mistä paine paisuntasäiliöön

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

mistä paine paisuntasäiliöön

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Eli mun 2.0t -89 on nyt tehnyt painetta säiliöön jonkin aikaa. Heittää vettä pihalle säiliön kautta niin paljon että saa lisäillä litran parille kymmenelle kilometrille, jos haluaa ajella. Mistä moinen voi johtua? Auto seisoo nyt tuon takia...

Itse luulen että kannentiivisteestä. Ei sekoita nesteitä ja öljyjä ja ei vuoda ulos. Vesipumppu ei näitä vuotavan juuresta, mutta onko edes mahdollista johtua vesipumpusta?

Autooni lisäilty ahtopaineita, että tuo kannentiivisteen palaminen voi olla todennäköistä siitä syystä. Yläpään tiivistesarja motonetillä jotain 55€ ja venttiilivarren kumit a1,5€ * 16 = ~25€
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kannentiiviste vuotaa puristuspaineet vesitilaan, joten painetta tulee... Siitä kun vielä vähän pahenee, niin alkaa öljytkin sotkeentua.
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

jep,kannentiiviste paskana.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Tai...

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Pahimmassa tapauksessa kansi halki...kantsii tarkistaa kun ottaa kerran pois.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Mulla alko kesällä hukkaamaan nestettä (2.0T -89). Hyvin se kyllä silti veti vaikka piti olla kokoaja juottamassa. Samassa rytäkässä pamahti myös yksi vesiletku et aluks sitte luuli että vika oli ollut siinä. loppujen lopuksi koneessa oli sen verta nestettä et ei meinannu käynnistyä. Sit ajoin turbo punasena 200km pajalle. Oli kuulemma kivat urat kannessa ja tiiviste ihan riekaleina. Sit jäi vielä ajotus pieleen ja ilmamassamittari meni särki. Oli siinä ihmettelemistä pitkäks aikaa! Nyt toimii kun unelma.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Kannentiiviste...

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Jep, eli keskiviikkona tuli tuo yläpään tiivistesarja postikuluineen jotain 65€ Motonetiltä. (kannentiiviste, imu- ja pakosarjan tiivisteet venttiilivarren kumit ja venttiilikoopan tiiviste). Olis ollu paikallisessa varaosaliikkeessä hintaa noin 150€...tiivisteet made in SWEDEN. No ensi viikolla kansi auki ja koneistamolle. Puristuspainemittauksen teetän jos tiivisteessä ei näy selviä halkeamia. Raportoin lisää kun kansi on kakkosauton takakontissa 8)
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43
Paikkakunta: Kaukana merellä

Tiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Kenen valmistamia noi motonetin tiivisteet on?
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

En muista valmistajaa. Kuitenkin ruotsissa tehty, eli ilmoittelen merkistä kun nyt muistan.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Tiivistesarjan merkki...

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Muistin katsoa vihdoin sen tiivistesarjan merkin, eli SCAN-TECH luki paketissa. Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta.ko. merkistä?
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

auto paketissa

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Aika jännä juttu jos se on tukkuri kun kaikissa tiivisteissä ja niiden paketeissa lukee tuo scan-tech. No pääasia on että auto on nyt liikkeellä ja toiminut jo 1000km verran hyvin.

Jostain kuin saisi vielä kunnossa olevat etu iskarit rahalla niin ei paljoa muuta tarvitsisi...
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Onkos vesitilassa oleva paine normaalia jos vettä ei katoa / lennä pihalle?
Suhahtaa kyllä kun avaa ja joskus paine säilyy siellä pidempäänkin..? :oops:
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Onkos vesitilassa oleva paine normaalia jos vettä ei katoa / lennä pihalle?
Suhahtaa kyllä kun avaa ja joskus paine säilyy siellä pidempäänkin..? :oops:
On normaalia! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Paisuntasäiliössä PITÄÄ olla kuumalla koneella painetta 0,7-0,9bar, jos ei näin ole kone keittää varmasti kesäkelillä (vm. 96 flekti starttaa 102C ja kakkonen 111C) kiuhumispiste tossa paineessa on noin 116C. :?
JA KORKKIA EI SAA AVATA KUUMASTA KONEESTA aiheuttaa välittömän kiehumisen jossaipäin konetta, josta seuraa ulos pursuaminen sekä paikallista kuumenemista.
Alkuperäinen tiiviste on Elring merkkinen, jota myös M*netistä välillä löytyy (toki ilman Saab numeroa, vaan sama kampe).
On siellä välillä kuulma jotain muutakin kaupan. :(
Vaan tuo Elring näyttäis kestävän ton 1,5bar ainakin yhden kesän kokemuksilla. :)

(Sori huutaminen, vaan asia on tärkeä) :!:
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Jäähdytysjärjestelmässä on painetta myös lämpötilan ollessa alle 100ºC.
Ts. koskaan ei ole jäähdytysnesteet pursunneet pihalle, vaikka olenkin korkin avannut jäähdytysjärjestelmästä jossa on painetta.
Jokainen kuitenkin polttaa käsivartensa omalla vastuullaan vaikka nuotiossa, enkä suosittele kenellekkään mitään.

Keittämisongelmiin voi auttaa täyttämällä vesitilan raa'alla glykolilla,
jonka kiehumispiste on lähempänä kahtasataa astetta. :D

Joo, oli aika OT:tä koko viesti...
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Vastaa Viestiin