Tonnarin ruostekohdat
Tonnarin ruostekohdat
Pikkuhiljaa alkaa olla satku maalaamokunnossa, joten joutais tuon seuraavan ruostekasan kimppuun.
Eli mistäs kannattaa alustan puolella tonnarissa ruveta hitsauspaikkoja etsimään? Ovenpohjat ja takakaaret on tietty jo selvillä, mutta ne "piilon vieressä" olevat paikat kiinnostais tietää.
Eli mistäs kannattaa alustan puolella tonnarissa ruveta hitsauspaikkoja etsimään? Ovenpohjat ja takakaaret on tietty jo selvillä, mutta ne "piilon vieressä" olevat paikat kiinnostais tietää.
Entinen jäsen#2331
No näin äkkiseltään mieleen tulee muutama paikka:
A-pilarista saranoiden välistä: http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruoste/Dcp08436.jpg
Eturipustuksen koteloista:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruo ... 1103_1.JPG
Tunkinkorvakkeista:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruo ... salta1.jpg
Bensantäyttöputken yläpuolelta:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruo ... tki1_1.jpg
Takakallistuksenvakaajan linkkivivuista:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruo ... _oikea.jpg
Takavalojen alta.
Kynnyskoteloiden sisäreunasta.
Takapenkin alta.
Takaturvavyön alakiinnikkeiden alta.
Kattoluukun ympäristöstä katosta.
Takasisäkatosta C-pilareita yhdistävästä palkista.
Etulokasuojista listan alapuolelta pyörien etupuolelta.
Etulokasuojista sivuvilkun lähellä olevan solukumitiivisteen kohdalta. Tuulilasin (ala)reunoista.
Ovien yläkaarista.
Katon kattoluukkukiinnikeholkkien luota.
Takaiskarien yläpään koteloinnin saumoista.
Takakontin pohjasaumoista.
Varapyöräkotelon takasaumasta.
A-pilarista saranoiden välistä: http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruoste/Dcp08436.jpg
Eturipustuksen koteloista:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruo ... 1103_1.JPG
Tunkinkorvakkeista:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruo ... salta1.jpg
Bensantäyttöputken yläpuolelta:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruo ... tki1_1.jpg
Takakallistuksenvakaajan linkkivivuista:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruo ... _oikea.jpg
Takavalojen alta.
Kynnyskoteloiden sisäreunasta.
Takapenkin alta.
Takaturvavyön alakiinnikkeiden alta.
Kattoluukun ympäristöstä katosta.
Takasisäkatosta C-pilareita yhdistävästä palkista.
Etulokasuojista listan alapuolelta pyörien etupuolelta.
Etulokasuojista sivuvilkun lähellä olevan solukumitiivisteen kohdalta. Tuulilasin (ala)reunoista.
Ovien yläkaarista.
Katon kattoluukkukiinnikeholkkien luota.
Takaiskarien yläpään koteloinnin saumoista.
Takakontin pohjasaumoista.
Varapyöräkotelon takasaumasta.
Viimeksi muokannut jus, To Marras 01, 2007 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
löytyy
Esim. mulla on bensatankin täyttöputken yläpuolella mahtava reikä.
Epäilen että johtuu siitä kun putki on niin lähellä pyöräkotelon yläosaa, kerää moskaa siihen väliin.
Pohja muuten on hyvässä kunnossa, tosin tunkin kannakkeet ovat myös jonkin sortin ruostepesiä.
Auto tällä hetkellä on saamassa uutta peltiä etuovien alareunaan.
Katsastus setä kehotti korjaamaan.
Epäilen että johtuu siitä kun putki on niin lähellä pyöräkotelon yläosaa, kerää moskaa siihen väliin.
Pohja muuten on hyvässä kunnossa, tosin tunkin kannakkeet ovat myös jonkin sortin ruostepesiä.
Auto tällä hetkellä on saamassa uutta peltiä etuovien alareunaan.
Katsastus setä kehotti korjaamaan.
Eikai noista vanhemmistakaan muut häviä, kuin nuo paljonpuhutut ovet.
Lisäksi tossa edesmenneessäni taisi olla muutama alkava "takaroiseläppien" takana ja nuo etulokasuojat etukulmista listan alapuolelta rupes oleen aika pahvia. (oli kuin haulikolla ammuttu) ja ruoste tuli sisältäpäin.
Vaan tossa vm88:ssa oli kylläkin pohja sisältä ja ulkoa lähes moitteeton, vaikka ne ovet rupesikin hukkumaan alhaaltapäin.
Lisäksi tossa edesmenneessäni taisi olla muutama alkava "takaroiseläppien" takana ja nuo etulokasuojat etukulmista listan alapuolelta rupes oleen aika pahvia. (oli kuin haulikolla ammuttu) ja ruoste tuli sisältäpäin.
Vaan tossa vm88:ssa oli kylläkin pohja sisältä ja ulkoa lähes moitteeton, vaikka ne ovet rupesikin hukkumaan alhaaltapäin.
Jos toi kaikki pitää paikkansa, olis varmaan pitänyt tuo kysymys muotoilla: missä EI OLE ruostettajus kirjoitti:No näin äkkiseltään mieleen tulee muutama paikka:
A-pilarista saranoiden välistä: http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruoste/Dcp08436.jpg
Eturipustuksen koteloista:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruost ... 1103_1.JPG
Tunkinkorvakkeista:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruost ... salta1.jpg
Bensantäyttöputken yläpuolelta:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruost ... tki1_1.jpg
Takakallistuksenvakaajan linkkivivuista:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruost ... _oikea.jpg
Takavalojen alta.
Kynnyskoteloiden sisäreunasta.
Takapenkin alta.
Takaturvavyön alakiinnikkeiden alta.
Kattoluukun ympäristöstä katosta.
Takasisäkatosta C-pilareita yhdistävästä palkista.
Etulokasuojista listan alapuolelta pyörien etupuolelta.
Etulokasuojista sivuvilkun lähellä olevan solukumitiivisteen kohdalta. Tuulilasin (ala)reunoista.
Ovien yläkaarista.
Katon kattoluukkukiinnikeholkkien luota.
Takaiskarien yläpään koteloinnin saumoista.
Takakontin pohjasaumoista.
Varapyöräkotelon takasaumasta.
Mutta kuten suomalainen sotilas, joka ei peräänny, vaan kääntyy 180 astetta, ja jatkaa eteenpäin, en meinaa luovuttaa
Edittiä: Onneks ei ole kattoluukkua, joten hommahan väheni puolella
Entinen jäsen#2331
No eihän tuo lista sitä tarkoittanut, että sitä olisi joka tontussa ruostetta takuuvarmasti kaikissa noissa paikoissa...tuhojuho kirjoitti:
Jos toi kaikki pitää paikkansa, olis varmaan pitänyt tuo kysymys muotoilla: missä EI OLE ruostetta
Mutta kuten suomalainen sotilas, joka ei peräänny, vaan kääntyy 180 astetta, ja jatkaa eteenpäin, en meinaa luovuttaa
Eka kuva ovesta tunnustan itsekin nähneeni vastaavaa.
Tuo toka hiukan ihmetyttää.
Loput johtuu huonosta hoidosta.
Ja pitää muistaa ettei ruosteetonta autoa olekaan sen jälkeen kun se tehtaalta lähtee.
Vaikka moni myydä yrittääkin malliin Taunus vm82 ruosteeton.
Eipä ole vielä tullut vastaan ruosteetonta autoa. Edes liikkeessä uutta.
Aina niistä vähintään muutama ruskea täplä pakosarjasta löytyy.
No meni vähän yli vaan sallittakoon.
Tuo toka hiukan ihmetyttää.
Loput johtuu huonosta hoidosta.
Ja pitää muistaa ettei ruosteetonta autoa olekaan sen jälkeen kun se tehtaalta lähtee.
Vaikka moni myydä yrittääkin malliin Taunus vm82 ruosteeton.
Eipä ole vielä tullut vastaan ruosteetonta autoa. Edes liikkeessä uutta.
Aina niistä vähintään muutama ruskea täplä pakosarjasta löytyy.
No meni vähän yli vaan sallittakoon.
No joo, leikki leikkinä!
Mutta tuo ulkokuori antaa hieman osviittaa siitä, mitä muualla on oletettavissa. Jos ovet on hävinnyt listaa myöden, ja takakaarien listat pitää kiinnittää ilmastointiteipillä, niin varmaan toi oksiidi on päässyt pesimään muuallekin.
Mut ei se mitään. Täys kela on hitsilankaa, joten eiköhän sillä päästä alkuun
Mutta tuo ulkokuori antaa hieman osviittaa siitä, mitä muualla on oletettavissa. Jos ovet on hävinnyt listaa myöden, ja takakaarien listat pitää kiinnittää ilmastointiteipillä, niin varmaan toi oksiidi on päässyt pesimään muuallekin.
Mut ei se mitään. Täys kela on hitsilankaa, joten eiköhän sillä päästä alkuun
Entinen jäsen#2331
Vaan itse pohjalevy on kenties kuitenkin kunnossatuhojuho kirjoitti:No joo, leikki leikkinä!
Mutta tuo ulkokuori antaa hieman osviittaa siitä, mitä muualla on oletettavissa. Jos ovet on hävinnyt listaa myöden, ja takakaarien listat pitää kiinnittää ilmastointiteipillä, niin varmaan toi oksiidi on päässyt pesimään muuallekin.
Mut ei se mitään. Täys kela on hitsilankaa, joten eiköhän sillä päästä alkuun
Tuostakin listasta puuttuu vielä ihan liikaa, tonnarissa voi olla ruostetta melkolailla ihan missä vaan.. Kaikenlaista "kivaa" löytää kun purkaa täysin osiksi..jus kirjoitti:No näin äkkiseltään mieleen tulee muutama paikka:
A-pilarista saranoiden välistä:
...
Varapyöräkotelon takasaumasta.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.