kysymys tonnarin tomaatista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

xjford kirjoitti:... ei ahtanut kuin keltaisen puoliväliin, laatikko ulvoo kuin susilauma ja 160:n jälkeen lakkas menemästä. ja kyseessä siis tämä auto http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=444053
ihme kyllä KAIKKI varusteet oli kunnossa, myös acc :)
hehe, samasta autostas sanotaan:
"Tehot tallella ja laatikko toimii hyvin"

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

jus kirjoitti:
peinu kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=461731
Soiton perusteella automaattilootan öljyt ei kierrä lauhduttimen kautta ja ilmastointi pois käytöstä..
Sehän nyt vielä puuttuisi, että automaatin öljyt kiertäisivät ilmastoinnin lauhduttimen kautta, se ei ainakaan edesauttaisi ilmastoinnin toimimista. :-) Kylmäkoneen toimintakuntoon saattaminen tarkoittaa useamman sadan euron investointia. Mutta on ACC kohtuumukava lisävaruste, vaikka kylmäkonepuoli laitteistosta ei toimisi - ainakin alkaen vm 90, jolloin saa starttiin ohjelmoitua kuumalle kelillekin sopivat järkevät asetukset päälle kylmäkoneen puuttuessakin.

Tuonikäisissä suomiautoissahan ei ole useinkaan erillistä vaihteistoöljyn jäähdytintä syylärin alla. Vaihteistoöljy jäähdytetään ainoastaan kierrättämällä syylärin läpi.

Jos haluat vaihteistoöljyn jäähdyttimen, joudut etsimään olennaisesti uudempaa autoa, tai sellaista jossa on raskaaseen vetotarkoitukseen asennettu vetokoukku ja sitä varten jälkiasennettu vaihteistoöljynjäähdytin termostaattihässäköineen.
Ilmastoinnin kun pitäisi kunnossa noin 100€/3V niin ei tulisi isoja yllätyksiä. :oops:
Vaan miksei tuollainen kuulu edes huolto-ohjelmaan. :?:
Vaan eipä taida kuulua millään merkillä. :?:
Ja tuo lootaöljyn onko, tuo sitten jäähdytin/lämmitin vai mikä lie nyt onkaan tuolla syylärin sisällä ei kyllä ole fiksuin ratkaisu, joita olen nähnyt.
Tuli tuossa 2vuotta takaperin edellisestä lootaöljyt ulos paisuntasäiliön korkista Tampereen motarilla. Hetken ihmettelin kuin tuo tollai oikein vaahtoo ja löin letkut yhteen ja tulppasin syylärin ja kesti ainakin mulla noin 50tkm ilman loota ongelmia.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

jus kirjoitti:Kyllähän laatikon pitäisi kestää jarru ja kaasu pohjassa 10 sekuntia D:llä (luistokierrosluku, stall speed -testi), kierrokset ei saisi nousta yli 2500 - 3100.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8230#38230

Omaani en ole uskaltanut kokeilla sen jälkeen kun yksi yritys lähteä rivakasti jarrulta pelästytti. Onkos muut kokeilleet tuota luistokierroslukutestiä? Taitaa rasittaa laatikkoa melkoisesti?

Peinu, käypä sinä koeajamassa tuo ja kerro miten kävi.
Käytännöstä ei varmaksi voi sanoa, mut korjaamokäsikirjassa kielletään tekemästä kierroslukutestiä (momentinmuuntimen kunnon testaus) turbo-malleissa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
andalucia
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Loka 24, 2003 10:53
Paikkakunta: Tampere

miksi et ole käynyt tätä ostamassa????

Viesti Kirjoittaja andalucia »

SAAB 9000 turbo -88, mittarissa 436tkm. automaatti, kaikki varusteet paitsi kattoluukku ja nahkapenkit. katsastettu 5/05. Hopeanharmaa. Hyvä käyttöauto, kahdet renkaat aluvanteilla. ovien alapellit vaihdettu ym. bensapumppu ääntää. Ostan dieselfarmarin, siksi tämä nyt syyshintaan 1650 euroa. auto on Tampereella. Ei siis vaihtoa. soita ja tule hakemaan: 045-670 7890 / Jussi. Kuvia ja lisätietoa: http://www.nettiauto.com/376842
aukka
Vastaa Viestiin