja VENT samanaikaisesti ja odottele, että 88 lakkaa vilkkumasta.
Jos tulee 0, kaikki hyvin ja voit painaa Auto-nappia, mutta jos tulee joku muu numero, niin VENT-nappia painelemalla saat vikakoodit esiin. (paina ja kirjaa ylös niin monta kertaa, kuin mitä ACC sanoi vikojen määräksi.)
Luultavasti sulta on tuo suunnanvalitsinservo jumissa tai sen kalibrointi on pielessä ja sen takia ACC ei osaa pyörittää ilmaboksin läppiä oikeaan asentoon.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vikakuvaus (ilman suunta ei tunnu muuttuvan) viittais kyllä distr-servoon. Pasteamasi linkki liittyy taas lämpöservon ongelmiin.rälläkkä kirjoitti:Itse veikkaisin lähinnä sitä tuon ACC:n viaksi, että ilmanjakoläpän päästä se muovinen säätövipu on poikki. Näkyy täällä alimmassa suurennoksessa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Saatana kun sitä on puusilmä välillä. Kankkusellakin voi olla osuutta siihen, että luetun ymmärtäminen on hieman heikkonaJope kirjoitti:Vikakuvaus (ilman suunta ei tunnu muuttuvan) viittais kyllä distr-servoon. Pasteamasi linkki liittyy taas lämpöservon ongelmiin.rälläkkä kirjoitti:Itse veikkaisin lähinnä sitä tuon ACC:n viaksi, että ilmanjakoläpän päästä se muovinen säätövipu on poikki. Näkyy täällä alimmassa suurennoksessa.

joo..... kiitos neuvoista.... vikakoodiksi antaa 6U eli jos nyt käsitin oikein niin sen vivun/moottorin tjsp mitä joku kerkesi jo ehdottamaan, mutta eikös se läppä tyrkkää lämmintä ilmaa kabiiniin kylmän ilman joukkoon? Lämmintä tulee kyllä ja hailakan viileää.Jope kirjoitti:Ilmastoinnista:
Paina Auto ja VENT samanaikaisesti ja odottele, että 88 lakkaa vilkkumasta.
Jos tulee 0, kaikki hyvin ja voit painaa Auto-nappia, mutta jos tulee joku muu numero, niin VENT-nappia painelemalla saat vikakoodit esiin. (paina ja kirjaa ylös niin monta kertaa, kuin mitä ACC sanoi vikojen määräksi.)
Luultavasti sulta on tuo suunnanvalitsinservo jumissa tai sen kalibrointi on pielessä ja sen takia ACC ei osaa pyörittää ilmaboksin läppiä oikeaan asentoon.
missäs mahtaa sijaita se suunnanvalintaservo? EPC:ssä ei näy kuin helv. hyvät räjäytyskuvat mutta ei sijaintia. Ei jaksais turhaan purkaa puolta kärryä......
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Hanskalokero irti ja katso juuri syntyneestä aukosta kojelaudan keskelle. Se on siinä heti ACC-paneelin takana se servoteline, ilmansäädin osoittaa moottoriin päin ja lämmönsäädin sivulle (siinä on alumiinivarsi, jossa kiinni rautalanka). Kannattaa haku-toimintoa käyttää, tästä on ihan just keskusteltu.
6U viittais just tuon ilmansäädinservon kalibroinnin siirtymiseen, aika helppo homma.
Nappaa servoteline irti autosta, kalibrointi ohjeen mukaan:
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/index.html?bID=73608
6U viittais just tuon ilmansäädinservon kalibroinnin siirtymiseen, aika helppo homma.
Nappaa servoteline irti autosta, kalibrointi ohjeen mukaan:
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/index.html?bID=73608
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
hohhoijjaa.... soitin paikalliseen saabi huoltoon (velj. Laakkonen), kyselin niitä matolaatikon jousia. Ukko sano, ettei heillä ole ollu niitä ikinä hyllyssä eikä myyty. Pari päivää kestää tulla Ruotsista, sano ukko ja painotti vielä että jos on. Onko nuo jouset muka niin harvinaisia?
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Kyllä niitä ainakin viime kesänä sai Pro-Carserviceltä ja ei mennyt montaa päivää...Hintaa oli PCS:llä muistaakseni n.30 euroa/2 kpl.manneri kirjoitti:hohhoijjaa.... soitin paikalliseen saabi huoltoon (velj. Laakkonen), kyselin niitä matolaatikon jousia. Ukko sano, ettei heillä ole ollu niitä ikinä hyllyssä eikä myyty. Pari päivää kestää tulla Ruotsista, sano ukko ja painotti vielä että jos on. Onko nuo jouset muka niin harvinaisia?
Joo-o ..... v****ks meni. Vaihdoin ne matolaatikon jouset: D-asennon vieteri oli kolmena osana ja varoiks vaihdoin pakin jousen kans. No annas olla ku laitoin käymää: vaihde D-asentoon ja hallelujaa pykälä heti silmään. No sitte kaasua ja liikkeelle. Ei video, luistaa niin perkkeleesti. No samaan hikeen toisen kerra matolaatikko käteen ja triplatupla tarkastus. Kaikki ok, kai? Mutta luisto senkun jatkuu. Perkeleesti kierroksia ja sitte sora lentää ku vaihde pitää. toimii ok kunnes pysähtyy ja sama luisto uusiks liikkeelle lähtiessä. Ja sitte ku pykälä menee silmään niin "jyrisee" koko oudosti.
Se siittä ja sen kestävyydestä vai? Uutta looraa haetaan.... ei kellään olis?
Se siittä ja sen kestävyydestä vai? Uutta looraa haetaan.... ei kellään olis?
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen