antakaa uudelle saabistille vinkkejä kiitos.......

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

antakaa uudelle saabistille vinkkejä kiitos.......

Viesti Kirjoittaja manneri »

tulipa ostettua männä viikolla tollanen 9000 saabi..... pikkuvikainen ja halpa tientenkin... No niistä vioista:

1. Automaattiloota... eli kylmänä ei tykkää mennä pykälä silmään sitte kun menee niin toimii hyvin. Vaihtaa nätisti, ei nyi eikä pätki. Öljyt olen kertaalleen vaihtanu ja suunnitelmissa vaihtaa kohta uudestaan. Kick down 4->3 ei pelaa. Kolmoselta kakkoselle toimii kuitenkin kuin ajatus. Paikallisesta saabin huollosta kyselin mutta ukko vaan levitteli käsiään... ei tainnu muutenkaa olla tällä planeetalla.

2. Ilmastointi .... kylmäaine loppu (tietenkin), mutta ongelmana missä on se yksikkö joka säätää puhaltaako se lattialle tuulilasiin tai kojetaulun aukoista.. mielestäni se ei muutu millään lailla vaikka painelis miten niitä namikoita ja puhallustehokaan ei kyllä ole kaksinen.

Kokeilin hakea voorumeilta, vikoja ja hyviä selostuksia löysin kyllä, mutta en just noihin oireisiin.

Iso käsi jo etukäteen vastauksista
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

tohon ykköseen:

kick down vaijerin säätö pielessä ja/tai vaihteenvalitsinvaijerin säätö pielessä

näin äkkiseltään tuli mieleen :?
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

D:n päälle kytkeytymisen viiveeseen vaikuttavat kai ne matolaatikon jouset...

Katsopa tuolta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14852
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ilmastoinnista:

Paina Auto ja VENT samanaikaisesti ja odottele, että 88 lakkaa vilkkumasta.

Jos tulee 0, kaikki hyvin ja voit painaa Auto-nappia, mutta jos tulee joku muu numero, niin VENT-nappia painelemalla saat vikakoodit esiin. (paina ja kirjaa ylös niin monta kertaa, kuin mitä ACC sanoi vikojen määräksi.)

Luultavasti sulta on tuo suunnanvalitsinservo jumissa tai sen kalibrointi on pielessä ja sen takia ACC ei osaa pyörittää ilmaboksin läppiä oikeaan asentoon.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Ei mitn...
Viimeksi muokannut rälläkkä, Su Elo 28, 2005 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

rälläkkä kirjoitti:Itse veikkaisin lähinnä sitä tuon ACC:n viaksi, että ilmanjakoläpän päästä se muovinen säätövipu on poikki. Näkyy täällä alimmassa suurennoksessa.
Vikakuvaus (ilman suunta ei tunnu muuttuvan) viittais kyllä distr-servoon. Pasteamasi linkki liittyy taas lämpöservon ongelmiin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Jope kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:Itse veikkaisin lähinnä sitä tuon ACC:n viaksi, että ilmanjakoläpän päästä se muovinen säätövipu on poikki. Näkyy täällä alimmassa suurennoksessa.
Vikakuvaus (ilman suunta ei tunnu muuttuvan) viittais kyllä distr-servoon. Pasteamasi linkki liittyy taas lämpöservon ongelmiin.
Saatana kun sitä on puusilmä välillä. Kankkusellakin voi olla osuutta siihen, että luetun ymmärtäminen on hieman heikkona :)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

:-D

Tuohon on tullut itsekin usein syyllistyttyä.. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Jope kirjoitti:Ilmastoinnista:

Paina Auto ja VENT samanaikaisesti ja odottele, että 88 lakkaa vilkkumasta.

Jos tulee 0, kaikki hyvin ja voit painaa Auto-nappia, mutta jos tulee joku muu numero, niin VENT-nappia painelemalla saat vikakoodit esiin. (paina ja kirjaa ylös niin monta kertaa, kuin mitä ACC sanoi vikojen määräksi.)

Luultavasti sulta on tuo suunnanvalitsinservo jumissa tai sen kalibrointi on pielessä ja sen takia ACC ei osaa pyörittää ilmaboksin läppiä oikeaan asentoon.
joo..... kiitos neuvoista.... vikakoodiksi antaa 6U eli jos nyt käsitin oikein niin sen vivun/moottorin tjsp mitä joku kerkesi jo ehdottamaan, mutta eikös se läppä tyrkkää lämmintä ilmaa kabiiniin kylmän ilman joukkoon? Lämmintä tulee kyllä ja hailakan viileää.

missäs mahtaa sijaita se suunnanvalintaservo? EPC:ssä ei näy kuin helv. hyvät räjäytyskuvat mutta ei sijaintia. Ei jaksais turhaan purkaa puolta kärryä......
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hanskalokero irti ja katso juuri syntyneestä aukosta kojelaudan keskelle. Se on siinä heti ACC-paneelin takana se servoteline, ilmansäädin osoittaa moottoriin päin ja lämmönsäädin sivulle (siinä on alumiinivarsi, jossa kiinni rautalanka). Kannattaa haku-toimintoa käyttää, tästä on ihan just keskusteltu.

6U viittais just tuon ilmansäädinservon kalibroinnin siirtymiseen, aika helppo homma.

Nappaa servoteline irti autosta, kalibrointi ohjeen mukaan:
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/index.html?bID=73608
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

hohhoijjaa.... soitin paikalliseen saabi huoltoon (velj. Laakkonen), kyselin niitä matolaatikon jousia. Ukko sano, ettei heillä ole ollu niitä ikinä hyllyssä eikä myyty. Pari päivää kestää tulla Ruotsista, sano ukko ja painotti vielä että jos on. Onko nuo jouset muka niin harvinaisia?
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

manneri kirjoitti:hohhoijjaa.... soitin paikalliseen saabi huoltoon (velj. Laakkonen), kyselin niitä matolaatikon jousia. Ukko sano, ettei heillä ole ollu niitä ikinä hyllyssä eikä myyty. Pari päivää kestää tulla Ruotsista, sano ukko ja painotti vielä että jos on. Onko nuo jouset muka niin harvinaisia?
Kyllä niitä ainakin viime kesänä sai Pro-Carserviceltä ja ei mennyt montaa päivää...Hintaa oli PCS:llä muistaakseni n.30 euroa/2 kpl.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Joo-o ..... v****ks meni. Vaihdoin ne matolaatikon jouset: D-asennon vieteri oli kolmena osana ja varoiks vaihdoin pakin jousen kans. No annas olla ku laitoin käymää: vaihde D-asentoon ja hallelujaa pykälä heti silmään. No sitte kaasua ja liikkeelle. Ei video, luistaa niin perkkeleesti. No samaan hikeen toisen kerra matolaatikko käteen ja triplatupla tarkastus. Kaikki ok, kai? Mutta luisto senkun jatkuu. Perkeleesti kierroksia ja sitte sora lentää ku vaihde pitää. toimii ok kunnes pysähtyy ja sama luisto uusiks liikkeelle lähtiessä. Ja sitte ku pykälä menee silmään niin "jyrisee" koko oudosti.

Se siittä ja sen kestävyydestä vai? Uutta looraa haetaan.... ei kellään olis?
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Öljyt olet tarkastanut...?
Jarruvanne se ei voi olla kun on pelissä vasta kolmosella.
Todennäköisesti kitkalevyt ovat antaneet periksi.

sait yv:tä toisesta laatikosta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin