APC:kö se nyt tökkii?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

APC:kö se nyt tökkii?

Viesti Kirjoittaja kakoni »

No niin, bensapumpun vaihtamisen jälkeen tuntuu että tuosta turbo tonnarista on hieman potku poissa, eli aikasemmin huomasi aika selvästi kun turbo tuli mukaan kuvaan(sellainen "potkaisu"), kun taas nykyään on aika paljon rauhallisempi... Kandeiskohan tässä nyt mennä mittauttamaan paineet, että sais varmuuden?:)

Auto siis 89 cd turbo
Viimeksi muokannut kakoni, Ke Helmi 04, 2004 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: potkuko poissa?

Viesti Kirjoittaja ASTech »

kakoni kirjoitti:No niin, bensapumpun vaihtamisen jälkeen tuntuu että tuosta turbo tonnarista on hieman potku poissa, eli aikasemmin huomasi aika selvästi kun turbo tuli mukaan kuvaan(sellainen "potkaisu"), kun taas nykyään on aika paljon rauhallisempi... Kandeiskohan tässä nyt mennä mittauttamaan paineet, että sais varmuuden?:)

Auto siis 89 cd turbo
Ainakin kuvaus sopisi hyvin siihen, että paineet olisivat alhaiset :?
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

Viesti Kirjoittaja kakoni »

No niin jatkoin tarkastelua. Netissä mainittiin että tuon APC-venttiilin/solenoidin (ja mikähän se nyt sit olisikaan oikea nimitys:) pitäisi päästää "klik" ääni kun laitetaan virrat päälle? Itse en kyllä tuollaista kuullut, lähinnä siinä kuuluu kokoajan sellainen "vaimea surina"...
Eli pitäisikö minun kuulla joku ihan selvä "klik"?:)
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

Viesti Kirjoittaja kakoni »

...pitäisi lukea loppuun asti vissiin asiat.. Eli näyttää siltä että jos on DI-kasetillinen auto, ei sieltä mitään klikkiä kuuluu, vaan surinaa..
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

mihis asti paineet nousee siinä saabin omassa ahtomittarissa?
pitäis pysyä siinä keltaisen ja punaisen rajalla.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

Viesti Kirjoittaja kakoni »

Juu eli tässä on tarkastuksia mitä tein:
1) APC-venttiili pois kytkettynä(eli se liitin siitä irti)
- Kiihdytyksessä ahtomittari nousee sinne keltaisen puoleenväliin.
Eli vissiin peruspaineet kunnossa?

2) APC-venttiili kytkettynä, sulake,johdot yms tarkastettuna
- Kiihdytyksessä nousee (ja jää) sinne keltaisen ja punaisen rajalle. Noin "perstuntumalta" tuntuu aivan samalta kuin venttiili pois kytkettynä..
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

Viesti Kirjoittaja kakoni »

Eli apc/bpc-venttiili on siis vissiin magneettiventtiili näin ihan suomeks...?

Noh, nappasin ton pois, ja taas jossain oli mainittu että "C" portista pitäisi virrata ilma "W" portiin ja toistepäin, mutta ei "R":ään..

Noh posket punaisina olen "C":hen puhaltanut, eikä tunnu ilma virtaavan,
toisaalta "W":stä virtaa "R":ään ok..
eli vissiin toi vena rikki sitten..?
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Juu mahollisesti apc vena paskana/jumissa.Mulla oli sama kesällä.Tilasin uuden(vanhan) ja taas mentiin lujaa. :P Kokeile suhauttaa crc:tä tai jotain semmosta sinne niistä reikiistä sisään.Siel voi olla se mäntä jumisa.. :roll: Suhautin ite omaani sillon ni alko pelittään mut ei se kauaa pelittäny niin tilasin sitte kokkolasta toisen tilalle.Jumitti heti uudestaan ku oli aineet kuivunu.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

ei se magn.venttiili ole rikki jos kerran ahdot nousee keltasen ja punaisen välille. jos se ois rikki ahdot nousee ainoastaan kelt. puoleen väliin.
mutta jos se edes välillä jää jumiin niin kannattaahan se uusia
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Vastaa Viestiin