SRS taas
Hieman aiheesta ja sen ohi...
Omassa tonnarissa oli kojelauden valaistuksen himmennyksessä häikkää, toimii ei toimi, syyksi epäilin "himmenninpotikkaa"...kunnes: hansikaslokeron kannen avaus sytytti pimeänä olevat mittariston valot
EDU oli aina kirkkaana päällä. Hmmm... No minä viisaana poistamaan sulakkeen no.13 joka hätäisesti luettuna vosi olla mittariston valaistus, vaan ei ole. Se sulake on muutama pesä oikealle. Seurauksena oli että SRS valo syttyi eikä sammunut vaikka akku oli irti tunnin. *Klunkks* ja huoltoon mars. Maksoi Tampereen MetroAutossa 28,50.- (metkaa tuo hintaero muuten eri paikoissa)
Valo sammui. Nooooh...sitten jostakin syystä moott.tuuletin ei suostunut enään sammumaan (piti nykästä 40A sulake pois että sammui) oli mitta täysi ja ajoin Laakkoselle. Sähkäri otti homman hienolla asenteella hoitoon.
Vaihtoon meni se "himmennin" (96.-
) ja ECT sensor 30.-
Töillekin tuli kuluja mutta sähköviat on haamuvikoja (Mimmi hiljaa
) ja ammattilaisten hommia...
Koko tarinalla on myös muutama positiivinen sivuvaikutus:
Ilmastoinnin kompuran käynnistys ei tunnu enään niin kovana nykäisynä, tyhjäkäynti siistimpi JA orkkisradion paneeli on taas tasaisesti vihreä ja jopa se automaattihimmennys ("silmä") toimii. Mimmi osaa selostaa parhaiten näiden sivuvaikutusten syyperän....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Omassa tonnarissa oli kojelauden valaistuksen himmennyksessä häikkää, toimii ei toimi, syyksi epäilin "himmenninpotikkaa"...kunnes: hansikaslokeron kannen avaus sytytti pimeänä olevat mittariston valot
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Valo sammui. Nooooh...sitten jostakin syystä moott.tuuletin ei suostunut enään sammumaan (piti nykästä 40A sulake pois että sammui) oli mitta täysi ja ajoin Laakkoselle. Sähkäri otti homman hienolla asenteella hoitoon.
Vaihtoon meni se "himmennin" (96.-
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Töillekin tuli kuluja mutta sähköviat on haamuvikoja (Mimmi hiljaa
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Koko tarinalla on myös muutama positiivinen sivuvaikutus:
Ilmastoinnin kompuran käynnistys ei tunnu enään niin kovana nykäisynä, tyhjäkäynti siistimpi JA orkkisradion paneeli on taas tasaisesti vihreä ja jopa se automaattihimmennys ("silmä") toimii. Mimmi osaa selostaa parhaiten näiden sivuvaikutusten syyperän....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Jatketaanpa SRS-asiaa vanhaan aiheeseen:
Asentelin -96 tonnariin sisätilan lämmittimen haaroitussarjaa ja kun bagi on myös apparin puolella, piti sulakerasian ympärillä oleva kehys irroittaa. (Ei olis oikeasti tarvinnutkaan) No sattui oleen virrat päällä että pimeässä olisi hiukan sisävaloa ja kun vedin kehystä irti, niin yllättäen kaikki ylärivin sulakkeet roiskahtivat lattialle. Bagin sulake tietysti ylärivissä. Niinpä SRS-valo jäi palamaan.
Olin tänään ohikulkumatkalla Kemissä ja pirautin Aineelle että ehtisivätkö nollata valon. Aikoivat ehtiä. Menin sinne ja auto heti halliin. Tech2 saatiin autoon kiinni, mutta sillä ei saatu yhteyttä mihinkään laitteeseen vikakoodien lukemiseksi. SRS-valo kuitenkin sammui. Kuulosti siltä että ulkomaan eläjiltä tuoduissa laitteissa ilmenee ko. ongelmaa.
Palvelu oli kuitenkin huippunopeaa ja halpaa... pullapussi ensi kerralla.
Asentelin -96 tonnariin sisätilan lämmittimen haaroitussarjaa ja kun bagi on myös apparin puolella, piti sulakerasian ympärillä oleva kehys irroittaa. (Ei olis oikeasti tarvinnutkaan) No sattui oleen virrat päällä että pimeässä olisi hiukan sisävaloa ja kun vedin kehystä irti, niin yllättäen kaikki ylärivin sulakkeet roiskahtivat lattialle. Bagin sulake tietysti ylärivissä. Niinpä SRS-valo jäi palamaan.
Olin tänään ohikulkumatkalla Kemissä ja pirautin Aineelle että ehtisivätkö nollata valon. Aikoivat ehtiä. Menin sinne ja auto heti halliin. Tech2 saatiin autoon kiinni, mutta sillä ei saatu yhteyttä mihinkään laitteeseen vikakoodien lukemiseksi. SRS-valo kuitenkin sammui. Kuulosti siltä että ulkomaan eläjiltä tuoduissa laitteissa ilmenee ko. ongelmaa.
Palvelu oli kuitenkin huippunopeaa ja halpaa... pullapussi ensi kerralla.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Minkä moisia vikakoodeja teillä muilla on tullu?
Onko esim. se ratin liukurengas aiheuttanut vikakoodin:
OHJAINYKSIKKÖ, TILAPÄINEN
Vai onko valittanut jotain muuta kuin bagin laatikkoa?
Omassa valo pysyy alle kuukauden palamatta ja alkaa pikkuhiljaa tympimään, pitäis mennä katsastamaan.. Vaikka kylläkin Turun Metroauto ottaa 20€/nollaus.
Onko esim. se ratin liukurengas aiheuttanut vikakoodin:
OHJAINYKSIKKÖ, TILAPÄINEN
Vai onko valittanut jotain muuta kuin bagin laatikkoa?
Omassa valo pysyy alle kuukauden palamatta ja alkaa pikkuhiljaa tympimään, pitäis mennä katsastamaan.. Vaikka kylläkin Turun Metroauto ottaa 20€/nollaus.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: SRS taas
Jos Techi sanoo jotta väliaikainen katkos oikeassa anturissa, niin onhan kyse apparin puolen anturista? ...eli katotaanko kuljettajan paikalta vai auton edestä päin tuo puoli?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: SRS taas
Ei ole postikuskin auto tämä airo... kitoos varmistuksesta! Tietoa paljonhan maksaisi uusi anturi?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: SRS taas
Vastaampa itselleni: 150€ PCS:ltä ko osa uutena. Lisäksi löysin tällaisen:
"Valbosky1980 (sp?) on Saabcentral reported that when he crashed his '93 9000 the SRS light was on but still the airbag deployed."
Eli bägin toimia tonnarissa, vaikka valo olisikin päällä. Oletettavasti kuitenkin tällöin kyse väliaikaisesta katkoksesta/viasta, joka ei ole päällä törmäyshetkellä.
"Valbosky1980 (sp?) on Saabcentral reported that when he crashed his '93 9000 the SRS light was on but still the airbag deployed."
Eli bägin toimia tonnarissa, vaikka valo olisikin päällä. Oletettavasti kuitenkin tällöin kyse väliaikaisesta katkoksesta/viasta, joka ei ole päällä törmäyshetkellä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: SRS taas
Kyllähän se pitäisi toimia kun vika on "tilapäinen". Ja saattaa kai toi vaikka toimia vaikka olisi joku jatkuvasti päällä oleva vikakin...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower