Tiedustelisin mikä on keskimääräinen kestoikä tälläiselle moottorille, toki sitä on vaikea sanoa.
mutta ehkä teillä on kokemusta että missä kilometrimäärässä voi alkaa odottamaan jotain ongelmia, mahdollisesti kansiremonttia/laakeriremonttia/männänrenkaita jnejne.
olen näes kuvauksen mukaista autoa ostamassa täältä savon seudulta, auton välttävässä kunnossa (ainakin näin autoasentajan silmin katsottuna)
ajettu 400 000 + kilometriä oletettavasti. (auton myyjänä toimii täälläkin oleva henkilö "iita", liekkö minkälaisia kokemuksia hänestä , reilu vaikutelma miehestä jäi ainakin).
eli ihan käyttörassiksi tuota autoa havittelisin, ei mihinkään varsinaiseen "hiplaukseen"
Haulla koitin leikisti etsiä tietoa, en löytänyt olevinaan joten postasin uuden threadin.
terveisin
Jaska
ps: kalle, otin sen bybass venttiilin kotia (nykyään kaikki bybassit ovat ns. viggenin mallia, ei ole olemassa "normaalia" mallia enää merkkiliikkeessä)
9000 turbo vm.86 moottorin kesto keskimäärin
kyllähän sen aika hyvin koneen käynnistä kuulee onko jotain lähitulevaisuudessa odotettavissa. pitää vaan kunnolla rasittaa ja antaa kierroksia koneelle niin siinä ainakin selviää laakerien kunto jos yhtään on "korvaa".
itse myös olen paljon enemmän huolissani korista kuin koneesta!
itse myös olen paljon enemmän huolissani korista kuin koneesta!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
omalla yksilöllä tuli pari päivää sitten 610 tkm täyteen... laatikko, kytkin, alakerta, ahdin, männät yms on alkuperäset.. kansi pahvi on 2 kertaa vaihdettu (320tkm ja 585tkm kohdalla ja jälkimmäisessä laitettiin venttiilit samalla vaikka olivatkin kunnossa) lisäksi "koneesta" on menny laturi ja startti.. immu uusittiin vähän aikaa sitten muuten ei oo pahemmin tarvinnu koskea... 
585tkm kohdalla: pytyissä ei ollut yläkuolokohdissa olaketta, ahdin oli ok, kytkin ja vaihteisto pelaa ok mitänyt vähän väsyneet, käyntiääni ok... tehot iha hyvin tallessa..
kyllä siis kestää jos vaan pitää hyvin.. öljyt on aina vaihdettu 10tkm välein ja lisäainetta siinä käytetty..

585tkm kohdalla: pytyissä ei ollut yläkuolokohdissa olaketta, ahdin oli ok, kytkin ja vaihteisto pelaa ok mitänyt vähän väsyneet, käyntiääni ok... tehot iha hyvin tallessa..
kyllä siis kestää jos vaan pitää hyvin.. öljyt on aina vaihdettu 10tkm välein ja lisäainetta siinä käytetty..
Millainen tonnari sulla on? Ajattelin vaan oletko tullut vastaan kertaakaan silloin harvoin kun Säkylästä Euraan poikkean jollen ole Raumalle kouluun menossa ohikulku matkalla.norther7 kirjoitti:omalla yksilöllä tuli pari päivää sitten 610 tkm täyteen... laatikko, kytkin, alakerta, ahdin, männät yms on alkuperäset.. kansi pahvi on 2 kertaa vaihdettu (320tkm ja 585tkm kohdalla ja jälkimmäisessä laitettiin venttiilit samalla vaikka olivatkin kunnossa) lisäksi "koneesta" on menny laturi ja startti.. immu uusittiin vähän aikaa sitten muuten ei oo pahemmin tarvinnu koskea...
585tkm kohdalla: pytyissä ei ollut yläkuolokohdissa olaketta, ahdin oli ok, kytkin ja vaihteisto pelaa ok mitänyt vähän väsyneet, käyntiääni ok... tehot iha hyvin tallessa..
kyllä siis kestää jos vaan pitää hyvin.. öljyt on aina vaihdettu 10tkm välein ja lisäainetta siinä käytetty..
Omalla tonnarillani ajettu 514000 km ja öljyt vaihdettu myös 10 tkm välein. Öljyssä en ole käyttänyt mitään lisäainetta ja aina olen Mobilin ykköstä koneeseen laittanut. Turbo, männät, ym. on alkuperäiset ja konetta ei ole avattu, muuta kuin venttiilikopan tiiviste vaihdettu kerran. Vaihteisto toimii myös moitteettomasti, mitä nyt siihen ajattelin ne jouset vaihdattaa kun automaattilaatikosta kerran on kyse niin ei ole ollut noita kytkin juttujakaan edessä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.