Ahdot tippuu TÄYSkaasulla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
MP
"Aero"

Ahdot tippuu TÄYSkaasulla

Viesti Kirjoittaja MP »

Tällaista olen huomannut että kaasu pohjassa mentäessä ahdot laskee hitaasti mutta varmasti tuosta punaisen rajalta alemmas, jäädäkseen sitten puolen sentin päähän siitä punaisen rajasta..? Vaihteenvaihdossa heilahtaa takaisin sinne punaisella mutta sitten taas laskee. Vastaushan on liene helppo että luultavasti nakuttaa vai? Käytän kyllä 95 bensaa, joten 98 voisi koittaa. (itseasiassa tuossa bensatankin luukussa lukee että 95 on suositus 8O )

:arrow: Mutta itse asiaan miksi aloitin kysymyksenkin, olinkohan jostain täältä lukevinani että viallinen bensapumppu voisi aiheuttaa tuollaista, kone ei saisi tarpeeksi bensaa ja alkaisi nakuttamaan tms. sellaista? :? Painotan vielä että osakaasulla ahdot pysyvät kyllä kiltisti siellä punaisen rajalla, mutta lämä pohjaan laitettaessa alkaa "laskusuhdanne" . Niin, kone on 2L turbo -89 kat

:roll:
Mikkoz
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Ahtojen pitääkin laskea kun lähestytään kuutta tonnia. Eli käytös täysin normaalia.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Re: Ahdot tippuu TÄYSkaasulla

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

MP kirjoitti:Tällaista olen huomannut että kaasu pohjassa mentäessä ahdot laskee hitaasti mutta varmasti tuosta punaisen rajalta alemmas, jäädäkseen sitten puolen sentin päähän siitä punaisen rajasta..? Vaihteenvaihdossa heilahtaa takaisin sinne punaisella mutta sitten taas laskee. Vastaushan on liene helppo että luultavasti nakuttaa vai? Käytän kyllä 95 bensaa, joten 98 voisi koittaa. (itseasiassa tuossa bensatankin luukussa lukee että 95 on suositus 8O )
Kyllähän se niin on että 95:llä ahdot laskee reippaasti aiemmin, itsekin ajattelin että säästän hitusen kun tankkaa 95:ttä, mutta ahtojen puutteessa siirryin takaisin 98:aan, eikä muuta enää tonnarin saati satkun tankkiin laiteta kuin hätätingassa. :)
Tuo minun tonnari ahtaa kiltisti viiteen tonniin punaisen puolella, sen yli en ole tarkkaillut, vetoja kyllä piisaa senkin jälkeen.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
MP
"Aero"

Viesti Kirjoittaja MP »

Mikkoz kirjoitti:Ahtojen pitääkin laskea kun lähestytään kuutta tonnia. Eli käytös täysin normaalia.
Ihanko oikeasti?? 8O Tämä tieto tuli kyllä aivan puun takaa 8O :oops:

Tuntuu vaan että ne alkaisi laskemaan melkein heti kun laitan lämän pohjaan, vaikka kierroksia on jotain 3000.. no en muista pitääpä tarkistaa. Anyway, eilen laitoin 98 tankkiin joten katsotaanpa mitä käy :wink: Mielenkiintoista että tuossa tankin luukussa on todellakin suositus 95 oktaania :?
MP
"Aero"

Re: Ahdot tippuu TÄYSkaasulla

Viesti Kirjoittaja MP »

Tuo minun tonnari ahtaa kiltisti viiteen tonniin punaisen puolella, sen yli en ole tarkkaillut, vetoja kyllä piisaa senkin jälkeen.

-Sami
Minullapa ei.. :? Perskeles..
tamtami
"Aero"

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Vaikuttais ettei se saa bensaa tarpeeksi, suodatin likainen tai pumppu sökö. 98 ehdottomasti, eikä mitään muuta. Eikö siinä tankin luukussa luekin että minimi oktaani 95. Auto kuin auto kulkee paremmin paremmalla bensalla. 8O :lol:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
MP
"Aero"

Viesti Kirjoittaja MP »

tamtami kirjoitti:Vaikuttais ettei se saa bensaa tarpeeksi, suodatin likainen tai pumppu sökö. 98 ehdottomasti, eikä mitään muuta. Eikö siinä tankin luukussa luekin että minimi oktaani 95. Auto kuin auto kulkee paremmin paremmalla bensalla. 8O :lol:
Siinä lukee MIN 92 Recommended 95.. jännä juttu.. (saksan tuontia) no nyt on tankissa ysikasit ja vois tuon suotimen tarkistaa/vaihtaa uuteen. missähän se sijaitsee?
tamtami
"Aero"

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Tuossa minun -91 tonnarissa se on siellä oikean takarenkaan takana, tankin alla oleva mötikkä.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
MP
"Aero"

Viesti Kirjoittaja MP »

tamtami kirjoitti:Tuossa minun -91 tonnarissa se on siellä oikean takarenkaan takana, tankin alla oleva mötikkä.
¨

Kiitos vinkistä, minä olisin nimittäin alkanut etsiä konehuoneesta! :lol: :lol:

(-88 Nissan Sunnyssä oli ;) Sellainen läpinäkyvä filmirullakotelon kokoinen muoviputeli missä oli suodin)
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

MP kirjoitti: (-88 Nissan Sunnyssä oli ;) Sellainen läpinäkyvä filmirullakotelon kokoinen muoviputeli missä oli suodin)
No saabissa se on sellainen paksunoloisen kaljatölkin kokoinen ja kiiltävä ja kyljessä tietenkin lukee bosch (toivottavasti) :?
MP
"Aero"

Viesti Kirjoittaja MP »

Eipä auttanut 98 tankkaaminen tuohon ongelmaan :? ahdot saa takaisin punasen rajalla kun hellittää kaasusta ja länttää takasin pohjaan mutta sitten ne laskevat taas, ajelin tuossa vähän pitemmän matkaa kaasu pohjassa.. välillä oli heilumista havaittavaissa mittarissa ja siinä puolen sentin päässä maksimista se pysyi....bensansaantiongelma?

Kuinkas kovaa sen bensapumpun pitäisi surista? aika selvästi surisee kun työntää pään tuonne takakonttiin.
Vastaa Viestiin