tonnarissa häikkää

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ei oo mitään ylimääräisiä ääniä (isä ammatiltaan auton korjaaja, ja on kyl kuunnellu tarkasti), ja osa letkuista on jopa vaihdettu! mutta ei vaan vaikuta...siksi melkein myymässä olenkin ku olen menettänyt toivon ton kans
BMW 525iA Touring Executive
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Mäksä kirjoitti:ei oo mitään ylimääräisiä ääniä (isä ammatiltaan auton korjaaja, ja on kyl kuunnellu tarkasti), ja osa letkuista on jopa vaihdettu! mutta ei vaan vaikuta...siksi melkein myymässä olenkin ku olen menettänyt toivon ton kans
Mutta älä myy...tulet kaipaamaan vähän ajan kuluttua tonnaria uudelleen. 8) nimim.monesti harkinnut.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

eipä sitä paljoa kaipaa ku ei uskalla lähteä ton tyhjäkäynnin kanssa...valoissakin ku auto meinaa kokoajan sammua ni siin rupee jo hävettämään jopa minua
BMW 525iA Touring Executive
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8093
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mäksä kirjoitti:eipä sitä paljoa kaipaa ku ei uskalla lähteä ton tyhjäkäynnin kanssa...valoissakin ku auto meinaa kokoajan sammua ni siin rupee jo hävettämään jopa minua
Onko kokeiltu toista kampuran asentotunnistinta (hall-anturi) ja ilmamassamittaria? Katti jos löytyy putkesta niin lambaadakin vaihtoon. Veikkaisin, että noilla tokenisi nytkytinytkyti ja tuurilla jopa tyhjäkäyntikin, jos ei ole jakoketju venynyt viittä senttiä...PCS:ltä uusi IMMu n. 200-300€ (käytettynä max 100€), kampuran tunnistin käytettynä esim. Hernesmaa 50€, jos ei foorumilta löydy ja uus Lambada motonjetistä ~60€. Toki ainakin IMM kannattaa ensin kokeilla varmasti toimivalla ennen uusimista.

Sitten tonttu myyntiin "viattomana", niin saatat saada ihan ok rahat tuosta. Sekin on ostajalle arvokasta tietoa, jos osaa tarkkaan sanoa, missä vika piilee ja mitä maksaa korjata (ja tämä sitten hinnasta pois...).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

missäs tuo anturi sijaitsee, ja kannattaako IMM:ää ostaa käytettynä, vai onko syytä ostaa suosiol uus
BMW 525iA Touring Executive
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8093
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kampiakselin asentotunnistin sijaitsee kampiakselin hihnapyörän takana (DI-autoissa, virranjakajallisissa on virranjakajassa), eli hihnapyörä pitää irroittaa, että saa kampuran tunnistimen vaihdettua. Tämä hihnapyörä on siis se laturin, vesipumpun ja ohjaustehostimen käyttöhihnan "vetopyörä". Käytetty IMM, jos on toimivaksi todettu, on ihan hyvä ostos, kunhan ei maksa tuota mainitsemaani 100€ enempää...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

jos siet vielä ne uhrais :?
BMW 525iA Touring Executive
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8093
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Äläs ny, sitten olis vielä kaasuläpän asentotunnistin tai sen liitin potentiaalisten "syyllisten" listalla :lol: Käytä hakua, niin pitäisi löytymän tuon läpän asentotunnistimen tarkistusproseduuria. Mun tonttu hukkasi tyhjäkäyntinsä, kun yksi asentotunnistimen liittimen (itseasiassa LH-2.4.2 ruiskussa asentoanturi) pinneistä "vetäytyi" plugista...Niin, mutta ainakin IMM ja läpän tunnistin on helppo vaihtaa, eli kaippa sieltä päin joku aulis Saabisti löytyy, jolla on tontussaan tuohon sopivat IMM ja läpän tunnistin, ja eikun osanvaihtokokeilut käyntiin. Rahamieshän tietysti vaihtaa komponentteja uusiin sen kummemmin etukäteen tutkimatta, ja lopettaa kun vika poistuu (ns. "merkkihuolto" strategia) :wink:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

rahamiehestä en tiedä mut kyl melkein vois uutta osaa laittaa ni ei tartte vaihdella niit osia kun kerran..merkkihuoltostrategia käyttöön eli laiskanmiehen tyyli
BMW 525iA Touring Executive
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Hei, jos sä saat auton 1000 eurolla, niin eikö ole selvää, että se on ostajan murhe laittaa toi tyhjäkäynti kuntoon, eikö ?
2000 euroon sitä vois vaatia jo myyjältä.
stoivola
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 17:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja stoivola »

Oletko putsannut kaasuläpän seudun? Mulla ainakin -89 ruisku kävi tyhjäkäyntiä aikalailla kuvaamallasi tavalla, kun läpän ympäristö oli kittaantunut täyteen huohotusputkesta tullutta öljytöhnää. Ei mennyt edes katsastuksesta läpi, vaan päästöjä oli sitten liikaa. Epäilin sytytys/suutin vikaa kun tuntui että kolmonen oli pimeämpi kuin muut tyhjäkäynnillä (reagoi vähemmän tulpanjohdon irroittamiseen). Korjaantui lopulta kun putsasin läppäkotelon (muistaakseni tärpättiin kastellulla räsyllä).

Aikaisemmin keväällä oli sitten isompaa nykimistä pintakaasulla (CE valo vilkkui) ja silloin vaihtelin mm. nakutus ja lämpöanturin. Vaikutti siltä että vika oli pikemminkin suuttimissa, eli suuttimienpuhdistusaineen jälkeen se nykiminen lähti.

Pari vuotta sitten oli vielä hurjempaa nykimistä, tuolloin kampiakselin asentoanturia kiinni pitävä teräslirpake oli katkennut ja anturi heilui. Tuli kunnon jytkettä pakoputkeenkin... Tuossa vanhassa mallissa osa löytyi sitten vain Saabilta ja maksoi aika reilusti (kotijoukot eivät tyytyneet sikafleksiliimaukseen vaikka ajelin sillälailla jonkin verran).
Saab-Klubi #2620
9-3 -2004 pojan käyttöauto
John Deere -76 & Leyland -70 - V****N korvikeet
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Paljonko olis tonnarilla pyynti? 8) :wink:
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

nyt on pakosarjantiiviste taas vaihdettu, imm puhdistettu ja melkeen kaikki muutkin vikakohteet jo tarkistettu, sama kierrosten vaeltelu ja auton nykiminen ajossa jatkuu heti kun kone on lämmin.

nyt seuraa niin tyhmä kysymys et saa nauraa jos tää on ihan perätön :D

elikkä voiko viallinen laturi aiheuttaa tommosta?..jännite on kyl ihan ok ku kojelaudasta kattoo mut siltin?
Nimittäin ku on poppivehkeet pauhaamas takakontis niin nykiminen on pahimmillaan...mutta jos laittaa radion hiljaselle tai kiinni niin nykimistä ei tapahdu...samoin kierrokset heilahtelee tyhjäkäynnil sit enää vain sen verran mitä ilmastointi on aina aiheuttanut..ja senkin ku ottaa pois päältä ni kierrokset ei juurikaan heilahtele.

akku on tarkistettu ja se on hyvässä kunnossa
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin