jus kirjoitti:
Sehän nyt vielä puuttuisi, että automaatin öljyt kiertäisivät ilmastoinnin lauhduttimen kautta, se ei ainakaan edesauttaisi ilmastoinnin toimimista.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kylmäkoneen toimintakuntoon saattaminen tarkoittaa useamman sadan euron investointia. Mutta on ACC kohtuumukava lisävaruste, vaikka kylmäkonepuoli laitteistosta ei toimisi - ainakin alkaen vm 90, jolloin saa starttiin ohjelmoitua kuumalle kelillekin sopivat järkevät asetukset päälle kylmäkoneen puuttuessakin.
Tuonikäisissä suomiautoissahan ei ole useinkaan erillistä vaihteistoöljyn jäähdytintä syylärin alla. Vaihteistoöljy jäähdytetään ainoastaan kierrättämällä syylärin läpi.
Jos haluat vaihteistoöljyn jäähdyttimen, joudut etsimään olennaisesti uudempaa autoa, tai sellaista jossa on raskaaseen vetotarkoitukseen asennettu vetokoukku ja sitä varten jälkiasennettu vaihteistoöljynjäähdytin termostaattihässäköineen.
Ilmastoinnin kun pitäisi kunnossa noin 100€/3V niin ei tulisi isoja yllätyksiä.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vaan miksei tuollainen kuulu edes huolto-ohjelmaan.
Vaan eipä taida kuulua millään merkillä.
Ja tuo lootaöljyn onko, tuo sitten jäähdytin/lämmitin vai mikä lie nyt onkaan tuolla syylärin sisällä ei kyllä ole fiksuin ratkaisu, joita olen nähnyt.
Tuli tuossa 2vuotta takaperin edellisestä lootaöljyt ulos paisuntasäiliön korkista Tampereen motarilla. Hetken ihmettelin kuin tuo tollai oikein vaahtoo ja löin letkut yhteen ja tulppasin syylärin ja kesti ainakin mulla noin 50tkm ilman loota ongelmia.