Viistokeulasta -> matalavaloiseksi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viistokeulasta -> matalavaloiseksi

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Eli mitä tuollaiseen nyt kokonaisuudessaan vaadittaisiin?

Eli jos halutaan muuttaa CD-malli matalavaloiseksi?

Vaihtoon menee ilmeisesti ainakin;

-Konepelti
-Lokarit
-Valot
-Vilkut
-Maski
-Puskuri

Lukkopelti on varmaankin sama,eli olen ymmärtänyt että pelkkien
pintapeltien vaihdolla selviäisi...

Onko kukaan toteuttanut tuollaista operaatiota??
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Turussa on liikenteessä yksi muunnettu CD-malli.

Ehkä joutuu myös syylärin vaihtamaan. Paras lienee verrata EPC:stä vm 92 CD ja CS malien osia keskenään.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Minunkin mielestä juuri vain nuo mainitsemasi osat tarvii vaihtaa.

Laita kuvia tänne kun valmista :D
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tossa muuten saattaa tulla jotain haasteita, jos muodonmuutoksen kohteena oleva CD on valmistettu ennen CS:n markkinoilletuloa.

Voi olla, että peltiosat eivät menekään ihan niks-naks paikalleen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Jope kirjoitti:Tossa muuten saattaa tulla jotain haasteita, jos muodonmuutoksen kohteena oleva CD on valmistettu ennen CS:n markkinoilletuloa.

Voi olla, että peltiosat eivät menekään ihan niks-naks paikalleen.
Eiköhän tee-se-itse mies kuitenkin onnistu :D
curry
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Stene kirjoitti:
Jope kirjoitti:Voi olla, että peltiosat eivät menekään ihan niks-naks paikalleen.
Eiköhän tee-se-itse mies kuitenkin onnistu :D
Sitä en epäile, mutta saattaa DIY-mieskin raapaista korvantaustaa pari kertaa, kun kesken helpon "heitä paikalleen"-proseduurin käykin niin, että ruuvinreiät eivät sovi ja jossain törröttää metallikaistale, joka estää osan sopimisen paikalleen. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jos osat eivät sovi ihan yksi yhteen, voit käyttää mielikuvitusta ja olla luova, kuka on sanonut että lopputuloksen tarvitsee olla 100% samanlainen kuin tehtaalta lähtenyt matalakeula. Yksi kymmenen senttiä pituutta pois tai lisää ei näy kuin asiantuntijan silmiin :lol: :lol:

Eivaan onnea projektiin!

ps. haluatko tehdä tuon päivityksen ihan vaan modernisoinnin vuoksi, mielestäni viistonokka on myös erittäin asiallisen näköinen, ja valot ovat paremmat kuin matalakeulaisessa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Varmaan moni pitää matalaa keulaa fiksumpana. Minä itse asiassa pidän tästä korkeammasta maskista. Se on hiukan samanhenkinen kuin Chrysler 300 C.

Toinen pitää äidistä, toinen tyttärestä.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Peter Finn kirjoitti:Varmaan moni pitää matalaa keulaa fiksumpana. Minä itse asiassa pidän tästä korkeammasta maskista. Se on hiukan samanhenkinen kuin Chrysler 300 C.

Toinen pitää äidistä, toinen tyttärestä.
Vertaus syslerin 300C:n antaa hieman kyseenalaisen kuvan tonnarin ulkonäöstä :lol:
Onneksi en ole vielä huomannut verrata noita keskenään. Tonnari on mielestäni vielä kaunis, sysleri ei :D
Mutta, "toinen tykkää..."
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

cd/cs

Viesti Kirjoittaja iita »

lukkopesä-peltihän on ainakin ulkoisesti erilainen.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Re: cd/cs

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

iita kirjoitti:lukkopesä-peltihän on ainakin ulkoisesti erilainen.
-Voi perse,tuo hankaloittaa jo juttua aikalailla.

Ja ihan modernisoinnin takia ajattelin tehdä tuon jos edes tulee tehtyä,
pakko on jotain kehittää talveksi,joko autonvaihto tai muutoksia. 8)
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

vastaavan projektin isoveli teki omaansa tonnariin tuli kyl nätti ku kaikki osat passaa justiinsa... Ei oo mikää iso juttu, niin ja auto oli -92 cd..
Vastaa Viestiin