Eli mulla on tässä viimeisen kuukauden aikana ollut pieniä ongelmia ton tonnarin kanssa. Ensin hyytyi tuo flekti tuolla helsinkin ruuhkissa perjantaina neljänruuhkassa. Seuraava vika oli, et keskuslukko ei toiminut kunnolla, aukes aina mikä lukko sattuu.. Sit sytty palaan toi ABS:sän merkkivalo. Ja viimeisenä rupes temppuileen noi ajovalot, välillä palaa ja välillä ei.
No vikoja oon koittanu metsästää, mut mitään viallista en oo autosta löytänyt. Nyt sitten vihdoin meni hermot tohon valojen välkkymiseen, niin aattelin vaihtaa uudet polttimot. No vaihdoin uudet polttimot, niin ei enää valot välkkyny. Keskuslukko toimi taas kunnolla. ABS:än merkkivalo ei enää palanut. Ja eilen kun kävin katsastuksessa, niin siinä kun auto oli tyhjäkäynnillä, niin huomasin et flektikin pyörii..
Eli kysymys kuuluu. Voiko huonot ajovalonpolttimot olla syynä noihin kaikkii vikoihin? Toi mun flektin hyytyminen tapahtui nimittäin seuraavana päivänä siitä, kun laitoin noi uudet "wana be" xenonit tohon mun autoon.. Polttimot olivat tollaset ad-varaosamaailmasta ostetut "day light sininen valo" H1-polttimot.
No nyt auto toimii niinkuin pitääkin, eikä katsastus mieskään keksinyt autosta muuta sanottavaa, kun et ei muuta kuin paljon kilometrejä vaan koneelle..
Ongelmiin löytyi ratkaisu..
Ongelmiin löytyi ratkaisu..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
-
- "Hölösuu"
Juu, en jaksa uskoa, että pelkästään ajovalopolttimot aiheuttaisi moista (väärän tehoiset jarruvalopolttimot voi kuulemma aiheuttaakin mielenkiintoisia asioita). Todennäköisesti olet polttimoita vaihdellessasi sohinut konehuoneessa piuhoja ohimennen siten, että toimivat taas vähän aikaa...Maadoituspisteet kannattaa tosiaan käydä läpi, aiheuttaa kaikenlaista "kivaa" jos on kehnoa kontaktia.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84