-87 Iivaria ostattelemassa
Miksi et saanut vikakoodeja? Mitä nappeja painoit, mitä tapahtui?
Ei ole relettä puhaltimelle. Mittasitko tuleeko puhallinmoottorille jännitettä säätimeltä? Entä pyörisikö, jos auttaisit alkuvauhtiin siipipyörästä pyöräyttämällä puhallinkotelossa olevasta vastuksen aukosta, siinä on ACC:autossa peitelevy.
Tarinaa uudemman ACCII:lla olevan auton puhallusnopeudensäätimestä:
http://quasimotors.com/transistor.htm
Ei ole relettä puhaltimelle. Mittasitko tuleeko puhallinmoottorille jännitettä säätimeltä? Entä pyörisikö, jos auttaisit alkuvauhtiin siipipyörästä pyöräyttämällä puhallinkotelossa olevasta vastuksen aukosta, siinä on ACC:autossa peitelevy.
Tarinaa uudemman ACCII:lla olevan auton puhallusnopeudensäätimestä:
http://quasimotors.com/transistor.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Ei tule mikäänlaista jännitettä.jus kirjoitti:Miksi et saanut vikakoodeja? Mitä nappeja painoit, mitä tapahtui?
Ei ole relettä puhaltimelle. Mittasitko tuleeko puhallinmoottorille jännitettä säätimeltä? Entä pyörisikö, jos auttaisit alkuvauhtiin siipipyörästä pyöräyttämällä puhallinkotelossa olevasta vastuksen aukosta, siinä on ACC:autossa peitelevy.
Tarinaa uudemman ACCII:lla olevan auton puhallusnopeudensäätimestä:
http://quasimotors.com/transistor.htm
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Örr, eli kun on numero 1 ja painan Vent (tai mikä tahansa muu)Mimmi kirjoitti:-87:sa on ACC1, ei ACC2.
ACC1:stä saat vikakoodit painamalla vent (<->) nappulaa. Se numero 1 tarkoittaa vikojen lukumäärää.
ACC2:sta ei saa vikakoodeja ulos kuin TECH:lla.
hyppää normaalitilaan.
Juu yksi vika on, sen tajuan minäkin
Kävin jo eka rundin viskaamassa suvikumeilla, on se baas vaan auto
Nyt enää vikoja jäljellä sähköpuolessa tuo puhallin ja ajotietokone
näyttää kokoajan 99l/100, toivottavasti ei vedä ihan sitä
Lieneeköhän noilla jotain yhteistä.
Nyt saa tarjota jos jollain on joutilaita 15" talvikiekkoja, edullisia tietenkin
Ajotietokoneen kulutuslukemasta:
Saako ajotietokone nopeusmittarilta pulssit, eli siirtyykö ajotietokone näyttämään liikkeellelähdön jälkeen alimman starttijännitteen asemesta viimeksi valittua toimintoa (lämpötila, kulutus, keskikuluts, jännite)?
Toimiiko nopeusmittari?
Entä onko jälkiasennettu vakionopeudensäädin asennettu rikkomatta mitään
Onko autossa viisarikello vai lisäajotietokone DCC digikellolla?
Juha
Saako ajotietokone nopeusmittarilta pulssit, eli siirtyykö ajotietokone näyttämään liikkeellelähdön jälkeen alimman starttijännitteen asemesta viimeksi valittua toimintoa (lämpötila, kulutus, keskikuluts, jännite)?
Toimiiko nopeusmittari?
Entä onko jälkiasennettu vakionopeudensäädin asennettu rikkomatta mitään
Onko autossa viisarikello vai lisäajotietokone DCC digikellolla?
Juha
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Ei siirry näyttämään kulutusta, 99l näyttää vaan. (siis kun siirtyy manuaalisesti siihen tilaan)jus kirjoitti:Ajotietokoneen kulutuslukemasta:
Saako ajotietokone nopeusmittarilta pulssit, eli siirtyykö ajotietokone näyttämään liikkeellelähdön jälkeen alimman starttijännitteen asemesta viimeksi valittua toimintoa (lämpötila, kulutus, keskikuluts, jännite)?
Toimiiko nopeusmittari?
Entä onko jälkiasennettu vakionopeudensäädin asennettu rikkomatta mitään
Onko autossa viisarikello vai lisäajotietokone DCC digikellolla?
Juha
Nopeusmittari toimii, samoin lämpömittari.
En ole ainakaan vielä löytänyt vakionopeus-säädintä
Viisarikello on.
Luulin että ALPS-nopeudensäädin olisi ollut vakionopeudensäädin, mutta ei sitten
Hetkellisen kulutuslukeman kuuluukin olla 99 l/100km kun auto ei liiku, ja kun ajotietokoneelle ei tule tietoa liikkumisesta, niin mitäpä se sitten alkaisi muuta lukemaa näyttääkään.
Tuossa voisi kurkata nopeusmittarin taakse ja katsoa että pystysuuntainen kolmenapainen liitin on kiinni, ja samalla vaikka rassata muutkin liittimet ja tarkistaa polttimot.
Lämppärin puhaltimesta:
Korjaamokäsikirja varoittaa nopeudensäätimen jäähdytysrivan olevan jännitteellinen sytytysvirran ollessa kytkettynä ja lupaa säätimen tuhoutuvan jos ripa maadoitetaan. Sulakkeet (1, 6, ja 17 tms) jo tarkistit?
Hetkellisen kulutuslukeman kuuluukin olla 99 l/100km kun auto ei liiku, ja kun ajotietokoneelle ei tule tietoa liikkumisesta, niin mitäpä se sitten alkaisi muuta lukemaa näyttääkään.
Tuossa voisi kurkata nopeusmittarin taakse ja katsoa että pystysuuntainen kolmenapainen liitin on kiinni, ja samalla vaikka rassata muutkin liittimet ja tarkistaa polttimot.
Lämppärin puhaltimesta:
Korjaamokäsikirja varoittaa nopeudensäätimen jäähdytysrivan olevan jännitteellinen sytytysvirran ollessa kytkettynä ja lupaa säätimen tuhoutuvan jos ripa maadoitetaan. Sulakkeet (1, 6, ja 17 tms) jo tarkistit?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Jep, kiitti vaan jo kaikille jotka on jaksanu auttaa!
On muuten aika paljon Mimmi sun syytä, että ton rakkineen hommasin...
Kattelin noita sun kolarikuvia ja sattu just tuo rakkine kohdalle,
näin perheellisenä tuli mieleen että kannattaakohan noilla japsirasioilla
ajaa sittenkään
Jos oli varaa niin toki tuoreemman hommaisin, mut nyt on tyydyttävä mihin kykenee
On muuten aika paljon Mimmi sun syytä, että ton rakkineen hommasin...
Kattelin noita sun kolarikuvia ja sattu just tuo rakkine kohdalle,
näin perheellisenä tuli mieleen että kannattaakohan noilla japsirasioilla
ajaa sittenkään
Jos oli varaa niin toki tuoreemman hommaisin, mut nyt on tyydyttävä mihin kykenee
Juuri nyt näyttää olevan http://www.townsendimports.com pystyssä. Nämä tosin taisivat olla jo tiedossakin, eli ei ehkä paljon lisäinfoa näissä. Jonkinverran vianselvitysvinkkiä kuitenkin.
http://68.222.101.233/climate_control_f ... desall.htm
http://68.222.101.233/climate_control_f ... cc1wir.htm
http://68.222.101.233/climate_control_f ... desall.htm
http://68.222.101.233/climate_control_f ... cc1wir.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Jep, eli tein ihan niinkun kuuluu varmaankin. Hmm, ajoneston piuhat yhteen ja se virta pois. Ei viiti enempää selittääMimmi kirjoitti:Kun poistit Defan, muistithan liittää kunnolla käynnistykseneston johdot toisiinsa, jotta pysyisi käynnissä
Minulta saat tarpeen vaatiessa Defalle poisto-ohjeet YV:nä.
Ton vois laittaa joskus kuntoon jos sais kalikan siihen, aika uskomatonta että senkin onnistuuvat hävittämään
Edittiä: Onkohan tuokin Defa sitä mallia jonka saa vaiennettua ulkopuolelta? (en sano miten, joka tietää niin se tietää)
Että kannattaako tota yleensä edes laittaa toimintaan.
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Hmm, olekkos ihan varma?
Pistä vaan privaan mahdollisia tietoja.
Edit
Meinaan tommosia keskusteluja löysin 500X
> Enforcerin yksi etu on, että jos perheessä on kaksi autoa ja
> molemmissa on Enforcer, niin niitä voidaan ohjata yhdellä
> kauko-ohjaimella, toista toisella napilla ja toista toisella.
Ja Defassa taas on mahdollista yhdellä ohjaimella ohjailla kolmen auton
hälytintä.
>
> Huono puoli taas on, että koodi ei ilmeisestikään ole vaihtuva.
Defassa taas on
Pistä vaan privaan mahdollisia tietoja.
Edit
Meinaan tommosia keskusteluja löysin 500X
> Enforcerin yksi etu on, että jos perheessä on kaksi autoa ja
> molemmissa on Enforcer, niin niitä voidaan ohjata yhdellä
> kauko-ohjaimella, toista toisella napilla ja toista toisella.
Ja Defassa taas on mahdollista yhdellä ohjaimella ohjailla kolmen auton
hälytintä.
>
> Huono puoli taas on, että koodi ei ilmeisestikään ole vaihtuva.
Defassa taas on
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Huoh, kävin tuossa mittiloimassa taas ja kokeilin toista ACC unittia.
Acc ja ohjainboksi tuntus olevan ehjiä ja kokeilemani toinen ACC hässäkkä olikin sitten Bosh/Alps Oli meinaan molempien tarrat siinä...
Pääsin siihen asti että vihreään moottorin johtoon tulee jännite, mustaan ei tule maata eikä jännitettä.
En saanu oikeen nyt tolkkua noista kytkiksistä että mihin musta menee,
jeesatkaas kanssakärsijät, onko se sit ihan pelkkä maa, vai joku kelluva härdelli...
Acc ja ohjainboksi tuntus olevan ehjiä ja kokeilemani toinen ACC hässäkkä olikin sitten Bosh/Alps Oli meinaan molempien tarrat siinä...
Pääsin siihen asti että vihreään moottorin johtoon tulee jännite, mustaan ei tule maata eikä jännitettä.
En saanu oikeen nyt tolkkua noista kytkiksistä että mihin musta menee,
jeesatkaas kanssakärsijät, onko se sit ihan pelkkä maa, vai joku kelluva härdelli...