-87 Iivaria ostattelemassa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Miksi et saanut vikakoodeja? Mitä nappeja painoit, mitä tapahtui?

Ei ole relettä puhaltimelle. Mittasitko tuleeko puhallinmoottorille jännitettä säätimeltä? Entä pyörisikö, jos auttaisit alkuvauhtiin siipipyörästä pyöräyttämällä puhallinkotelossa olevasta vastuksen aukosta, siinä on ACC:autossa peitelevy.

Tarinaa uudemman ACCII:lla olevan auton puhallusnopeudensäätimestä:
http://quasimotors.com/transistor.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Juu nyt sain koodit pihalle, ekaks vilkkuu 88 (ilmeisesti sillon tarkistaa)
Sitten tulee pelkkä 1 ei 1U tjsp.

Nopeudensäädin on ALPS.
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

jus kirjoitti:Miksi et saanut vikakoodeja? Mitä nappeja painoit, mitä tapahtui?

Ei ole relettä puhaltimelle. Mittasitko tuleeko puhallinmoottorille jännitettä säätimeltä? Entä pyörisikö, jos auttaisit alkuvauhtiin siipipyörästä pyöräyttämällä puhallinkotelossa olevasta vastuksen aukosta, siinä on ACC:autossa peitelevy.

Tarinaa uudemman ACCII:lla olevan auton puhallusnopeudensäätimestä:
http://quasimotors.com/transistor.htm
Ei tule mikäänlaista jännitettä.
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Mimmi kirjoitti:-87:sa on ACC1, ei ACC2.
ACC1:stä saat vikakoodit painamalla vent (<->) nappulaa. Se numero 1 tarkoittaa vikojen lukumäärää.

ACC2:sta ei saa vikakoodeja ulos kuin TECH:lla.
Örr, eli kun on numero 1 ja painan Vent (tai mikä tahansa muu)
hyppää normaalitilaan.

Juu yksi vika on, sen tajuan minäkin :D :lol:

Kävin jo eka rundin viskaamassa suvikumeilla, on se baas vaan auto :D

Nyt enää vikoja jäljellä sähköpuolessa tuo puhallin ja ajotietokone
näyttää kokoajan 99l/100, toivottavasti ei vedä ihan sitä :)
Lieneeköhän noilla jotain yhteistä.

Nyt saa tarjota jos jollain on joutilaita 15" talvikiekkoja, edullisia tietenkin :D
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ajotietokoneen kulutuslukemasta:
Saako ajotietokone nopeusmittarilta pulssit, eli siirtyykö ajotietokone näyttämään liikkeellelähdön jälkeen alimman starttijännitteen asemesta viimeksi valittua toimintoa (lämpötila, kulutus, keskikuluts, jännite)?

Toimiiko nopeusmittari?

Entä onko jälkiasennettu vakionopeudensäädin asennettu rikkomatta mitään :-)

Onko autossa viisarikello vai lisäajotietokone DCC digikellolla?

Juha
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

jus kirjoitti:Ajotietokoneen kulutuslukemasta:
Saako ajotietokone nopeusmittarilta pulssit, eli siirtyykö ajotietokone näyttämään liikkeellelähdön jälkeen alimman starttijännitteen asemesta viimeksi valittua toimintoa (lämpötila, kulutus, keskikuluts, jännite)?

Toimiiko nopeusmittari?

Entä onko jälkiasennettu vakionopeudensäädin asennettu rikkomatta mitään :-)

Onko autossa viisarikello vai lisäajotietokone DCC digikellolla?

Juha
Ei siirry näyttämään kulutusta, 99l näyttää vaan. (siis kun siirtyy manuaalisesti siihen tilaan)
Nopeusmittari toimii, samoin lämpömittari.
En ole ainakaan vielä löytänyt vakionopeus-säädintä :D
Viisarikello on.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Luulin että ALPS-nopeudensäädin olisi ollut vakionopeudensäädin, mutta ei sitten :-)

Hetkellisen kulutuslukeman kuuluukin olla 99 l/100km kun auto ei liiku, ja kun ajotietokoneelle ei tule tietoa liikkumisesta, niin mitäpä se sitten alkaisi muuta lukemaa näyttääkään.

Tuossa voisi kurkata nopeusmittarin taakse ja katsoa että pystysuuntainen kolmenapainen liitin on kiinni, ja samalla vaikka rassata muutkin liittimet ja tarkistaa polttimot.

Lämppärin puhaltimesta:
Korjaamokäsikirja varoittaa nopeudensäätimen jäähdytysrivan olevan jännitteellinen sytytysvirran ollessa kytkettynä ja lupaa säätimen tuhoutuvan jos ripa maadoitetaan. Sulakkeet (1, 6, ja 17 tms) jo tarkistit?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Ju sulakit katteltu...
Heh, puolituttu autonasentaja sano kun kysyin tosta moottorista:
'älä ikinä puhu mun kuullen 9000 sähkölaitteista' taitaa olla väärällä alalla :twisted:
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Jep, kiitti vaan jo kaikille jotka on jaksanu auttaa!

On muuten aika paljon Mimmi sun syytä, että ton rakkineen hommasin...
Kattelin noita sun kolarikuvia ja sattu just tuo rakkine kohdalle,
näin perheellisenä tuli mieleen että kannattaakohan noilla japsirasioilla
ajaa sittenkään 8O

Jos oli varaa niin toki tuoreemman hommaisin, mut nyt on tyydyttävä mihin kykenee :cry:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Juuri nyt näyttää olevan http://www.townsendimports.com pystyssä. Nämä tosin taisivat olla jo tiedossakin, eli ei ehkä paljon lisäinfoa näissä. Jonkinverran vianselvitysvinkkiä kuitenkin.
http://68.222.101.233/climate_control_f ... desall.htm
http://68.222.101.233/climate_control_f ... cc1wir.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

AU se tökkäs.
Moottorin johdot tai yksikkö tai...

Onneksi Saabistit on ystävällisiä ja paikallinen
Saabisti tuo tänään varaosavehkeestään ALPSIN ja koitetaan sillä.
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Mimmi kirjoitti:Kun poistit Defan, muistithan liittää kunnolla käynnistykseneston johdot toisiinsa, jotta pysyisi käynnissä :?:

Minulta saat tarpeen vaatiessa Defalle poisto-ohjeet YV:nä.
Jep, eli tein ihan niinkun kuuluu varmaankin. Hmm, ajoneston piuhat yhteen ja se virta pois. Ei viiti enempää selittää 8O
Ton vois laittaa joskus kuntoon jos sais kalikan siihen, aika uskomatonta että senkin onnistuuvat hävittämään :cry:

Edittiä: Onkohan tuokin Defa sitä mallia jonka saa vaiennettua ulkopuolelta? (en sano miten, joka tietää niin se tietää)
Että kannattaako tota yleensä edes laittaa toimintaan.
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Hmm, olekkos ihan varma?
Pistä vaan privaan mahdollisia tietoja.

Edit

Meinaan tommosia keskusteluja löysin 500X

> Enforcerin yksi etu on, että jos perheessä on kaksi autoa ja
> molemmissa on Enforcer, niin niitä voidaan ohjata yhdellä
> kauko-ohjaimella, toista toisella napilla ja toista toisella.

Ja Defassa taas on mahdollista yhdellä ohjaimella ohjailla kolmen auton
hälytintä.

>
> Huono puoli taas on, että koodi ei ilmeisestikään ole vaihtuva.

Defassa taas on
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Huoh, kävin tuossa mittiloimassa taas ja kokeilin toista ACC unittia.
Acc ja ohjainboksi tuntus olevan ehjiä ja kokeilemani toinen ACC hässäkkä olikin sitten Bosh/Alps :D Oli meinaan molempien tarrat siinä...

Pääsin siihen asti että vihreään moottorin johtoon tulee jännite, mustaan ei tule maata eikä jännitettä.

En saanu oikeen nyt tolkkua noista kytkiksistä että mihin musta menee,
jeesatkaas kanssakärsijät, onko se sit ihan pelkkä maa, vai joku kelluva härdelli... :lol:
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

MUTU: Se on kelluva, vihreään tulee aina 12v musta kelluu ja säätä pyörimisnopeuden sitä kautta.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Vastaa Viestiin