Kauanko ysitonninen kestää? Ostanko siis sellaisen?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Just tänäiltana otin tyypit appiukon -91 9000cc vapaastihengittävällä jossa automaattilaatikko, oli laiskempi kuin muistinkaan, suorastaan vaarallinen yleisillä teillä, en suosittele 8O :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

1997-mallinen 2.3T kesti karvan alle 300tkm. Siinä kohdassa sekä kiertokankien, että kampiakselin laakerit olivat vaihtokunnossa/tohjona. 270tkm:n kohdalla tasapainoakselien rattaat olivat heikossa kunnossa ja jakopää piti rempata muutenkin. 220tkm -> vaihtelin öljyjä 10tkm:n välein, mutta sitä ennen öljynvaihdot olivat varmaan unohtuneet edellisen omistajan toimesta. Turbossa ei ollut noilla kilometreillä mitään vikaa ja automaattilaatikkokin oli täysin ehta.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Kun katsoo esim. nettiautossa myytäviä tonnareita niin suurella osalla niistä (siis halvemmista) on ajettu yli 400 tuhatta. Ja jokusiin yli 600 tuhatta ajettuihinkin olen törmännyt. Taitavat nuo olla teknisesti kestävimmästä päästä heti W123- ja W124-Mersujen jälkeen (jotka kyllä useimmiten ovat dieseleitä) :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

jaah?

Viesti Kirjoittaja gis »

Kyllä kait suurimmalla osalla nykyautoista ajetaan 400 000 - 600 000 haarukkaan ja enemmänkin, jos vain on halua niitä edes kohtuullisesti huoltaa. Jos verrata pitää, niin ehkäpä SAABin laatu vastaa lähinnä VAG - konsernin laatua. Saapi tietysti olla ihan eri mieltäkin. Niin SAABin kaltaisilla ajokeilla on muita avuja kuin tekniikan laatu (ei huono siis sekään mutttei mikään erinomainenkaan), niin siis hyvät tilat, mukavuus ja turvallisuus, joiden takia pitää niitä liikenteessä vuosia varsinaisen käyttöiän jälkeenkin. Jolloin halvemmat (ja usein huonommin huolletut) ajokit on jo romutettu. Itsellä on ollut mm. 750 000 ajettu Audi 80, 650 000 ajettu Mitsu sekä parhaillaan 430 000 ajettu Subaru Leone (muuten 1.6 kone eikä rempattu ja toimii OK). Tosin täytyy myöntää, että 2.3T Griffinin (tonnari) jälkeen on aina hieman vaikea työntyä tuon vanhan Leonen ohjauspyörän taakse.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

pari vuotta sitten kävin koikalla -89 tbo tonarilla,mittari näytti 938tkm!!! :wink: muistutti vielä autoa kuskin penkkiä lukuunottamatta! :P
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Vastaa Viestiin