Hiukan on automaattilaatikko syönyt miestä!
Heinäkuussa jätti Riihimäelle, reipasta ajoa motarilla ja tarvikeliikkeen pihaan ongelmitta, mistä ei sitten vetoja enää löytynytkään- pakki toimi. Lavalla auto Myllylammelle pajalle, missä purimme laatikon.
Oli "hiukan" palanut ja kaselin pää oli hiukan hiertänyt runkoakin.
CARMATIC:sta uudet levyt, tiivisteet ja helat ja aikas monta iltaa työtä ja laatikko kasaan ja paikalleen. Muuten hyvä, mutta 4. ei toiminut- veijerin säätövikako?
No ajelin hetken 3. vaihteisella, kunnes alkoin taas veto loppumaan ja sama tuttu palaneen käry? Taas auto pajalle ja laatikko ulos ja CARMATICILLE supportille.
KASAUSVIRHE! Yksi o-rengas oli luiskahtanut poissa urastaan kasaus vaiheessa. Tämä olikin tiedossa ollut ongelmakohta, mihin oli kikkakin tiedossa- ei vaan vielä meillä. Tiiviste pitää laittaa edellisenä päivänä vetäytymään uraansa ja teippi päälle tai sitten sen voi jäähdyttää (pakastaa) ja asentaa kylmänä paikalleen. Pari pakkaa menivät uusiksi ja taas työtä.... ja hiukan lisää rahaa!
Viime perjantaina saimme auton valmiiksi ja toimi upeasti! Yötä myöten ajelin mökille ja kaikki vaihteet vaihtoivat todella nätisti!
Lauantaina ajelin mökiltä (Somerolta) takaisin tallille Myllylammelle asentamaan takapäähän iskarit ja jouset (-40mm), etupäässä on jo:-)
Auto kulki 60km loistavasti, mutta loppu kilometri hiekkatietä ja etenkin viimeinen töyssy tallille oli liikaa...veto loppui taas...arvaa vit****ko!!!
NYT arviona on, että ongelma ei olekaan laatikossa, vaan ainoastaa ongelman oire?
Mahdollinen vikapaikka voisi olla jäähdyttäjässä? Eli kovemmilla paineilla menisi tukkoon, eikä öljy kiertäisi riittävästi, jolloin paine laatikossa ei riitä?
Nyt auto seisoo taas pajalla- onneksi hajosi 20m tallista )
Kenelläkään vastaavia kokemuksia??
t.Sewe
Automaatti/ jäähdytin dilemma???
Automaatti/ jäähdytin dilemma???
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
Re: Automaatti/ jäähdytin dilemma???
Oliko Öljypumpun rattaat kunnossa? vähän epäilyttää että ois vaan jäähdytysjärjestelmä tukossa.sewe-HKI kirjoitti:
Mahdollinen vikapaikka voisi olla jäähdyttäjässä? Eli kovemmilla paineilla menisi tukkoon, eikä öljy kiertäisi riittävästi, jolloin paine laatikossa ei riitä?
Nyt auto seisoo taas pajalla- onneksi hajosi 20m tallista )
Kenelläkään vastaavia kokemuksia??
t.Sewe
Oma loota on kinnitystä vaille laitettu procarservicellä uusiksi. Laatikko oli sisältä ruostunut ja ruoste tukki suodattimen... Ihme juttu.
Veto pois pari kertaa ennen kuin sain sen pajalle, suodatin tukossa molemmilla kerroilla. Toivottavasti tulee kuntoon. Osaavan kaverin hoivissa ollut kyllä joten luottamus on suuri.
Veto pois pari kertaa ennen kuin sain sen pajalle, suodatin tukossa molemmilla kerroilla. Toivottavasti tulee kuntoon. Osaavan kaverin hoivissa ollut kyllä joten luottamus on suuri.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Moi sewe,
sun vanhasta saabista häviää veto kun kun lähettää täyskaasulla!!
Onkos sulla jokin huono vaikutus noihin laatikoihin
vitsi vitsi,mutta pistin privaa tri-lolle kun sillä oli samaa ongelmaa tässä topicissa: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27363
toivottavasti saat laatikon kuntoon omaan vaihdoin o-renkaat ja ne jouset ja pelas vähän aikaa ihan hyvin.......
sun vanhasta saabista häviää veto kun kun lähettää täyskaasulla!!
Onkos sulla jokin huono vaikutus noihin laatikoihin

vitsi vitsi,mutta pistin privaa tri-lolle kun sillä oli samaa ongelmaa tässä topicissa: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27363
toivottavasti saat laatikon kuntoon omaan vaihdoin o-renkaat ja ne jouset ja pelas vähän aikaa ihan hyvin.......
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525