Ruoste on suurin ongelma siksi, että pitkälle edennyttä ruostumista ei pääse millään rajallisella työmäärällä korjaamaan hyvään kuntoon.
Tekniikkapuolen viat ovat yleensä pienempiä, ei tarvitse vaihtaa koko moottoria, jarru- tai sähköjärjestelmää ongelmasta eroon pääsemiseen vaan riittää vian paikallistaminen ja viallisten komponenttien vaihto.
Koria et voi vaihtaa. Pienet alkavat ruosteet toki saat hoideltua siistiksi, mutta ostovaiheessa kannattaa olla tarkkana että et maksa liikaa ruostekasasta. Toki sellaisellakin ajaa pitkään, jos hitsailee silloin tällöin pahimmat paikat ehjäksi, mutta hitsaustarve pitää olla huomioitu hinnassa vahvasti.
Eniten ruoste vaivaa 80-luvun ja 90-luvun alun tonnareita, mutta ei uudemmatkaan suomiautot varmasti täysin ruosteettomia ole.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00