Kansipahvi
Kansipahvi
Onks kellään tietoo mikä firma myy saappaaseen viri kansipahveja pitäs saaha vähä paksumpi ja jämäkämpi ku vakio
Saab 9000 2.0 T16A -87
Miksi haluat puristuksia alle 8,5:1? Tällähän pääsee jo vaikka kuinka pitkälle. Mulla on konfiguraationa 2.3 kansi 2.0 alakerran päällä, joka tuo juurikin 8.5:1 puristukset. Ahtoja on MHI TD04HL-18T#7:lla 1,5 baria ja ennakkokin pari astetta kireämmällä kuin vakio. Eikä muuten nakuta.
Tuolla 8,5:1:lla kyllä kärsii ahtaa helposti vaikka 400:kin heppaa tai miksei enemmänkin. Puristuksista ei ainakaan jää kiinni. Eli toisinsanoen, miksi vielä alemmaksi?
Niin joo, tuo tonnarin automaattilaatikkokin kyllä antautuu jo kauan ennen kuin sitä edes alkaisi kaipailemaan alempia puristuksia.
Tuolla 8,5:1:lla kyllä kärsii ahtaa helposti vaikka 400:kin heppaa tai miksei enemmänkin. Puristuksista ei ainakaan jää kiinni. Eli toisinsanoen, miksi vielä alemmaksi?
Niin joo, tuo tonnarin automaattilaatikkokin kyllä antautuu jo kauan ennen kuin sitä edes alkaisi kaipailemaan alempia puristuksia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Aika hurjat paineet.
Milläs ahtimella meinasit ilmaa työntää? Tehotavoite? Ihan uteliaisuutta kyselen. Itse ajattelin tyytyä johonkin 1.5-1.6 bariin, kovin paljon isommilla painesuhteilla jo virtaus ainakin mun ahtimessa huononee. Sen sijaan on tullut panostettua itse koneen virtaukseen ja siihen aion jatkossakin satsata. Noilla ~1.5 paineilla pitäisi tuosta omasta pannusta irrota jo kepoisesti 300 heppaa.
Milläs ahtimella meinasit ilmaa työntää? Tehotavoite? Ihan uteliaisuutta kyselen. Itse ajattelin tyytyä johonkin 1.5-1.6 bariin, kovin paljon isommilla painesuhteilla jo virtaus ainakin mun ahtimessa huononee. Sen sijaan on tullut panostettua itse koneen virtaukseen ja siihen aion jatkossakin satsata. Noilla ~1.5 paineilla pitäisi tuosta omasta pannusta irrota jo kepoisesti 300 heppaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Millaset tehotavotteet on sitten mielessä? Ilmeisesti kone on ensin tehty hengittämään tarpeeksi hyvin ja hyrränä on mallia riittävän iso, eikä vaan tavotteena ole tehdä pakopainekrematorio liian pienellä ahtimella? Kyllä tuo Elring kestää melkosia ahtoja jos lämmöt pysyy kurissa ja pakkasnesteet on kunnossa.
Foxbody turbo
Ahtimesta ei oo viellä varmaa tietoa mut tod.näkösesti Joku hybridi garretti tai sit virittelen ton remmiahtimen kiinni. Koneeseen tulee wisecon kisamännät täräksiset kiertokanget jyrkemmät nokat säädettävillä ketjupyörillä ym ym lista on pitkä ku nälkä vuos kaikki riippuu siitä onks tohon saatavana noita kankia jos ei sit pitää raketaa vakio kangilla ja tyytyy pienempiin paineisiin
Saab 9000 2.0 T16A -87
Hommasin itsellenikin tuon saman ahtimen mikä sullakin on kun se aikaisempi iso garretti pukkasi öljyt ulos 1500km jälkeen. Kävin eilen säädätyttään autoa tuon uuden solmun kanssa ja sen tiedon pohjalta luulisi sulla menevän aika helpostikkin yli tuon kolmen sadan tuon paremman kannen avulla!jcarlson kirjoitti:Aika hurjat paineet.
Milläs ahtimella meinasit ilmaa työntää? Tehotavoite? Ihan uteliaisuutta kyselen. Itse ajattelin tyytyä johonkin 1.5-1.6 bariin, kovin paljon isommilla painesuhteilla jo virtaus ainakin mun ahtimessa huononee. Sen sijaan on tullut panostettua itse koneen virtaukseen ja siihen aion jatkossakin satsata. Noilla ~1.5 paineilla pitäisi tuosta omasta pannusta irrota jo kepoisesti 300 heppaa.
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Miksi niitä mäntiä ja kankia pitää ruveta turhan takia vaihtamaan, minä en ymmärrä. Jos ruotsin puolella missä näistä hommista on kokemusta moninkertaisesti käytetään vakio alakertaa 400-500hv:n saabeissakin.Mage77 kirjoitti:Ahtimesta ei oo viellä varmaa tietoa mut tod.näkösesti Joku hybridi garretti tai sit virittelen ton remmiahtimen kiinni. Koneeseen tulee wisecon kisamännät täräksiset kiertokanget jyrkemmät nokat säädettävillä ketjupyörillä ym ym lista on pitkä ku nälkä vuos kaikki riippuu siitä onks tohon saatavana noita kankia jos ei sit pitää raketaa vakio kangilla ja tyytyy pienempiin paineisiin
Ja jos ainut edellytys tavoitettavalle teholle on "paineet kakkosen puolelle", niin pönkää hukkaportti vakioahtimesta kiinni, kyllä sieltä 2,5 baria tulee, mutta auto ei kulje mihinkään. Eli suuri ahtopaine ei tarkoita suurta tehoa.
Ja tuo laatikko kannattaisi vaihtaa, se siinä ekana pettää jos Oikeasti meinaa virittää, ennenkuin tilailee muita enemmän tai vähemmän turhia viriosia.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg