vapari käy kolmella, välillä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
muzu13
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 14:47
Paikkakunta: Dortmund, DE

vapari käy kolmella, välillä

Viesti Kirjoittaja muzu13 »

Olenko rikkonut DI:ni? Auto kävi öljynvaihdossa nurkkapajalla ja samalla vaihdettiin ilman suotimet ja tulpat. Muutama tuhat kilsaa myöhemmin alkoi ongelmat: kone ilmeisestikin käy kolmella.

Ongelma esiintyy noin puolen tunnin työmatkan loppuosalla, koko matka tasaisella pintakaasulla. Kun käyn Helsingissä (n. 250km) ja ajan koko matkan, niinkuin SAABilla kuuluu runsasta, sataa kaikki ohitellen, ei ongelmaa. Neljäskin pytty tulee mukaan, kun laittaa hetkeksi pientä silmään ja nostaa kierrokset 5000:een. Ja loppumatka kaupungin läpi kotiin sujuu hyvin.

Kirjoituksista viisastuneena tarkistin tulpat ja vaihdoin siellä olleet BOSCH:n (!) tulpat noihin NGK:n tulppiin (-1.1). Ongelma hävisi, vähäksi aikaa. Kulutus tosin laski 0,2l/100km.
Nyt ongelma esiintyi taas tänään, onko siis DI -yksikkö sökö (kallis), vai voisiko se olla jotain muuta? Mitä kannattaisi tarkastaa?

Auto siis toi 9000 CSE 2.3i '94
---
Volvo V70 '08
MB SLK 280 '06
BMW Z3 1,9 '97
(9000 CSE 2.3i '94) myyty :-(
muzu13
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 14:47
Paikkakunta: Dortmund, DE

vapari käy kolmella, välillä

Viesti Kirjoittaja muzu13 »

Juu, tai siis. Teboililla oli semmoset kun NGK BCPR6E-11, eli ilman S:ää. :oops: Siinä sitten tavailtiin ja varmistin äsken ngk.com:sta, että pitäis olla sama kuin NGK BCPR6ES-11, mutta tulpan rungon elektrodissa on V:n muotonen hahlo (superia). Olisko Saappi noin tarkka? Vai onko se vaan nyt sitten DI rikki? :(

Haenpa huomenissa S:lliset tulpat, aluksi. Ja sitten uutta DI:tä...
---
Volvo V70 '08
MB SLK 280 '06
BMW Z3 1,9 '97
(9000 CSE 2.3i '94) myyty :-(
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 568
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Eikös tulpat ole 7ES eikä 6ES?

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Mimmi kirjoitti:Laitoithan NGK BCPR6ES-11 tulpat?
Tarkistahan uudelleen tulpat ja sitten kannattaa pyytää joltakulta DI-kasettia lainaksi.
Heps! :?: Eikös DI kasetillisissa pidä käyttää BCPR7ES:ää? Jos oikein muistan niin 6ES on astetta kylmempi jolloin lämpöä johdetaan enemmän keskijohdinta pitkin tulpan kuoreen ja päähän,,, tästä ei DI saata tykätä?

Ja btw,,, tuo -11 tai -9 tai mikä tahansa kertoo vain sen epämääräisen ilmaraon välin joka tehtaalla on asetettu... Aina olen joutunut sitäkin säätämään, joten ei mitään väliä tuolla -lukemalla...

Ja kaikkein tärkein noissa tulpissa on tuo R kirjain,,, se kertoo että tulpassa on sisäinen vastus... BCP kertoo kierteen mitat.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Eikös tulpat ole 7ES eikä 6ES?

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

SuoTimo kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Laitoithan NGK BCPR6ES-11 tulpat?
Tarkistahan uudelleen tulpat ja sitten kannattaa pyytää joltakulta DI-kasettia lainaksi.
Heps! :?: Eikös DI kasetillisissa pidä käyttää BCPR7ES:ää? Jos oikein muistan niin 6ES on astetta kylmempi jolloin lämpöä johdetaan enemmän keskijohdinta pitkin tulpan kuoreen ja päähän,,, tästä ei DI saata tykätä?
DI:llä oleviin turboihin on suosituksena 7 ja vapareihin 6.
Vastaa Viestiin