Ilmastoinista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Ilmastoinista

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Hitsi nyt ei pääse potkijaisiin :cry: (tenavalla huomenna synttärit ja pitää kämppä raivata metlöivän lapsilauman tieltä) :?
No tässä raivauksen ohessa tuli mieleen kysäistä kun rupesi askarruttaa.
Eli säätääkö tuo auto ACC servonsa johonkin tiettyyn asentoon kun auton sammuttaa vai jääkö ne siihen tilaan missä olivatkin. :?:
Muuten kyllä toimii hienosti. :)
Kysymys juontaa juurensa kun tuo bensalämppäri vihdoin syttyy joka kerta ja palaa nätisti muutaman-10min sit katkoo kun vesi on noin 75C (ohjeessa sanotaan jotta pitäis olla 90C) no hällä väliä ei tuo koneen koko vesimäärä ole sitä 75C joten se ei kierrä. Ja näyttäisi siltä jotta vesiventtiili ahistaa. :(
SIis pitääkö tehdä hiukan kytkentöjä jotta saan jäämään servot asentoon ylös ja vähän alas, Max lämpö yms. :?:
(viittais vähän tohon ACC:hen kun joskus on ihan lämmin kone ja auto ja joskus vain pelkkä bensalämppäri). :cry:
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Muista että ACC:n servot ohjaavat ilman suuntausläppiä, eli veden kierton tai kiertämättömyyteen ei servon asennot pitäisi vaikuttaa. Toinen servo ohjaa sisäilman kierrätysläppää, toinen säätää lämpötilaa. Lämmönsäätö tapahtuu kennon läpi ohjattavaa ilmamäärää muuttelemalla, ei esim. vesikraanaa säätämällä niinkuin Kajakissa tai ogSatkussa..

Kennolle tulevat letkut ovat ainakin aikas pienet, eli kennossa oleva vesi ei ilman pumppua ehkä kunnolla lähde kiertoon mukaan vaikka lohko olisikin lämmin.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kiitti tiedoista taitaa olla tuo vesipumppu sitten sökö. :cry:
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

ACC 2 ja 3 on erillinen pinni johon tuotaessa +12v se asettaa läpät ja puhalluksen siten, että ohjaamokin lämpenee.

Seuraava ohje on ACC 3:een

Activation of the parking heater is selected with a time switch that supplies pin 3 on the ACC control module with12 V . The ACC control module sends a 12 V wake-up signal from pin 4 to the EDU control module, which sends information about outside temperature in the form of a sequence of impulses back to pin 18 on the ACC control module. Provided the ignition is off, this results in the following selections:

* Air mixing damper function - Normal
* Air distributor function - Normal
* Air recirculation flap: 100% recirculation when outside temperature is bellow -10°C (14°F)

100% fresh air when outside temperature is over -10°C (14°F)

* Ventilation fan motor current - 5.5 A
* Electrically heated rear window and electrically heated door mirrors - OFF
* Rear door fans - OFF
* Display - Normal function
* LEDs - Normal function
* Push-buttons: all manual selections except "OFF"; control of the fan speed are possible.
louhelai
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

ACC 2 ja Webasto

Viesti Kirjoittaja louhelai »

ONGELMA: Webastoa käytettäessä mm. takalasinlämmitin kytkeytyy päälle ja tietenkin myös taustapeilien lämmitys. Puhaltimen teho on kuin lehmän henkäys jne... Ei auta sekään, että ohjelmoi ACC:n omille säädöille. Säädöt on muistissa kun kytkee sytystysvirran päälle, mutta eivät toimi kun Webasto on päällä. Webaston ohjaus tulee lyhyempään johtokampaan ACC:n taakse pinnille 7. Tonnari on vm. -92 ja siinä on ACC 2.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
Vastaa Viestiin