9000cse 2,0 (96kw)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Saba 99 Turbo
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 09:22
Paikkakunta: Raisio

9000cse 2,0 (96kw)

Viesti Kirjoittaja Saba 99 Turbo »

Eli kyselen että onko kyseisestä moottorista montaa eri mallia? esim. pien paineturboa jossa on saman verran tehoa mutta vääntöä paljon enemmän?
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Ei ole.
2.0 matalapaineturbossa on 110kW ja täyspaineturbossa 136kW.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Kyseessä oli aikainen, vuonna 92 käyttöön otettu -93-mallin CSE. Auto oli aikanaan isäni. Siinä todella oli 96Kw pienpaineturbo, jota ei kai montaa yksilöä valmistettu. Käsittääkseni ero 110kw moottoriin oli se että 96kw ei ollut cooleria. Kyseinen moottori on kyllä ollut olemassa, en tiedä miten kauan Suomen ohjelmassa, mutta Ruotsissa noita on. Käyttöohjeessa ainakin oli (ruotsalaisessa) pp-turbo 96 kw. Vääntöä oli saman verran kuin 110kw:ssa.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Oletan siis, että rekisteriotteen teholukemakin piti paikkansa?!? Voi tietysti olla, että se oli väärin, mutta fööni autossa oli ja cooleria ei.
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Mitäs eroa on tonnarin ja OG900:n 2,0 koneella. OG:n koneessa on 128 hv ja tyyppi on myös B202 :?:
9-5 2,3t -03
#2514
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Tämä sitten on yksi mysteeri. Sen tiedän varmasti, että autossa on fööni. Onko konttorin pojat (vai kuka sen tekeekään) lyönyt väärät tehot otteeseen?

Olen kyllä törmännyt Ruotsissa vastaavaan, mutta suomessa en.
Juza-
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 18:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Juza- »

siis onko tota 9000 turboa 96kw mallina ja B202 lohkolla? :roll:
siinä ei sitten varmaa oo edes ic:tä?
ja onko tota sitte cc ja cs mallina vaiko..?
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Samaa tehojuttua miettii uusi CSE(A):n omistaja. Mylly on LPT (tarkastin, että turbo löytyy konehuoneesta :D )ja rekisteriotteessa lukee notta 96KW. Löytyipä ihan hieno yksilö (olen nyt 2. omistaja), mutta on sitä etsittykin. Autolla pääsee varsin ripeästi ohi tarvittaessa eli ei tuo nyt aivan nuhapumppu ole?

EDIT: Auto on ostettu aikoinaan Suomesta
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

ÖÖ, onko alustanro sama kuin valmistenro rekisteriotteessa? Pihalla kun olen kuin lintulauta näissä asioissa.

9-5T kirjoitti:
Jarmo900 kirjoitti:Samaa tehojuttua miettii uusi CSE(A):n omistaja. Mylly on LPT (tarkastin, että turbo löytyy konehuoneesta :D )ja rekisteriotteessa lukee notta 96KW. Löytyipä ihan hieno yksilö (olen nyt 2. omistaja), mutta on sitä etsittykin. Autolla pääsee varsin ripeästi ohi tarvittaessa eli ei tuo nyt aivan nuhapumppu ole?

EDIT: Auto on ostettu aikoinaan Suomesta
Kerrotko alustanumeron vaikka ilman viittä viimeistä numeroa niin kerromme onko rekisteriotteessa virhe tai onko turbo lisätty jälkeenpäin.
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Tuosta löytyy perus-spekstit 9000-koneisiin....

http://home.swipnet.se/danny/9000engines.htm

Tehot viittaa kyllä kovasti 9000 2.0i 130bhp - härveliin.
Speciaaliversiot siteen erikseen.

Parit tasalähtö-vedot motarilla varmaan kertoo lopullisen totuuden...

-j-
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Koeajoin aikaisemmin toista lpt-mallia (manuaali) ja ainakin se oli laiskempi kuin nykyinen CSE:ni, joka siis etenee junamaisesti automaatilla.

Jartsu kirjoitti:Tuosta löytyy perus-spekstit 9000-koneisiin....

http://home.swipnet.se/danny/9000engines.htm

Tehot viittaa kyllä kovasti 9000 2.0i 130bhp - härveliin.
Speciaaliversiot siteen erikseen.

Parit tasalähtö-vedot motarilla varmaan kertoo lopullisen totuuden...

-j-
Vastaa Viestiin