9000 turbo vm.86 moottorin kesto keskimäärin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jack
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Loka 03, 2005 15:23

9000 turbo vm.86 moottorin kesto keskimäärin

Viesti Kirjoittaja Jack »

Tiedustelisin mikä on keskimääräinen kestoikä tälläiselle moottorille, toki sitä on vaikea sanoa.
mutta ehkä teillä on kokemusta että missä kilometrimäärässä voi alkaa odottamaan jotain ongelmia, mahdollisesti kansiremonttia/laakeriremonttia/männänrenkaita jnejne.

olen näes kuvauksen mukaista autoa ostamassa täältä savon seudulta, auton välttävässä kunnossa (ainakin näin autoasentajan silmin katsottuna)
ajettu 400 000 + kilometriä oletettavasti. (auton myyjänä toimii täälläkin oleva henkilö "iita", liekkö minkälaisia kokemuksia hänestä , reilu vaikutelma miehestä jäi ainakin).
eli ihan käyttörassiksi tuota autoa havittelisin, ei mihinkään varsinaiseen "hiplaukseen"
Haulla koitin leikisti etsiä tietoa, en löytänyt olevinaan joten postasin uuden threadin.

terveisin
Jaska

ps: kalle, otin sen bybass venttiilin kotia (nykyään kaikki bybassit ovat ns. viggenin mallia, ei ole olemassa "normaalia" mallia enää merkkiliikkeessä)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Ainakin omalla T16 satkullani on ajettu 475 tkm ja risat. Olisin enemmän huolissani korista, kuin tekniikasta.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllähän sen aika hyvin koneen käynnistä kuulee onko jotain lähitulevaisuudessa odotettavissa. pitää vaan kunnolla rasittaa ja antaa kierroksia koneelle niin siinä ainakin selviää laakerien kunto jos yhtään on "korvaa".

itse myös olen paljon enemmän huolissani korista kuin koneesta!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja norther7 »

omalla yksilöllä tuli pari päivää sitten 610 tkm täyteen... laatikko, kytkin, alakerta, ahdin, männät yms on alkuperäset.. kansi pahvi on 2 kertaa vaihdettu (320tkm ja 585tkm kohdalla ja jälkimmäisessä laitettiin venttiilit samalla vaikka olivatkin kunnossa) lisäksi "koneesta" on menny laturi ja startti.. immu uusittiin vähän aikaa sitten muuten ei oo pahemmin tarvinnu koskea... :wink:

585tkm kohdalla: pytyissä ei ollut yläkuolokohdissa olaketta, ahdin oli ok, kytkin ja vaihteisto pelaa ok mitänyt vähän väsyneet, käyntiääni ok... tehot iha hyvin tallessa..
kyllä siis kestää jos vaan pitää hyvin.. öljyt on aina vaihdettu 10tkm välein ja lisäainetta siinä käytetty..
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

norther7 kirjoitti:omalla yksilöllä tuli pari päivää sitten 610 tkm täyteen... laatikko, kytkin, alakerta, ahdin, männät yms on alkuperäset.. kansi pahvi on 2 kertaa vaihdettu (320tkm ja 585tkm kohdalla ja jälkimmäisessä laitettiin venttiilit samalla vaikka olivatkin kunnossa) lisäksi "koneesta" on menny laturi ja startti.. immu uusittiin vähän aikaa sitten muuten ei oo pahemmin tarvinnu koskea... :wink:

585tkm kohdalla: pytyissä ei ollut yläkuolokohdissa olaketta, ahdin oli ok, kytkin ja vaihteisto pelaa ok mitänyt vähän väsyneet, käyntiääni ok... tehot iha hyvin tallessa..
kyllä siis kestää jos vaan pitää hyvin.. öljyt on aina vaihdettu 10tkm välein ja lisäainetta siinä käytetty..
Millainen tonnari sulla on? Ajattelin vaan oletko tullut vastaan kertaakaan silloin harvoin kun Säkylästä Euraan poikkean jollen ole Raumalle kouluun menossa ohikulku matkalla.

Omalla tonnarillani ajettu 514000 km ja öljyt vaihdettu myös 10 tkm välein. Öljyssä en ole käyttänyt mitään lisäainetta ja aina olen Mobilin ykköstä koneeseen laittanut. Turbo, männät, ym. on alkuperäiset ja konetta ei ole avattu, muuta kuin venttiilikopan tiiviste vaihdettu kerran. Vaihteisto toimii myös moitteettomasti, mitä nyt siihen ajattelin ne jouset vaihdattaa kun automaattilaatikosta kerran on kyse niin ei ole ollut noita kytkin juttujakaan edessä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja norther7 »

noo 3tkm ite oon ajanu tolla vasta kun kortin sain 4vk sitten..
et ei viä oo paljoa näkyny...
kyl tunnistaa varmasti, metallihohto harmaa, mustilla takalaseilla.. pyörii euran keskustassa viikonloppujen aikana n.500km aina! :D
Vastaa Viestiin