DI-liittimen kytkentä ja mihin?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

DI-liittimen kytkentä ja mihin?

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Tervehdys,
tätä olen yrittänyt selvittää maahantuojaa myöten, mutta tiostaiseksi ilman vastausta.

Mihin tulee kytkeä oheinen DI-boksista tulevan liittimen 6 johtoa, jotka lähtevät liittimestä 9513607? Liitin on musta 8 napainen ja sijaitsee noin 30 cm päässä itse DI-boksista. Johtojen numerokoodit ovat nro(väri): 700(pun/har),704 (sin),704(rus),715 (vih/val), sekä kaksi muuta johtoa (kel/val) ja (mus/val) joiden numeroa en nyt muistanut.

DI-boksi on erillinen APC-boksin kanssa ja on cd tonnarista vm.-88. Ymmärtääkseni seuraavan vuoden malleissa oli jo tuo yhdistetty DI/APC-boksi? Länsi-Autosta kysellessäni, ei löytynyt kuin tuon DI/APC-järjestelmän kytkentäkaaviot vuosimallia-89 eteenpäin. JOten vastausta ei löytynyt sieltäkään.

Jos joku vastauksen löytää tai tietää, olen erittäin kiitollinen. Sen verran tiedän, että tuo johto nro 700 (pun/har) menee polttoainejärjestelmän Bosh-releen keskimmäiseen nastaan tuonne varoketaulun taakse.

Kiitokset jo etukäteen [/url]
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Eikös se kytkentäkaavio ole tuolla pdf:n sivulla 43:
http://www.saab.1g.fi/dokkarit/SAAB9000CDuutuudet88.pdf
Liitin näyttäisi liittyvän jännitteensyöttöön, APC- ja ruiskuboksiin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

KIITOKSET

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Eipä tuota ole ollut minulla aiemmin saatavilla. Suurkiitokset sinulle!

T: Risto
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No perhana! Itselläkin oli tuo DI+APC kytkis hakusessa eikä meinannut löytyä mistään. Tuohan auttaa paljon. :D Kohta on og900:ssa DI.. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

jcarlson kirjoitti:No perhana! Itselläkin oli tuo DI+APC kytkis hakusessa eikä meinannut löytyä mistään. Tuohan auttaa paljon. :D Kohta on og900:ssa DI.. ;)
Hitsi sä oot koko ajan pari askelta edellä :)

Olen myös ajatellut suorasytkää joten kertokaahan kaikki te kokemuksianne vrt virranjakaja.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Heh, suorasytkä piti tullakin jo mutta tuo kytkis oli hakusessa kun joutuu johtosarjan rakentelemaan itse. Paikallaan on kuitenkin jo asentoanturi ja triggeripyörä (hihnapyörää piti koneistaa). Syttykasetti tarttee vaan ostaa ja kytkeä nuo piuhat. :)

Tuohon Saabin DI+APC järjestelmään löytyy sitten softa jolla voi eprommilla olevia sytkäkarttoja muutella mielensä mukaan. Siinä ainakin itsellä tärkein syy tuon DI:n hommaamiseen, kätevä säädettävyys yhdistettynä tietenkin hyvään kipinään. ;) Tarpeeksi paljon joutui viime talvena taistelemaan tämän jakajasytkän kanssa viripelissä, milloin oli tulpat sopimattomat, milloin kärkiväli väärä, tulpajohdot rikki tai puola(!) rikki..

Lucaksen kanssa on sitten sellainen pikkujuttu että DI:n kierroslukutiedon duty cycle on juuri päinvastainen jakajasytkältä tulevaan joten ei suoraan toimi ilman invertteriä väliin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

SUURKIITOKSET!

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Kyllä jälleen osoitti SAAB-sivustot toimivuutensa. Ei voi muuta sanoa kuin että mahtavaa palvelua. Olisipa vain aiemmin tajunnut tätä kautta....

Tuo vm-88 kaaviot ovat todellakin olleet tähän saakka kuin kiven alla.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1675
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Onko kukaan?

Viesti Kirjoittaja mike »

Melkoisen pitkäkestoista touhua varmaan skannailla korjaamomanuaalin lukuisia sivuja sähköiseen muotoon. Kuitenkin sellainen kulttuuriteko että täytyy hattua nostaa! :o

Sattuukohan jossakin olemaan noita manuaaleja skannattuna ja saatavilla? Itseä kun kiinnostaisi tonnarin manuaalivaihteiston salat. Kielellä ei niin väliä kunhan se on jompi kumpi kotimaisista tai sitten englanti. Saksa ei vaan meinaa taipua.
Vastaa Viestiin