DI-liittimen kytkentä ja mihin?
DI-liittimen kytkentä ja mihin?
Tervehdys,
tätä olen yrittänyt selvittää maahantuojaa myöten, mutta tiostaiseksi ilman vastausta.
Mihin tulee kytkeä oheinen DI-boksista tulevan liittimen 6 johtoa, jotka lähtevät liittimestä 9513607? Liitin on musta 8 napainen ja sijaitsee noin 30 cm päässä itse DI-boksista. Johtojen numerokoodit ovat nro(väri): 700(pun/har),704 (sin),704(rus),715 (vih/val), sekä kaksi muuta johtoa (kel/val) ja (mus/val) joiden numeroa en nyt muistanut.
DI-boksi on erillinen APC-boksin kanssa ja on cd tonnarista vm.-88. Ymmärtääkseni seuraavan vuoden malleissa oli jo tuo yhdistetty DI/APC-boksi? Länsi-Autosta kysellessäni, ei löytynyt kuin tuon DI/APC-järjestelmän kytkentäkaaviot vuosimallia-89 eteenpäin. JOten vastausta ei löytynyt sieltäkään.
Jos joku vastauksen löytää tai tietää, olen erittäin kiitollinen. Sen verran tiedän, että tuo johto nro 700 (pun/har) menee polttoainejärjestelmän Bosh-releen keskimmäiseen nastaan tuonne varoketaulun taakse.
Kiitokset jo etukäteen [/url]
tätä olen yrittänyt selvittää maahantuojaa myöten, mutta tiostaiseksi ilman vastausta.
Mihin tulee kytkeä oheinen DI-boksista tulevan liittimen 6 johtoa, jotka lähtevät liittimestä 9513607? Liitin on musta 8 napainen ja sijaitsee noin 30 cm päässä itse DI-boksista. Johtojen numerokoodit ovat nro(väri): 700(pun/har),704 (sin),704(rus),715 (vih/val), sekä kaksi muuta johtoa (kel/val) ja (mus/val) joiden numeroa en nyt muistanut.
DI-boksi on erillinen APC-boksin kanssa ja on cd tonnarista vm.-88. Ymmärtääkseni seuraavan vuoden malleissa oli jo tuo yhdistetty DI/APC-boksi? Länsi-Autosta kysellessäni, ei löytynyt kuin tuon DI/APC-järjestelmän kytkentäkaaviot vuosimallia-89 eteenpäin. JOten vastausta ei löytynyt sieltäkään.
Jos joku vastauksen löytää tai tietää, olen erittäin kiitollinen. Sen verran tiedän, että tuo johto nro 700 (pun/har) menee polttoainejärjestelmän Bosh-releen keskimmäiseen nastaan tuonne varoketaulun taakse.
Kiitokset jo etukäteen [/url]
Eikös se kytkentäkaavio ole tuolla pdf:n sivulla 43:
http://www.saab.1g.fi/dokkarit/SAAB9000CDuutuudet88.pdf
Liitin näyttäisi liittyvän jännitteensyöttöön, APC- ja ruiskuboksiin.
http://www.saab.1g.fi/dokkarit/SAAB9000CDuutuudet88.pdf
Liitin näyttäisi liittyvän jännitteensyöttöön, APC- ja ruiskuboksiin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hitsi sä oot koko ajan pari askelta edelläjcarlson kirjoitti:No perhana! Itselläkin oli tuo DI+APC kytkis hakusessa eikä meinannut löytyä mistään. Tuohan auttaa paljon.Kohta on og900:ssa DI..

Olen myös ajatellut suorasytkää joten kertokaahan kaikki te kokemuksianne vrt virranjakaja.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Heh, suorasytkä piti tullakin jo mutta tuo kytkis oli hakusessa kun joutuu johtosarjan rakentelemaan itse. Paikallaan on kuitenkin jo asentoanturi ja triggeripyörä (hihnapyörää piti koneistaa). Syttykasetti tarttee vaan ostaa ja kytkeä nuo piuhat. 
Tuohon Saabin DI+APC järjestelmään löytyy sitten softa jolla voi eprommilla olevia sytkäkarttoja muutella mielensä mukaan. Siinä ainakin itsellä tärkein syy tuon DI:n hommaamiseen, kätevä säädettävyys yhdistettynä tietenkin hyvään kipinään.
Tarpeeksi paljon joutui viime talvena taistelemaan tämän jakajasytkän kanssa viripelissä, milloin oli tulpat sopimattomat, milloin kärkiväli väärä, tulpajohdot rikki tai puola(!) rikki..
Lucaksen kanssa on sitten sellainen pikkujuttu että DI:n kierroslukutiedon duty cycle on juuri päinvastainen jakajasytkältä tulevaan joten ei suoraan toimi ilman invertteriä väliin.

Tuohon Saabin DI+APC järjestelmään löytyy sitten softa jolla voi eprommilla olevia sytkäkarttoja muutella mielensä mukaan. Siinä ainakin itsellä tärkein syy tuon DI:n hommaamiseen, kätevä säädettävyys yhdistettynä tietenkin hyvään kipinään.

Lucaksen kanssa on sitten sellainen pikkujuttu että DI:n kierroslukutiedon duty cycle on juuri päinvastainen jakajasytkältä tulevaan joten ei suoraan toimi ilman invertteriä väliin.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SUURKIITOKSET!
Kyllä jälleen osoitti SAAB-sivustot toimivuutensa. Ei voi muuta sanoa kuin että mahtavaa palvelua. Olisipa vain aiemmin tajunnut tätä kautta....
Tuo vm-88 kaaviot ovat todellakin olleet tähän saakka kuin kiven alla.
Tuo vm-88 kaaviot ovat todellakin olleet tähän saakka kuin kiven alla.
Onko kukaan?
Melkoisen pitkäkestoista touhua varmaan skannailla korjaamomanuaalin lukuisia sivuja sähköiseen muotoon. Kuitenkin sellainen kulttuuriteko että täytyy hattua nostaa!
Sattuukohan jossakin olemaan noita manuaaleja skannattuna ja saatavilla? Itseä kun kiinnostaisi tonnarin manuaalivaihteiston salat. Kielellä ei niin väliä kunhan se on jompi kumpi kotimaisista tai sitten englanti. Saksa ei vaan meinaa taipua.

Sattuukohan jossakin olemaan noita manuaaleja skannattuna ja saatavilla? Itseä kun kiinnostaisi tonnarin manuaalivaihteiston salat. Kielellä ei niin väliä kunhan se on jompi kumpi kotimaisista tai sitten englanti. Saksa ei vaan meinaa taipua.