tietoja saab 9000 2.3-92sen täyspaineturbon trionicista?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

tietoja saab 9000 2.3-92sen täyspaineturbon trionicista?

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Onkos kokemuksia kyseisen mallin virittämisestä ja millainen ohjausjärjestelmä on?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vuosimallissa -92 ei ollut vielä Trionicia, tuli vasta -93 mallin 2.3litrasiin turboihin. -92 oli DI/APC (eli DI ja APC samassa boksissa) sytkää ja ahtoja ohjaamassa, sekä erillinen Bosch LH-Jetronic 2.4.2 ruiskuboksi. Jos taas auto on otettu käyttöön loppuvuodesta -92, mutta on kuitenkin vuosimallia -93, niin sitten siinä saattaapi olla Trionic...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Jaahas mistä tuon nyt ottaa selville et onko vai ei elikäs onkos uusi koristakin ysitonnaria tehty viel ilman trionicia?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tasapaino akseli kirjoitti:Jaahas mistä tuon nyt ottaa selville et onko vai ei elikäs onkos uusi koristakin ysitonnaria tehty viel ilman trionicia?
On tehty, esim. itselläni juuri sellainen (vm -92 CS). Täyden varmuuden saa helposti, kun avaa "akvaariokotelon" kannen. Jos sieltä kuskin puolen päädystä löytyy LH-Jetronicin boksi siitä DI/APC-boksin vierestä, ei takuulla ole Trionikki :)

Toinenkin pikainen tunnistusvinkki:
Trionic vehkeissä ei ole ilmamassamittaria ilmanputsarikotelon jälkeen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

kiitos tiedoista.. vattu ku ei ole autoa nähnyt. Yritän hahmottaa kokonais kuvaa autosta ennen kuin teen ostopäätöstä ja yleensäkään lähden katsoo. Luulen et auto on trioniciton.. lieneekö pahasta sitä on vaikea mennä sanomaan.. Kumpaan lienee viripalikat halvempia? Siis trioniciin vai ilman trionicia olevaan?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tasapaino akseli kirjoitti:kiitos tiedoista.. vattu ku ei ole autoa nähnyt. Yritän hahmottaa kokonais kuvaa autosta ennen kuin teen ostopäätöstä ja yleensäkään lähden katsoo. Luulen et auto on trioniciton.. lieneekö pahasta sitä on vaikea mennä sanomaan.. Kumpaan lienee viripalikat halvempia? Siis trioniciin vai ilman trionicia olevaan?
:lol: Just oikeat autonvalintakriteerit: kumpaan lienee viripalikat halvempia? :lol:

Selaile "www.speedparts.se", niin saat käsityksen hinnoista. MapTun on melko suosittu Trionic-virittäjä, mutta vähän kalliimpi (ja isojen poikien mukaan parempi) kuin Speedparts.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Ehdottomasti tärkein asia! Voi paeta paikalta tarvittaessa ripeän arvokkaasti jos tuntuu et alkaa esim baijerilaisen logot häiritsee pahasti silmissä.. Ja kerätä pisteet kotiin.. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Jaahas alle puoleen hintaan olis tarjolla samat tehot ihan pieneen tehon lisään..'+verot. Mikäs lienee luotettavuudessa ero ohjausjärjestelmissä?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tasapaino akseli kirjoitti:Ehdottomasti tärkein asia! Voi paeta paikalta tarvittaessa ripeän arvokkaasti jos tuntuu et alkaa esim baijerilaisen logot häiritsee pahasti silmissä.. Ja kerätä pisteet kotiin.. :lol:
Joo, mutta varo ettei tule Taunusja kyykytä 8O

Väittäisin, että boksien luotettavuudessa ei ole merkillepantavaa eroa. Tokihan Trionic on hienostuneempi ja uudenaikaisempi (pienemmät päästöt yms), oma MIELIPITEENI on, että (vakiona) trionic-vehkeissä voiman jakelu on hivenen pehmeämpi, tuossa DI/APC+LH-Jetronic vehkeessä voima tulee kunnon rykäyksenä tuossa 2000-2500rpm tietämillä, eli ns. vanhan ajan turbopotku 8) Ohessa video (vakio) 2.3T:stä DI/APC:llä ja LH-jetillä, täyskaasukiihdytys kakkosella, alusta asfaltti, pinta ei märkä, mutta ei myöskään kuiva. Eli pito loppuu (klikkaa linkkiä oikealla hiirulaisen nipukalla ja save target as tjsp, video n. 3,4Mb).
http://kotisivu.mtv3.fi/Tonnarin_bittiv ... ikasta.MPG
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

tehon tarvetta lähinnä turvallisiin ohituksiin.. :wink:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

onkos Näihin 2.3siin laitettu mikä ahdin vanhempiin/uudempiin eli onkos vaihtoehtoja..?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kaikissa "tavallisissa" 2.3 Turboissa (CS, CSE, CC, CD, CDE, Griffin), myös matalapaineversiot, on Garrett T25M ahdin. Vain Aerossa on hiukan enemmän tehoja puskeva Mitsubishi TD04.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin