Eli, 9000CS 2,3i 1995 (siis vapari). Pöläyttää kylmällä ilmalla käynnistettäessä sinisen pilven. Ei tuoksahda öljylle, eikä auto myöskään öljyä hukkaa. (konekin käy siististi)
Mistä johtuu pöläytys ja mitä se on (kun ei se nyt öljyllekään vaikuta)
Tämä vain kylmäkäynnistyksissä, ja pöläytys hyvin lyhytaikainen, eli se pöläyttää eikä jää sitten savuttamaan.
Kylmäkäynnistys pöläyttää
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Kylmäkäynnistys pöläyttää
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kylmäkäynnistys pöläyttää
Jos venttiilin ohjurit/kumit ( kovettuneet ) ovat väljät ja moottori pysäytetään, tällöin saattaa päästä palotilaan hyvin pieni määrä öljyä.Money For Nothing kirjoitti:Eli, 9000CS 2,3i 1995 (siis vapari). Pöläyttää kylmällä ilmalla käynnistettäessä sinisen pilven. Ei tuoksahda öljylle, eikä auto myöskään öljyä hukkaa. (konekin käy siististi)
Mistä johtuu pöläytys ja mitä se on (kun ei se nyt öljyllekään vaikuta)
Tämä vain kylmäkäynnistyksissä, ja pöläytys hyvin lyhytaikainen, eli se pöläyttää eikä jää sitten savuttamaan.
Siitä hyvinkin johtuu tuo pölläytys.
Voihan ne varren kumit olla irti sieltä pesästään.
Ainakin foortit tuppaavat tekemään tuota ilmiötä hyvinkin ahkeraan.
Kunnes tajusivat tehdä nämä varren kumit silikonista ja tukea se sinne
jousen alle tukevasti kiinni.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#